#EmojiPlay de Căciuleanu: CSF, NCSF, dans!
https://www.ziarulmetropolis.ro/emojiplay-de-caciuleanu-csf-ncsf-dans/

Căciuleanu pune o oglindă în faţa unor tineri şi ne arată cum vorbesc: un limbaj codificat, cu multe prescurtări, deopotrivă amuzant şi ciudat, susţinut de un acompaniament coregrafic dinamic, pe măsură.

Un articol de Corina Dima|13 Ianuarie 2017

Gigi Căciuleanu ne-a făcut un cadou în luna decembrie, un nou spectacol de teatru coregrafic intitulat #EmojiPlay, având premiera pe 14 decembrie 2016 la Teatrul Excelsior.

Spectacolul de teatru coregrafic #Emojiplay  are ca sursă de inspiraţie universul limbajului scris folosit de către adolescenţi/ tineri în mediul virtual, on-line: abrevieri de cuvinte, expresii în engleză intercalate printre cuvinte în română, emoji-uri/ emoticoane (semne grafice, ideograme, ce exprimă într-un mod comprimat reacţii, emoţii şi stări).

Piesa este construită pe două mari paliere: prima parte, mai extinsă, este un tablou compus din limbajul semnelor, prescurtări şi emoji iar cea de-a doua, în completare, aduce povestea (Adam şi Eva sau Romeo şi Julieta) – poveşti care folosesc cuvintele, plasate în contemporaneitate, într-un colaj de muzici, limbi străine, costume, proiecţii, desene animate, manele, un talmeş-balmeş al zilelor noastre.

În secolul vitezei, parcă nici cuvintele nu mai au timp să se desfăşoare. Nu mai este timp pentru atâtea litere, pentru vocabular, sintaxă, pentru metafore şi poezie. Unii nu mai scriu ‘’Ce faci’’ ci ‘’Cf’’, nu mai urează în scris ‘’Noapte bună’’ci ‘’Nb’’. Textele se comprimă la maxim, mesajele se decantează şi apare un limbaj minimalist, o succesiune de litere şi semne, ca nişte hieroglife: SAL (salut), OMG (Oh My God), BRB (Be right back), CSF (ce să faci), NCSF (n-ai ce să faci), RUOK (are you ok?), CUL8R (see you later), JNEBOON (eşti nebun?), BN (bine), , ;-), ^_^.

Suntem martorii transformării limbajului, vedem cum acesta se condensează într-o reducţie de semne şi litere care exprimă poveşti, fapte, reacţii, emoţii. Este acesta oare începutul unui nou limbaj universal? Un timp care curge altfel, într-un ritm din ce în ce mai accelerat, ce aduce cu el şi un nou mod de comunicare, înghesuind cât mai mult într-o secundă? Nu ştim încotro, observăm şi ne lăsăm duşi de val, fiecare în barca construită după bunul său plac şi simţul orientării.

Cu umorul care îl caracterizează, Căciuleanu merge mai departe cu provocările şi aduce acest limbaj lapidar din lumea virtuală, din scris, în viaţa de zi cu zi. Vedem un cuplu care începe să dialogheze, aşa cum scrie: asistăm la o hilară succesiune de litere fără sfârşit, alături de ‘’chinuirea’’ limbii române într-un soi ciudat, hibrid, prin altoitoirea sa cu englezisme sau ticuri verbale (‘’Mă simt atât de old, gen’’, ‘’Nu pot sa dealuiesc cu asta’’, ‘’Ce ai  putea vedea in my eyes’’, ‘’Totul o să fie different’’). Ca să fie şi mai savuroasă conversaţia, autorul introduce şi câteva abrevieri născocite înadins, ca să îngroaşe tuşele ridicolului: ABOM (aş băga o mămăligă) sau VDVM (vai de viaţa mea).

Cu ajutorul cuvintelor încifrate şi a limbajului corporal codificat, dans-actorii spectacolului (Ana Vișan, Irina Strungăreanu, Adrian Nour, Alexandru Călin în alternanță cu Bianca Bor și Vlad Troncea) surprind plastic, cu dezinvoltură şi mult umor, stereotipurile limbajului contemporan. Jocul este interactiv, cu proiecţii video integrate ca parte din poveste, cu un amalgam de elemente, gesturi mimetice de stat cu nasul în telefon, cu agitaţia specifică din sclavia vitezei, cu replici spumoase şi sprinţare.#EmojiPlay

#Emojiplay este un spectacol viu, amuzant, jucăuş, uşor, fluid, care o să bucure în special tinerii (care îşi vor regăsi conversaţiile de pe reţelele virtuale). Iar cei care nu ştiu prea bine înlănţuirile de consoane şi decodificările lor, se vor amuza cu discuţiile adolescenţilor care nu se pot dezlipi o zi de telefon.

Căciuleanu reuşeşte să ne surprindă iar cu felul lui de a trage cu ochiul în universuri închise, dar atât de actuale. Ne arată poveşti cu ajutorul limbajului semnelor scrise (din lumea tinerilor) alături de alte coduri, motrice, gestuale, prea-bine ştiute de el. Două limbaje non-verbale aşezate împreună ca să ne spună poveşti cu tâlc.

#EmojiPlay – INFO

Spectacol de teatru coregrafic de Gigi Căciuleanu

DansActori: Ana Vișan, Irina Strungăreanu, Adrian Nour, Alexandru Călin în alternanță cu Bianca Bor și Vlad Troncea

Asistență: Lelia Marcu-Vladu

Scenografie video și animație: Les Ateliers Nomad

Costume: Corina Boboc

Coloana sonoră: Pro-DJ Event

Light Design: Cristian Petru Simon

Producător: Teatrul Excelsior în parteneriat cu „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company”

Durata spectacolului: 1h

Recomandare: 12+

Foto: #EmojiPlay – Adi Bulboacă

12
/12
/18

Luna decembrie aduce la Teatrul Național București patru spectacole noi, „fapt unic în cei 166 de ani de Teatru”. Cele patru premiere sunt ”Pădurea spânzuraţilor”, după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim, ”Papagalul mut”, scenariuL şi regia Nae Caranfil, ”50 de secunde” de Daniel Oltean (piesa anului 2017, premiată la Gala UNITER), în regia lui Eugen Gyemant, şi spectacolul de pantomimă ”A fost odată în România”, în regia lui Dragoş Huluba.

11
/12
/18

S-au temut că piesa nu va avea niciodată succes din cauza duratei sale de aproape şase minute, dar a devenit cel mai ascultat single al secolului. "Bohemian Rhapsody", cântrecul trupei Queen, este, de la începutul acestei săptămâni, cel mai difuzat single din secolul al XX-lea pe platformele de streaming.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

11
/12
/18

Au între 70 și 80 de ani. Sunt un cuplu. Ea vorbește, îl ghidează, îl ceartă și îl așează. El tace. Ea mă calcă de două ori pe picior, o dată se scuză, a doua oară consideră că noroiul mă prinde bine, așa că așteaptă să-i mulțumesc.

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. 

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

Page 27 of 791« First...1020...2526272829...405060...Last »