Emil Boroghină, în Festivalul „Shakespeare“ de la Gdańsk
https://www.ziarulmetropolis.ro/emil-boroghina-duce-monodrama-recitandu-l-pe-shakespeare-la-festivalul-shakespeare-de-la-gdansk/

Monodrama ,,Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori”, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru ,,Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia.

Un articol de Andrada Văsii|1 august 2013

Monodrama „Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori“, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru „Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia, care va avea loc în perioada 1 – 6 august.

Reprezentaţiile vor avea loc în zilele de 4 şi 5 august, pe scena Teatrului Wybrzeże din Gdańsk, ambele fiind urmate de discuţii între realizatorii români şi public. Festivalul se află anul acesta la cea de-a şaptea ediţie şi prezintă spectacole din Georgia, Germania, Croaţia, România şi Polonia.

Limbajul lui Titus Andronicus

Festivalul „Shakespeare” 2013 va fi completat de conferinţa internaţională „Limbajele puterii/ Limbajele artei”, care va avea loc în perioada 1-4 august, la Primăria Veche din Gdańsk. Punctul de plecare al temei conferinţei îl reprezintă punerea în scenă, în 1992, a piesei „Titus Andronicus”, de William Shakespeare, în regia lui Silviu Purcărete, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, notează Mediafax.

Apărută la doi ani de la căderea regimului lui Nicolae Ceauşescu, piesa a fost receptată nu numai ca un comentariu politic, o analiză profundă a răului, dar şi ca o parabolă atemporală. De asemenea, a fost o modalitate complet nouă de a vorbi despre politică şi putere, totodată, de a supune analizei critice limbajul folosit de acestea: limbaj, nu numai în sensul unui sistem fonetic de comunicare, ci şi în cel de instrument al forţei, violenţei, manipulării psihice şi fizice, falsităţii şi minciunii.

Scopul conferinţei, aflată în strânsă legătură cu festivalul, este analiza modului în care regizorii tinerei generaţii vorbesc despre lume prin intermediul aceleiaşi opere a lui Shakespeare „Titus Andronicus”.

Invitatul din România al conferinţei va fi istoricul Marius Stan, care va susţine un referat cu titlul „Post-communist Romania and Its Rocky Road to Transition”.

Foto credit: artactmagazine.ro

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.