Expoziția-concurs BETA 2018, la final
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-concurs-beta-2018-la-final/

S-a încheiat unul dintre cele mai importante evenimente de arhitectură din România şi din euroregiune: BETA 2018 – bienala timişoreană de arhitectură organizată de către Ordinul Arhitecţilor din România – Filiala Teritorială Timiş, care a avut loc în perioada 28 septembrie – 28 octombrie.

Un articol de Petre Ivan|31 octombrie 2018

Finalul de săptămână a fost despre prezentarea și jurizarea lucrărilor din expoziția-concurs BETA, conferințe ale membrilor din juriumenite să ofere suport în încercarea de a contura o serie de caracteristici la nivel euroregional din perspectiva calității practicii arhitecturale și relevanței în societate, precumși Gala de premiere.

Duminică în 28 octombrie, a avut loc Gala de premiere a expoziției-concurs BETA 2018 și încheierea acestei ediții. În cadrul evenimentului, organizatorii au acordat premiile câștigătorilor din concurs și au conturat principalele concluzii ale acestei ediții, celebrând împreună cu publicul arhitectura de calitate din euroregiune.

Juriul care a ales lucrările câștigătoare din categoriile “Spațiu Construit”, „Spațiu Interior”, „Spațiu Public”, „Lucrări de Licență” și „Inițiative/Experimente/Viziuni în Arhitectură” a fost format din: Attila Kim, Irina Cristea, Grozdana Šišović,Levente Szabó și Oana Stănescu. Din cele 40 de lucrări selectate, s-au remarcat 22.La categoria „Text de Arhitectură”, juriul format din Ethel Baraona Pohl, Tamar Shafrir și Catherine Slessor, au selectat și premiat 4 lucrări.Rezultatele expoziției-concurs BETA 2018, care susține și promovează arhitectura de calitate în toate formele și manifestările sale, pot fi consultate pe pagina dedicată competiției: http://competition.betacity.eu/rezultate/. Mai multe detalii despre nominalizări, mențiuni și premiile acordate se pot vedea aici:http://competition.betacity.eu/categorie/spatiu-construit/.

Pe parcursul bienalei au avut loc evenimente importante pentru orașul Timișoara, menite să contribuie la îmbunătățirea proceselor prin care ne construim orașele și modificarea modului în care oamenii înțeleg și apreciază mediul construit.

Unul din cele mai importante elemente din bienală a fost expoziția Despre Locuire – Locuirea colectivă, între produs și proces, care a redat critic perspectivele distincte ale principalilor săi actori care contribuie la modelarea locuințelor: administrația, dezvoltatorul, arhitectul și utilizatorul / locuitorul. Instalată la Halele Timco, ea a putut fi vizitată pe toată perioada bienalei.

Un alt produs important al acestei ediții a fost lansarea ghidului UndeLocuiescEu, disponibil în două formate: online, pe www.undelocuiesc.eu, fiind o primă încercare de a dezvolta o aplicație care să-i ajute pe cumpărători să „descifreze” realitatea din spatele anunțurilor imobiliare, și tipărit, în care este prezentat procesul de alegere al unui apartament pornind de la observații la scară mare, a întregului cartier și a felului în care acesta este conectat cu restul orașului.

De amintit sunt și cele două instalații din cadrul Gării de Nord:instalația de lumină realizată de artiștii [musson+retallick],creată special pentru proiectul TRANSITE și instalația de arhitectură desemnată câștigătoare în urma concursului din proiectul amintit anterior, care ia forma simbolică a unui balon cu heliu cu diametru de 9 m care plutește în holul caselor de bilete din gară.

Mai multe informații despre toate evenimentele care au avut loc în cadrul BETA 2018 se găsesc pe site-ul bienalei (betacity.eu) sau pe pagina de Facebook (facebook.com/bienalatimisoreanadearhitectura).

BETA este o platformă de dialog și colaborare,care își propune să genereze un dialog responsabil privind educația de arhitectură, formarea și practica profesională, precum și să stimuleze implicarea și profesionalizarea metodelor de dialog și colaborare dintre reprezentanții trinomului administrație – corp profesional – societate civilă.

Foto: BETA 2018 – competition.betacity.eu

13
/03
/18

Institutul Cultural Român, în parteneriat cu Federația Comunităților Evreiești din România, Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (CNR UNESCO), Federația Europeană a Asociațiilor, Centrelor și Cluburilor UNESCO (FEACCU) organizează expoziția „Dăruire”, la un an de la dispariția unuia dintre cele mai importante nume ale artei contemporane - pictoriţa şi graficiana Alma Redlinger.

08
/03
/18

Cea de-a cincea ediție Art Safari București va avea loc în această primăvară, între 11 și 20 mai, în Piața George Enescu din București. Evenimentul va fi conceput sub forma unui muzeu temporar, care va găzdui, drept principale focusuri, o expoziție de artă contemporană organizată de Hervé Mikaeloff (curatorul Louis Vuitton Foundation din Paris) și o expoziție dedicată artei românești importante, curatoriată de Alina Șerban.

05
/03
/18

Astazi, de la ora 20.00, va avea loc la ARCUB, cea de a doua ediție Microistoria. Povești adevărate spuse pe viu. Proiectul arhivează povești ale oamenilor obișnuiți, spuse live chiar de ei, și capabile să-i inspire și pe alții.

08
/02
/18

Iubitorii de poezie și nu numai sunt asteptați, astăzi (8 februarie), de la ora 19.00, la Muzeul Național al Literaturii Române,la sediul MNLR din Str. Nicolae Crețulescu nr. 8 (în spatele Bisericii Albe), la lansarea unui mărțișor literar aparte – Cărţişorul de Autor Nichita Stănescu.

07
/02
/18

1.060 de femei artiste din România indexate, un premiu pentru întreaga creație și 10 lucrări de artă donate celui mai vechi muzeu din țară. Sâmbătă 10 februarie 2018, orele 12:30, va avea loc un nou eveniment cuprins în proiectul de cercetare și cultură vizuală „Centenarul femeilor din arta românească”, coordonat de PostModernism Museum în parteneriat cu Muzeul Național Brukenthal din Sibiu.

05
/02
/18

Manchester Art Gallery a retras temporar un tablou din perioada victoriană - "Hylas and the Nymphs", de JW Waterhouse - în care apar adolescente nud într-o acţiune menită să "încurajeze dezbaterea" despre cum astfel de imagini ar trebui afişate în epoca modernă. În urma reacţiilor apărute în mediul online tabloul a fost expus din nou, la o săptămână de la retragere.