Efterklang – The Ghost of Piramida, la Cărtureşti Verona
https://www.ziarulmetropolis.ro/efterklang-the-ghost-of-piramida-la-carturesti-verona/

Astăzi, de la ora 19.00, fanii formaţiei daneze Efterklang sunt aşteptaţi în Ceainăria Cărtureşti Verona, pentru 65 de minute în culisele procesului creativ al trupei: proiecţia filmului documentar The Ghost of Piramida.

Un articol de Andrada Văsii|8 noiembrie 2013

Astăzi, de la ora 19.00, fanii formaţiei daneze Efterklang sunt aşteptaţi în Ceainăria Cărtureşti Verona, pentru 65 de minute în culisele procesului creativ al trupei: proiecţia filmului documentar The Ghost of Piramida.

Înainte de concertul pe care formația daneză îl va susține, în premieră la București, la Control Club, pe 13 noiembrie,  vedeţi călatoria celor trei muzicieni de la prima idee până la ultimul sunet al celui mai recent album – Piramida.

Regizat de Andreas Koefoed, The Ghost of Piramida documentează vizita celor trei membri Efterklang în orașul rus Piramida, o așezare minieră abandonată, călătorie care a inspirat cel mai recent album al trupei – Piramida (4AD, 2012).

Inspirația pentru acestă călătorie a venit în 2010, atunci când membrii trupei au văzut fotografii din Piramida, o așezare uitată de lume, situată pe insula Spitsbergen, la jumătatea distanței dintre Norvegia și Polul Nord.

Citiţi şi: Efterklang: turneu în Bucureşti, pe 13 noiembrie

La origine un oraș minier rus ce găzduia peste o mie de oameni, Piramida zace abandonată din ianuarie 1998. Curioși și fascinați de existența orașului-fantomă, cei trei membri Efterklang au decis să-l viziteze în august 2011. Timp de nouă zile, au cules mărturii sonore și înregistrări ce au pus bazele noului album, produs apoi într-un studio berlinez.

Efterklang descoperă misterele oraşului-fantomă

Însoțiți de un ghid rus taciturn și indiferent, a cărui misiune era să-i păzească de urșii polari, danezii caută „comori” sonore în clădirile orașului abandonat, în timp ce naratorul filmului, un fost locuitor al Piramidei, vorbește despre vremurile demult apuse, când Piramida era un oraș înfloritor, în care minerii ruși trăiau împreună cu familiile lor într-o societate sovietică ideală, departe de realitatea aspră din țara natală.

The Ghost of Piramida a avut premiera în noiembrie 2012, la Festivalul Internațional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA), una din cele mai mari manifestări de gen din lume, unde filmul a fost nominalizat în primele trei documentare muzicale ale anului.

Efterklang The Ghost

Afişul evenimentului

De atunci, filmul a fost prezentat atât în cadrul mai multor festivaluri de film europene, cât și în proiecții private, destinate exclusiv fanilor formației. The Ghost of Piramida a fost lansat digital anul acesta și poate fi achiziționat online.

Intrarea la proiecția de film din Ceainăria Cărturești Verona (Str. Arthur Verona, nr 13-15) va fi liberă (în limita locurilor disponibile).

Cel mai nou album Efterklang – Piramida este distribuit în România exclusiv de A&A Records și poate fi găsit în librăriile Cărturești.

Info:

Biletele pentru concertul Efterklang din Control Club pot fi achiziționate în avans, la prețul de 50 de lei, online pe Easytickets: și în rețeaua națională Eventim, precum și de la Control Club (Str. Constantin Mille, nr. 4).

Foto credit: Efterklang

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.