Elvis is in the building
https://www.ziarulmetropolis.ro/elvis-is-in-the-building/

„Elvis“, filmul lui Baz Luhrmann despre cel mai bine vândut cântăreţ solo al tuturor timpurilor, e alegerea perfectă pentru entertainment de calitate, în această vară.

Un articol de Dan Boicea|22 iunie 2022

Regizorul Baz Luhrmann, creatorul unor filme care au spart tiparele, precum Romeo și Julieta (1996), cu Leonardo DiCaprio și Clare Danes, „Moulin Rouge“ (2001), cu Nicole Kidman și Ewan McGregor sau „The Great Gatsby“ (2013), cu Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire, Carey Mulligan, reușește și de data asta să obțină temperatura potrivită a unui film de entertainment pur, montat alert, și care țintește atât audiențele cu medie de vârstă scăzută, dar și pe fanii lui Elvis, printr-o muzică divină, care alimentează foarte bine mecanica nostalgiei.

Viața lui Elvis se derulează pe ritmul hiturilor lui, descriind artistul în etapele formării lui, de la primele întâlniri cu un public pe care îl cucerește prin atitudinea lui extravagantă, trecând prin etape controversate, într-o perioadă în care cenzura și segregarea rasială erau literă de lege, și ajungând la ultimele fărâme de energie ale unui idol care își dă viața pentru arta și pentru publicul lui.

Austin Butler, distribuit în rolul lui Elvis, alături de impresarul lui, interpretat de legendarul Tom Hanks, traversează America în căutarea succesului absolut, și îl cunosc, de nenumărate ori, plătind cu monede de schimb care le întunecă viața: singurătate, dependență de medicamente și de jocuri de noroc sau căderea în irelevanță.

Elvis este un film emoționant, în care muzica este unul dintre personajele principale, și care nu își propune să diminueze aura pe care adulația publicului a ridicat-o în jurul lui Elvis. Un film document, asumat comercial, foarte dinamic și potrivit pentru marile săli de cinema, un film care poate fi un început pentru oricine vrea să înțeleagă cine a fost Regele. Un mic punct de pornire către un univers nesfârșit.

Filmul distribuit de Vertical Entertainment poate fi văzut la Cineplexx Băneasa.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.