Evocare Doina Păuleanu (1948-2020), la Muzeul Colecțiilor de Artă
https://www.ziarulmetropolis.ro/evocare-doina-pauleanu-1948-2020-la-muzeul-colectiilor-de-arta/

Muzeul Naţional de Artă al României şi Asociaţia Prietenii Muzeului Naţional de Artă al României organizează joi, 9 septembrie, 2021, de la ora 18.00, la Muzeul Colecţiilor de Artă, o evocare a istoricului şi criticului de artă, director al Muzeului de Artă Constanţa, Doina Păuleanu (1948-2020).

Un articol de Liliana Matei|3 septembrie 2021

Autoare a unor expoziții de importanță națională și al unor lucrări esențiale de istoria artei focalizate asupra modernității în arta românească, Doina Păuleanu pregătea, înainte de tragica sa dispariție sa, un volum monografic dedicat sculptorului Oscar Han care a apărut postum, în primăvara acestui an.

În contextul expoziției „Oscar Han (1891–1976)” deschisă la Muzeul Colecțiilor de Artă cu lucrări împrumutate și de la Muzeul de Artă Constanța, va fi prezentată această lucrare amplă, iar invitații, personalități din lumea muzeală, a artelor plastice și colaboratori apropiați vor evoca personalitatea celei prematur dispărute. Va fi vizionat un film documentar care îi este dedicat, realizat prin programul Catena pentru artă.

Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.

Evenimentul va avea loc la sediul muzeului din Calea Victoriei 111 și participarea se va face cu purtarea obligatorie a măștii pe toată durata acestuia.

În fotografie: Doina Păuleanu la deschiderea expoziției „Pictura românească din colecția Fundației Bonte”, Muzeul Colecțiilor de Artă, 2017.

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.