„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, în cinematografele românești din 11 octombrie 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/emigrant-blues-un-road-movie-in-2-%c2%bd-capitole-in-cinematografele-romanesti-din-11-octombrie-2019/

Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, scris şi regizat de Claudiu Mitcu şi Mihai Mincan, va rula în cinematografele româneşti din 11 octombrie 2019. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanţa dintre unde eşti şi unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2019

„Emigrant Blues” propune o interpretare neconvențională a unuia dintre cele mai mari fenomene de migrație din Europa secolului XXI.

Filmul este construit ca un road movie atipic, un fel de ghid turistic neoficial al unei Europe diferite de cea din pozele agențiilor de turism.

Rezultatul este o colecție de tablouri în mișcare, unele situate la granița cu pateticul, altele îmbibate de umor negru, o serie de viniete care descriu viețile unor oameni uitați sau ignorați în țara natală. Oameni care trăiesc departe de casele lor, permanent „străini”, permanent pe drumuri.

Oameni care călătoresc mii de kilometri spre și dinspre noua lor casă; un portret al copiilor de imigranți români din Spania, unii născuți acolo, alții aduși din țară la vârste fragede, compus din arhive personale stocate pe telefoanele lor mobile.

Frânturi vizuale despre dragoste, tinerețe și nostalgie. Ultimul drum al unui român spre țara natală, de data aceasta în spatele unui dric în a cărui cabină se află doi agenți de pompe funebre. Câteva fragmente din povești despre oameni care visează la țara lor natală, dar sunt prea speriați să se reîntoarcă și să o ia, din nou, de la capăt.

În film apar Alexandru Dorobanțu, Florin Gigoiu, Cătălin Lucian Danciu, Daniela Nicoleta Danciu, Andra Yvonne Suciu, Andrea Lavu Precob, Ioan Gheorghe Bârsan Popa și Adrian Bârsan Popa.Claudiu Mitcu

Claudiu Mitcu, născut în 1976, a absolvit Academia de Stiințe Economice din București. A lucrat timp de opt ani ca editor la Televiziunea Română, apoi, în anul 2004, a înființat compania de producție și postproducție Wearebasca. Este producătorul filmului „Monștri.” selectat în secțiunea Forum la Berlinala 2019 și recompensat cu premiul juriului cititorilor Tagesspiegel, dar și cu Marele Premiu la Festivalul Internațional de Film de la Sofia și cu Golden Mimosa la Herceg Novi din Muntenegru.

A regizat documentarele „Circul Vesel” și „Australia”, produse de HBO România, „Rețeaua”, coprodus de Parada Film și HBO România, „Nisipuri”, „Noi doi”, „Maria”, „Paștele blajinilor”, „Procesul” și „Aniversare”, a produs filme documentare ca „Petrecere” și „Concurs la Ciupelnița”, scurtmetrajele „Scor Alb”, „Bad Penny”, „Mă cheamă Costin”, „Miss Sueno”, și a coprodus scurtmetrajele „Kowalski” și „Ramona” (premiul Canal+ în secțiunea Semaine de la Critique a Festivalului de la Cannes 2015), regizate de Andrei Crețulescu.

Născut în 1980, Mihai Mincan a absolvit Facultatea de Filosofie de la Universitatea Bucureşti, urmată de un master la Universitatea din Poitiers (Franţa). Din 2004, a lucrat ca jurnalist. În 2008, a scris primul său scenariu pentru scurtmetrajul „Palmele”, regizat de George Chiper, selectat la festivaluri ca Locarno (2009), Rotterdam (2010) și Cottbus (2009).

A scris şi regizat scurtmetrajul „Alaska” (2014), inclus în „Love bus”, documentarul de lungmetraj „Bondoc”, selectat în competiția oficială a Transilvania International Film Festival, Astra Film Festival, Anonimul IFF, și scurtmetrajul „Cometa” (2017), selectat la Gent Film Festival. În prezent, se află în postproducție cu un lungmetraj documentar și cu un scurtmetraj de ficțiune, și în dezvoltare cu lungmetrajul de ficțiune „Spre Nord” (participări la Villa Kult Residency Berlinale 2019, și EAVE 2018).

Montajul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este semnat de Dragoș Apetri și Cătălin Cristuțiu, imaginea, de Laurențiu Răducanu și George Chiper-Lillemark, iar sunetul, de Ioan Filip și Dan-Ștefan Rucăreanu.

Producător executiv este Livia Rădulescu, producător este Radu Stancu, iar producător delegat, Ioana Lascăr.

„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este o producție deFilm, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Creative Europe – MEDIA of the European Union și Societatea Română de Televiziune. Coproducător – Wearebasca.

În cinematografe, documentarul va fi distribuit de deFilm.

Foto: Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole

 

 

 

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.