„…ESCU”, de Tudor Mușatescu, la TVR
https://www.ziarulmetropolis.ro/escu-de-tudor-musatescu-la-tvr/

Casa de Producţie TVR vă propune spectacolul „ESCU” de Tudor Muşatescu, în regia lui Dinu Cernescu, de la a cărui premieră se împlinesc 85 de ani. „…Escu” este una dintre cele mai cunoscute comedii semnate de Tudor Muşatescu.

Un articol de Petre Ivan|13 iulie 2018

Piesa vorbeşte despre carierism şi cameleonism politic, duse până la extremă, presărate pe alocuri cu picante intrigi amoroase. Este despre oameni a căror grijă este aceea de a-şi răzbuna condiţia mediocră şi de a accede „acolo, sus”, călcând în picioare principii şi dogme.

Decebal Necşulescu trece de la un partid la altul cu o uşurinţă din care nu transpare nici o altă convingere decât aceea a binelui propriu.

Interpretează: Ştefan Bănică, Ştefan Mihăilescu-Brăila, Dorina Lazăr, Astra Dan, Corado Negreanu, Maria Pătraşcu, Jorj Voicu, Paul Ioachim, Mircea Cruceanu, Minel Klepper, Sergiu Demetriad

Zilele trecute s-au împlinit 80 de ani de la naşterea regretatului Jorj Voicu.

S-a născut la 12 iulie 1938, în Cluj-Napoca. A absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografie din București, în 1961, la clasa profesorului Ion Finteșteanu, şi a studiat la Paris pantomima cu Jacque Lecqoc. A jucat la Teatrul Municipal din Turda, dar şi la teatrele Ţăndărică şi Odeon din București. A debutat pe marele ecran în 1966, cu filmul Zodia Fecioarei

Printre spectacolele în care a fost distribuit: O scrisoare pierduta de I.L. Caragiale, Visul unei nopți de vară şi Poveste de iarnă de William Shakespeare, Şcoala nevestelor de Moliere, Noaptea la Drumul Mare de Renato Lelli, Un nasture sau absolutul de Radu Cosasu, Woyzeck de Georg Büchner, Şapte inşi într-o căruţă de Paul Anghel, Escu de Tudor Mușatescu, Războiul de Goldoni, Vlacea, regele nebun, Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini.

„…ESCU”,  – program de difuzare:

TVR Internațional: vineri, 13 iulie, ora 23.00 și sâmbătă, 14 iulie, ora 16.00

TVR 3: duminică, 15 iulie, ora 20.00

Foto: „…ESCU” – tvr.ro

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.

12
/02
/24

Actorul Matei Arvunescu percepe vulnerabilitatea ca pe o lecție de actorie, îl citează pe marele Gabo, încercând să explice cum viața ar putea avea un sens și crede că „revoluție“ e un cuvânt cu mare greutate. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.