Emoție și suspans în Competiția TIFF 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/emotie-si-suspans-in-competitia-tiff-2015/

Emoţie, tensiune dusă la extrem şi încercări surprinzătoare ale unor cineaşti tineri de a revigora filmul de gen se vor regăsi anul acesta în Competiţia Festivalului Internaţional de Film Transilvania (29 mai – 7 iunie).

Un articol de Petre Ivan|6 Mai 2015

Cele 12 filme care concurează pentru Trofeul Transilvania –  cinci realizate de regizori debutanți și șapte de cineaști aflați la al doilea lungmetraj – vin din 13 țări: Argentina, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Iran, Islanda, Marea Britanie, Mexic, Spania și SUA.

Am privilegiat, în acest an, producțiile intimiste și cele care recurg inteligent, ba chiar surprinzător, la convențiile filmului de gen. Emoția, pe de-o parte, tensiunea – de cealaltă. M-a interesat felul în care cineaștii aflați la primul sau al doilea film reușesc să maximizeze – prin decupaj precis, interpretări excelente și fler regizoral – impactul unor povești care pleacă de la un set-up, buget sau număr de personaje minimale. E remarcabil cum toate acestea se transformă, pe parcurs, în veritabile tornade emoționale sau de suspans. Există filme cu doar două sau trei personaje, filme a căror acțiune rareori părăsește pereții unei încăperi sau scene încordate de acțiune mai eficiente ca într-un blockbuster hollywoodian. – Mihai Chirilov

Despre oameni și oi (r. Grímur Hákonarson) va veni la TIFF direct din competiția Un Certain Regard de la Cannes cu povestea emoționantă a doi frați care nu şi-au spus o vorbă timp de patru decenii, dar pentru care totul se schimbă când trebuie să salveze ce au mai scump pe lume: oile.

Sfâșietor este și Radiator (r. Tom Browne), un debut comparat cu Amour, despre cum, la bătrânețe, părinții devin, la rândul lor, copii.

De la Veneția vine un film fără prejudecăți, Nopți de vară (r. Mario Fanfani), în care jumătatea unui cuplu aparent perfect are un secret întunecat: în fiecare weekend, Michel se retrage într-o casă din pădure, unde devine Mylène.

Parisul nordului (r. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson)

Parisul nordului (r. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson)

În competiția Karlovy Vary 2014 s-a remarcat Parisul nordului (r. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson), o dramedie despre relația tată-fiu, în care un profesor decide să-și revadă tatăl după câteva sesiuni la Alcoolicii Anonimi.

Suspans și acțiune se regăsesc în Plan pe șase ani (r. Santiago Cendejas), o combinație de thriller și film noir à la David Lynch, la limita dintre voyeurism și invaziune, și în Regii capitulează (r. Philipp Leinemann), în care doi polițiști mor în timpul unei confruntări violente, iar colegii lor nu mai au decât un scop: răzbunarea.

Scene încordate de suspans se regăsesc în Lecția (r. Kristina Grozeva și Petar Valchanov), o dramă cu accente realiste à la frații Dardenne despre o profesoară care ia decizii extreme din cauza datoriilor, și Melbourne (r. Nima Javidi), premiat pentru scenariu la Stockholm și proiectat la Veneția, despre un cuplu confruntat cu o dificilă dilemă morală după un tragic accident.

În alertul 600 de mile (r. Gabriel Ripstein), distins cu premiul pentru Cel mai bun debut la Berlin 2015, actorul american Tim Roth joacă rolul unui agent american a cărui soartă se leagă iremediabil de tânărul contrabandist pe care-l urmărește.

Tot pentru debut a fost recompensat, la Premiile Goya 2015, și 10.000 de kilometri (r. Carlos Marques-Marcet), o pasionantă istorie de dragoste la depărtare, reconfigurată prin Skype.

În acest film, dar și în tulburătoarele Incendiul (r. Juan Schnitman) și Melody (r. Bernard Bellefroid), povestea gravitează exclusiv în jurul a două personaje. În Incendiul ies scântei într-un cuplu pe cale să se destrame, iar Melody aduce în prim-plan un subiect actual delicat, însoțit de emoții extreme, acela al mamelor-surogat.

Foto: TIFF 2015 – tiff.ro/en

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

06
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Regizoarea Anca Damian revine cu a treia animaţie de lungmetraj din carieră, "Călătoria fantastică a Maronei", povestea unei căţeluşe care trece pe la diverşi stăpâni. Filmul îmbină inspirat mai multe stiluri de animaţie şi etalează o fantezie exuberantă, afectată însă uşor de repetitivitatea unor momente de reverie.

04
/10
/19

Prima producţie marca Vertical Content, comedia ,,Inve$titorii” a început filmările în localitatea Cristian, unde sub îndrumarea regizorului Iura Luncaşu, actorii: Codin Maticiuc, Cosmin Natanticu, Andrei Mateiu, Radu Gabriel şi Maria Popovici vor interpreta în unul dintre cele mai ambiţioase proiecte cinematografice româneşti din ultimii ani.

04
/10
/19

A câștigat Leul de Aur, marele premiu de la Festivaul de Film de la Veneția, în același timp a impresionat presa de specialitate la nivel mondial, iar de astăzi mult aclamatul „Joker”, în interpretarea lui Joaquin Phoenix, poate fi vizionat în premieră în cinematografele din toată țară.

04
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În „Joker” (2019), regizorul Todd Phillips ia un personaj celebru de comic book şi îl mută din filmele cu supereroi într-o dramă inspirată din filmele existenţialiste clasice din America anilor `70. Este o mişcare inovatoare, deşi „Joker” nu se ridică la înălţimea tradiţiei pe care o invocă.

Page 1 of 24912345...102030...Last »