Emilia Popescu, 50!
https://www.ziarulmetropolis.ro/emilia-popescu-50/

„Drumul meu către actorie a fost firesc, crescând în teatrul de operetă, unde era tatăl meu, Emil Popescu, şi mama… Cumva, se transmite genetic acest microb. E un microb pe care-l poartă părinţii şi, evident, îl transmit şi copiilor” – Emilia Popescu. Născută pe 2 martie 1966, la Bucureşti, îndrăgita actriţă împlineşte astăzi 50 de ani.

Un articol de Petre Ivan|2 martie 2016

Emilia Popescu a absolvit în 1988 Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L. Caragiale”, la clasa profesorilor Olga Tudorache și Florin Zamfirescu. Debuta pe marele ecran încă din timpul facultăţii, în rolul Ilincăi din filmul “Moromeții” (1985), regizat de Stere Gulea.

Angajată a teatrului de Comedie din București, actriţa a fost sprijinită şi încurajată de Florian Pittiş, cel care a ajutat-o să debuteze pe scena Teatrului Bulandra.

„Cu Florian Pittiș s-a produs o simbioză extraordinară, a fost legătura extrem de puternică mentor-discipol. A spus «Tu trebuie să fii undeva, acolo, sus». Și mi-a dat, mi-a dat locul întâi pe podium la douăzeci și ceva de ani, să intru în Teatrul Bulandra, unde mi-am dorit să fiu, unde am visat să fiu, nicăieri în lume pe mapamond nu aș fi dorit să fiu, și acolo am fost. Simplu. Nici nu știu cum. M-a luat Moțu, profesorul meu… îmi dădeam seama că e ceva extraordinar… nu-mi dădeam seama cât de greu s-au luptat anumiți colegi de-ai mei să ajungă acolo, câte concursuri, câte vise sfărâmate, și cât de simplu a fost totul pentru mine, datorită acestei întâlniri cu Moțu”, a spus Emilia Popescu, pentru RomanianActors.com.

Lui Moțu îi datorez nașterea mea în Teatrul Bulandra și începutul meseriei cu roluri mari, în care poate fi văzut un actor cât de talentat este, cât poate, unde mai are de lucru, și așa am ajuns la domnul Ciulei în trupă, o trupă nou formată, trupa de tineri a Teatrului Bulandra, în 1990 și așa am rămas până în 2000. – Emilia Popescu

Foto: Emilia Popescu – Simion Buia / RomanianActors.com

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »