Expoziția „Dăruire” dedicată pictoriței Alma Redlinger, la ICR
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-daruire-dedicata-pictoritei-alma-redlinger-la-icr/

Institutul Cultural Român, în parteneriat cu Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România, Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Știinţă şi Cultură (CNR UNESCO), Federaţia Europeană a Asociaţiilor, Centrelor şi Cluburilor UNESCO (FEACCU) organizează expoziţia „Dăruire”, la un an de la dispariţia unuia dintre cele mai importante nume ale artei contemporane – pictoriţa şi graficiana Alma Redlinger.

Un articol de Petre Ivan|13 martie 2018

Vernisajul expoziției va avea loc joi, 15 martie, ora 18.00, în Sala Mare a Institutului Cultural Român din Aleea Alexandru nr. 38.

Vor susține alocuțiuni curatorul expoziției și reprezentant din partea UNESCO – dr. Mihaela Varga, custodele colecției fondului Alma Redlinger – lector dr. arh. Ștefan Simion, un reprezentant al Federației Comunităților Evreiești din România, președintele Federației Europene a Asociațiilor, Centrelor și Cluburilor UNESCO (FEACCU) – Daniela Popescu, vicepreşedintele Institutului Cultural Român – Béla Dan Krizbai. La eveniment sunt invitați artiști și reprezentanți din lumea artei, cadre universitare, curatori și iubitori de artă.

Despre Alma Redlinger 

Alma Redlinger s-a născut pe 8 martie 1924, la Bucureşti. S-a format la celebra şcoală de pictură pe care Max Herman Maxy a organizat-o în timpul celui de-al doilea război mondial pentru etnicii evrei cărora li se interzisese accesul la învăţământul de stat. În ciuda traumei severe pe care tânăra adolescentă a suferit-o în perioada excluziunii, aceasta nu a avut efecte asupra mesajului ei artistic.

O stare de bine pare că animă mai toate personajele din creaţiile Almei Redlinger, care, tinere şi pline de viaţă, sunt surprinse în acte creatoare daruire(Saxofonist, 2011), culturale sau cotidiene. Naturile statice cuprind numeroase aluzii culturale – tot atâtea mărturii ale valorilor artistice în care credea artista (Omagiu lui Maxy, Album Petraşcu).

Tehnica este desăvârşită – expresivitate, punere în pagină, ca şi plăcerea şi ştiinţa de a reda materialele cele mai obişnuite – între care sticla, pentru a cărei transparenţe şi străluciri, pictoriţa pare să aibă o fascinaţie aparte (Colţ de atelier cu pensule şi Fluieraşul). Ceea ce i s-a transmis de la maestrul său este un anumit spirit al avangardei, care şi acesta s-a accentuat cu trecerea anilor, un spirit al avangardei neostentativ, dar cu atât mai profund. Operele ei au intrat în patrimoniul multor muzee, între care Muzeul Naţional de Artă al României, şi în colecţii private din ţară şi străinătate: Franţa, Italia, Germania, Israel, SUA, Japonia, Olanda, Anglia ş. a.” – dr. Mihaela Varga, curator.

A fost membră al Uniunii Artiştilor Plastici din România din 1951 şi a Academia Italia delle Arti e delle Lavoro, din 1980. De-a lungul prodigioasei sale cariere, artista a deschis zeci de expoziţii personale în România şi peste graniţe, multe dintre ele chiar în ultimii ani, a participat la prestigoase saloane naţionale şi internaţionale și a primit numeroase premii: Premiul Ministerului Artelor în 1946, Premiul III la Festivalul Mondial al Tineretului în 1953, Medalia de Aur a Academiei Italia delle Arti e delle Lavoro în 1985, Premiul „Marcel Iancu” pentru arte plastice 2003-2004, acordat de Federaţia Comunităţii Evreieşti din România.

În 2004 i s-a decernat Ordinul Cultural în gradul de COMANDOR, categ. C Arte Plastice, iar în 2011, M.S. Regele Mihai i-a acordat Decoraţia „Nihil Sine Deo”. Alma Redlinger a participat pentru ultima dată la un eveniment cultural în decembrie 2016, la Muzeul Naţional de Artă al României, unde a avut loc simpozonul dedicat Şcolii de Pictură a lui M.H. Maxy, care a făcut parte din programul Diagonale, realizat de Institutul Cultural Român.

Expoziția „Dăruire” va fi deschisă în Sala Mare a Institutului Cultural Român, în perioada 15-28 martie 2018.

Foto: Dăruire – facebook

 

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.

30
/09
/21

Website-ul digitizArte, platforma interactivă online de debut și auto-publicare (self-publishing) destinată tinerilor creativi - muzicieni, artișt plasticii, designeri, ilustratori, graficieni - susține artiștii emergenți înscriși printr-un un program educațional compus din cinci ateliere online, ce pot fi urmate pe website, un ghid pentru tinerii creativi și o galerie cu lucrările câștigătoare alese în urma apelului deschis. Cele șapte activități pot fi urmate pe digitizArte, începând din luna septembrie.

30
/09
/21

Asociația Qolony - Colonia pentru Artă și Știință organizează prima conferință internațională Fusion: Talks, ediția I, 2021. Conferința este un eveniment hibrid, care se desfășoară online și, în funcție de evoluția situației epidemiologice și a restricțiilor aferente, cu public la POINT Hub, str. General Eremia Grigorescu nr. 10, București, în perioada 11-14 octombrie 2021.

29
/09
/21

Pe 4 și 5 octombrie, aveți ocazia de a-l cunoaște pe Jiří Jírů, cel care i-a fost alături lui Václav Havel între 1993-2000 ca fotograf personal. În ziua de luni, are loc o discuție cu acesta, la Centrul Ceh, iar marți puteți participa la vernisajul expoziției „Václav Havel: întâlnire cu lumea”, ce va fi deschisă între 1-10 octombrie, la Muzeul Național al Țăranului Român.