Emil Ciocoiu – Sub semnul lui Carol cel Mare
https://www.ziarulmetropolis.ro/emil-ciocoiu-sub-semnul-lui-carol-cel-mare/

Pictura monumentală „Carolus Magnus”, realizată de pictorul român din Germania Emil Ciocoiu, a fost prezentată publicului, în premieră mondială, în cadrul expoziţiei retrospective a artistului, desfăşurată la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|15 noiembrie 2013

Pictura monumentală „Carolus Magnus“, realizată de pictorul român din Germania Emil Ciocoiu, a fost prezentată publicului, în premieră mondială, în cadrul expoziţiei retrospective a artistului, desfăşurată la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale“ din Bucureşti.

Pictorul Emil Ciocoiu a lucrat aproape doi ani la această reprezentare inedită a celui numit de unii istorici „Pater Europae”.

În 2014 se împlinesc 1200 de ani de la moartea lui Carol cel Mare, fiind deja anunţate multiple manifestări dedicate evenimentului. Expunerea la Bucureşti a picturii monumentale „Carolus Magnus”, în premieră absolută, poate fi considerată una dintre primele manifestări de gen.

Marţi, 12 noiembrie, la Teatrul Naţional din Bucureşti, în faţa picturii „Carolus Magnus”,  expusă în foaierul Sălii Mici, s-a desfăşurat conferinţa „Carol cel Mare şi Europa. După 1200 de ani”, în cadrul căreia istoricul şi analistul de politică internaţională Adrian Pop, profesor universitar la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, a prezentat personalitatea legendarului împărat, precursor al ideii de integrare europeană, şi a făcut comparaţii cu actualitatea dezbaterii europene.

De asemenea, Marius Tiţa, curator al expoziţiei „Emil Ciocoiu la TNB”, a vorbit despre personalitatea artistului român din Aachen şi despre pictura dedicată lui Carol cel Mare, prezentată în premieră la Bucureşti.

Pictorul Emil Ciocoiu a realizat o alegorie originală, în maniera sa caracteristică, în care Carol cel Mare este prezentat într-un ocean stelar, în culorile Uniunii Europene, galben şi albastru. Coroana şi spada împăratului descriu un stâlp central de lumină ce străbate secolele, încununat de privirea sa pătrunzătoare. În pictura de mari dimensiuni (250 x 180 cm) sunt prezente elemente de documentare istorică, dar dominante sunt  propunerile originale şi metaforice ce construiesc alegoria.

Emil Ciocoiu.Carolus Magnus

Carolus Magnus, lucrarea lui Emil Ciocoiu

Pictorul Emil Ciocoiu s-a stabilit la Aachen din 1980, când a decis să plece în Occident. Astfel, capitala istorică a împăratului Carol cel Mare (748-814), a devenit casa dar şi atelierul în care şi-a realizat opera de maturitate care l-a facut celebru pe pictorul născut acum 65 de ani, lângă Târgu Jiu.

În 1996, când reginei Beatrix a Olandei i-a fost decernat prestigiosul premiu Charlemagne, ceremonia s-a desfăşurat în faţa unei picturi de mari dimensiuni realizată de pictorul român Emil Ciocoiu, locuitor al oraşului Aachen.

În catalogul expoziţiei de la Bucureşti, Marcel Philipp, primarul general al oraşului Aachen a scris: „Arta lui Emil Ciocoiu emană optimism şi, totodată, o profunzime strălucitoare. Ea aduce împreună oameni, religii, mentalităţi, transgresează graniţele. La fel ca Artistul însuşi”.

Foto credit: TNB, Emil Ciocoiu

12
/12
/20

Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” organizează în perioada 12-20 decembrie 2020, în zilele de weekend – 12, 13, 19 și 20 decembrie – evenimentul Am venit să colindăm „Florile Dalbe”.

04
/12
/20

Pe 8 decembrie 2020, începând cu ora 13:00, în foaierul Sălii Mari a Teatrului Național „I.L.Caragiale” din București, va avea loc primul eveniment de promovare din cadrul Proiectului „Expoziție inovativă cu bunuri restaurate din colecția Muzeului Teatrului Național București”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

03
/12
/20

Muzeul Național de Artă Contemporană al României se alătură colegilor din Rețeaua Națională a Muzeelor din România, instituțiilor culturale non-guvernamentale și creatorilor independenți, manifestându-și dezacordul cu strategiile promovate de Visarta pentru a consolida cadrul a ceea ce se urmărește în mod implicit a deveni un monopol asupra gestionării drepturilor percepture din comunicarea publică a operelor de artă vizuală.

27
/11
/20

Galeria Estopia București deschide astăzi expoziția „Not Natural”, de Andrada Feșnic. La aproape doi ani de la prima expoziție solo a artistei la Estopia – care a coincis atunci chiar cu deschiderea galeriei – Andrada Feșnic revine la București cu o nouă serie de lucrări realizate integral pe durata ultimului an.

27
/11
/20

Libertatea, egalitatea și democrația sunt printre cele mai puternice valori ale lumii contemporane. Însă lucrurile nu au stat întotdeauna așa și, din păcate, istoria ne demonstrează că, timp de sute de ani, omenirea a reprimat potențialul intelectual a jumătate din populație prin constrângerea femeilor.

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]