„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, în cinematografele românești din 11 octombrie 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/emigrant-blues-un-road-movie-in-2-%c2%bd-capitole-in-cinematografele-romanesti-din-11-octombrie-2019/

Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, scris şi regizat de Claudiu Mitcu şi Mihai Mincan, va rula în cinematografele româneşti din 11 octombrie 2019. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanţa dintre unde eşti şi unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2019

„Emigrant Blues” propune o interpretare neconvențională a unuia dintre cele mai mari fenomene de migrație din Europa secolului XXI.

Filmul este construit ca un road movie atipic, un fel de ghid turistic neoficial al unei Europe diferite de cea din pozele agențiilor de turism.

Rezultatul este o colecție de tablouri în mișcare, unele situate la granița cu pateticul, altele îmbibate de umor negru, o serie de viniete care descriu viețile unor oameni uitați sau ignorați în țara natală. Oameni care trăiesc departe de casele lor, permanent „străini”, permanent pe drumuri.

Oameni care călătoresc mii de kilometri spre și dinspre noua lor casă; un portret al copiilor de imigranți români din Spania, unii născuți acolo, alții aduși din țară la vârste fragede, compus din arhive personale stocate pe telefoanele lor mobile.

Frânturi vizuale despre dragoste, tinerețe și nostalgie. Ultimul drum al unui român spre țara natală, de data aceasta în spatele unui dric în a cărui cabină se află doi agenți de pompe funebre. Câteva fragmente din povești despre oameni care visează la țara lor natală, dar sunt prea speriați să se reîntoarcă și să o ia, din nou, de la capăt.

În film apar Alexandru Dorobanțu, Florin Gigoiu, Cătălin Lucian Danciu, Daniela Nicoleta Danciu, Andra Yvonne Suciu, Andrea Lavu Precob, Ioan Gheorghe Bârsan Popa și Adrian Bârsan Popa.Claudiu Mitcu

Claudiu Mitcu, născut în 1976, a absolvit Academia de Stiințe Economice din București. A lucrat timp de opt ani ca editor la Televiziunea Română, apoi, în anul 2004, a înființat compania de producție și postproducție Wearebasca. Este producătorul filmului „Monștri.” selectat în secțiunea Forum la Berlinala 2019 și recompensat cu premiul juriului cititorilor Tagesspiegel, dar și cu Marele Premiu la Festivalul Internațional de Film de la Sofia și cu Golden Mimosa la Herceg Novi din Muntenegru.

A regizat documentarele „Circul Vesel” și „Australia”, produse de HBO România, „Rețeaua”, coprodus de Parada Film și HBO România, „Nisipuri”, „Noi doi”, „Maria”, „Paștele blajinilor”, „Procesul” și „Aniversare”, a produs filme documentare ca „Petrecere” și „Concurs la Ciupelnița”, scurtmetrajele „Scor Alb”, „Bad Penny”, „Mă cheamă Costin”, „Miss Sueno”, și a coprodus scurtmetrajele „Kowalski” și „Ramona” (premiul Canal+ în secțiunea Semaine de la Critique a Festivalului de la Cannes 2015), regizate de Andrei Crețulescu.

Născut în 1980, Mihai Mincan a absolvit Facultatea de Filosofie de la Universitatea Bucureşti, urmată de un master la Universitatea din Poitiers (Franţa). Din 2004, a lucrat ca jurnalist. În 2008, a scris primul său scenariu pentru scurtmetrajul „Palmele”, regizat de George Chiper, selectat la festivaluri ca Locarno (2009), Rotterdam (2010) și Cottbus (2009).

A scris şi regizat scurtmetrajul „Alaska” (2014), inclus în „Love bus”, documentarul de lungmetraj „Bondoc”, selectat în competiția oficială a Transilvania International Film Festival, Astra Film Festival, Anonimul IFF, și scurtmetrajul „Cometa” (2017), selectat la Gent Film Festival. În prezent, se află în postproducție cu un lungmetraj documentar și cu un scurtmetraj de ficțiune, și în dezvoltare cu lungmetrajul de ficțiune „Spre Nord” (participări la Villa Kult Residency Berlinale 2019, și EAVE 2018).

Montajul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este semnat de Dragoș Apetri și Cătălin Cristuțiu, imaginea, de Laurențiu Răducanu și George Chiper-Lillemark, iar sunetul, de Ioan Filip și Dan-Ștefan Rucăreanu.

Producător executiv este Livia Rădulescu, producător este Radu Stancu, iar producător delegat, Ioana Lascăr.

„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este o producție deFilm, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Creative Europe – MEDIA of the European Union și Societatea Română de Televiziune. Coproducător – Wearebasca.

În cinematografe, documentarul va fi distribuit de deFilm.

Foto: Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole

 

 

 

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.