„După dealuri”, marele câştigător al galei Best Film Fest 2013. Cristian Mungiu, desemnat cel mai bun regizor
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-dealuri-marele-castigator-al-galei-best-film-fest-2013-cristian-mungiu-desemnat-cel-mai-bun-regizor/

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România. Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de […]

Un articol de Andrada Văsii|25 ianuarie 2013

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România.

Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de specialitate.

Astfel, „După dealuri” a fost desemnat cel mai bun film românesc al anului 2012, devansând lungmetrajele „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, şi „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu.

Filmul lui Mungiu, care a primit două premii la Festivalul de la Cannes, anul trecut, pentru scenariu (Cristian Mungiu) şi interpretare feminină (Cristina Flutur şi Cosmina Stratan), a fost desemnat şi cel mai bun lungmetraj european al anului 2012, fiind urmat de „Motoare sfinte/ Holy Motors”, de Leos Carax, şi „Artistul”, de Michel Hazanavicius.

Cel mai bun actor român al anului 2012 a fost desemnat Şerban Pavlu („Toată lumea din familia noastră”), urmat de Andi Vasluianu („Despre oameni şi melci”) şi Valeriu Andriuţă („După dealuri”).

La categoria „cea mai bună actriţă”, pe primul loc s-a clasat Cosmina Stratan, urmată de Cristina Flutur şi Mihaela Sîrbu („Tatăl fantomă”).

Cristian Mungiu a fost desemnat şi cel mai bun regizor, urmat fiind la această categorie de Radu Jude („Toată lumea din familia noastră”) şi Tudor Giurgiu („Despre oameni şi melci”).

În Topul 10 al celor mai bune filme ale anului trecut, pe primul loc s-a situat „După dealuri”, urmat, în ordine, de „Motoare sfinte”, „Le Havre”, de Aki Kaurismaki, „Artistul”, de Michel Hazanavicius, „Un spion care ştia prea multe/ Tinker Taylor Soldier Spy”, de Thomas Alfredson, „Băiatul cu bicicletă”, de Jean Luc şi Pierre Dardenne, „Oslo, 31 august”, de Joachim Trier, şi „Şapte psihopaţi şi un câine”, de Martin McDonaght. Pe ultimele două locuri din Top 10 al filmelor anului 2012 se clasează „Din dragoste pentru Roma”, de Woody Allen, şi „Doamne, ce măcel!”, de Roman Polanski.

Filmul cu cel mai mare succes de public în 2012 a fost declarat „Epoca de Gheaţă 4: Continente în derivă”, iar premiul pentru filmul românesc cu cel mai mare succes de public i-a revenit lui Tudor Giurgiu, pentru „Despre oameni şi melci”.

 

 

Sursa: Mediafax 

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.