„Eden”, în competiție la Festivalul de la Rotterdam
https://www.ziarulmetropolis.ro/eden-in-competitie-la-festivalul-de-la-rotterdam/

Eden, povestea neobişnuită a unei tinere nevoite să trăiască în izolare totală, semnată de regizoarea maghiară Ágnes Kocsis, va avea premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film de la Rotterdam (22 ianuarie – 2 februarie 2020), în competiţia Big Screen.

Un articol de Liliana Matei|19 decembrie 2019

O coproducție Ungaria-România, produsă de Mythberg Films (Ungaria) și co-produsă de Libra Film Productions și WFE (Belgia), „Eden” concurează pentru VPRO Big Screen Award, în valoare de 30.000 de euro.

Este al treilea lungmetraj al regizoarei multi-premiate pentru Adrienn Pál (2010) și Fresh Air (2006), ambele lansate la Cannes. În rolurile centrale apar actrița croată Lana Barić („You Carry Me”), alături de Daan Stuyven, cunoscut ca muzician și compozitor belgian, Lóránt Bocskor-Salló, actor maghiar din România, și Maya Roberti.

Eva este alergică la tot felul de substanțe chimice, la unde radio și la câmpuri electrice. E forțată, deci, să trăiască în izolare totală. Singurele ființe cu care intră în contact sunt fratele ei și doctorii care o supun la diverse experimente. Într-o zi, un psihiatru își propune să cerceteze dacă boala ei este una reală sau imaginară. Oare iubirea o poate salva?

„Coproducția unui film este un exerciţiu greu, practic te provoacă să intri într-o familie nouă, cu obiceiuri diferite, cu reguli diferite. Pentru mine, Edena fost o astfel de provocare, din care ai absolut întotdeauna multe lucruri de învăţat. M-am bucurat să o cunosc pe Ágnes Kocsis şi să pornesc cu ea la acest drum lung şi presărat cu obstacole; am descoperit un om puternic, un regizor capabil să lupte şi să treacă peste orice încercare pentru a-și duce la bun sfârşit opera, fără să facă compromisuri”, declară producătoarea Oana Giurgiu.

„Şi, nu în ultimul rând, sunt fericită că această co-producție a dat şansa unor actori maghiari din România să joace în film. Lóránt Bocskor-Salló are unul din rolurile principale, iar în alte roluri îi veţi descoperi pe László Katona şi Bálint Adorjáni”, adaugă Oana Giurgiu.

Ágnes Kocsis, născută în 1971 la Budapesta, este una dintre cele mai importante voci feminine ale cinematografiei europene actuale. A studiat Limba şi literatura poloneză, Estetică şi Teoria filmului la Facultatea de Arte a Universităţii „Eötvös Loránd”, iar în 2005 a absolvit şi cursurile de regie ale Academiei de Teatru şi Film din capitala Ungariei. A devenit cunoscută odată cu debutul în lungmetraj, Fresh Air, selectat în 2006 în secţiunea Semaine de la Critique la Cannes. În același an, tot la Cannes, scurtmetrajul The Virus a obţinut premiul al treilea al competiţiei Cinéfondation. Al doilea lungmetraj, Adrienn Pál, i-a confirmat talentul, începându-și traseul remarcabil cu Premiul FIPRESCI în secțiunea Un Certain Regard la Cannes 2010. Filmul a făcut apoi turul marilor festivaluri și a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, categoria Descoperirea Anului. În 2018, Ágnes Kocsis a făcut parte din juriul competiției Festivalului Internațional de Film Transilvania.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

20
/01
/20

Filmele „Tipografic” și „Ieșirea trenurilor din gară”, regizate de Radu Jude (cel de-al doilea în colaborare cu Adrian Cioflâncă, istoric de profesie, care debutează astfel ca regizor) vor avea premiera internațională în secțiunea FORUM a Festivalului de Film de la Berlin.

Page 4 of 259« First...23456...102030...Last »