Expoziția de fotografie „Brâncuși. Forme în alb și negru”, din 18 februarie, la MNAR
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-de-fotografie-brancusi-forme-in-alb-si-negru-din-18-februarie-la-mnar/

Expoziţia de fotografie „Brâncuşi. Forme în alb şi negru” poate fi văzută în perioada 18 februarie – 29 mai în Sălile Kretzulescu de la Muzeul Naţional de Artă al României. Pe 19 februarie intrarea este liberă.

Un articol de Petre Ivan|15 februarie 2016

Expoziția face parte din „Programul național 140 de ani de la nașterea marelui sculptor Constantin Brâncuși”, inițiat de Ministerul Culturii, și propune o selecție de 40 de tiraje moderne după clișeele realizate de Brâncuși la Paris: aspecte din atelier și sculpturi aflate în diferite stadii de lucru.fotografie

Pe lângă fotografii, în expoziție se regăsesc și două module interactive din atelierul „Pasărea ascunsă-n piatră”, găzduit în corpul Știrbei al muzeului. Atelierul a fost conceput de specialiștii de la Centrul Georges Pompidou din Paris pentru a-i familiariza pe copii cu lucrările lui Brâncuși.

Primele fotografii ale lucrărilor lui Brâncuși au fost făcute de fotografi anonimi de la începutul secolului XX.

Curând însă, artistul începe să folosească el însuși aparatul de fotografiat, din 1921 luând lecții de fotografie cu Man Ray, celebru deja în domeniul fotografiei de avangardă.

Pentru Brâncuși, care era preocupat în mod special de exploatarea efectelor de lumină în sculptură, trecerea la fotografie a fost cât se poate de firească.

Foto: Expoziția de fotografie „Brâncuși. Forme în alb și negru” – facebook

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.