Expoziția „Insula Eternei Primăveri” se întoarce în Portugalia
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-insula-eternei-primaveri-se-intoarce-in-portugalia/

Institutul Cultural Român din Lisabona şi Contemporanii anunţă vernisajul expoziţiei de pictură Insula Eternei Primăveri, ce va avea loc miercuri, 29 iulie, ora 19:00, la sediul ICRL, Rua do Barão nº 8-10, Lisabona.

Un articol de Liliana Matei|27 iulie 2015

Expoziția, rod al taberei de creație din Madeira organizată în cadrul proiectului Contemporanii în luna martie 2014, va reuni un fond de 30 de lucrări pictură semnate de șase artiști, nume definitorii pentru contextul cultural românesc și internațional: Dorin Coltofeanu, Teodora Coltofean, Ion Grigorescu, Ruxandra Grigorescu, Christian Paraschiv, Mihai Sârbulescu.

Expoziția “Insula Eternei Primăveri” va fi deschisă de Radu Boroianu, Președintele Institutului Cultural Român, Daniel Perdigao, Reprezentantul Institului Camoes din București și Maria Pașc, curatorul expoziției.

Această expoziție a fost găzduită de Biblioteca Națională a României în perioada 17 iunie – 1 septembrie 2014 și de spațiul expozițional din Turnul BRD Groupe Société Générale in perioada 11 noiembrie – 15 decembrie 2014.

“Aduc multă înțelegere sistemelor de rezidență și taberelor și cred în această capacitate de a te lăsa stârnit, fie că ești în grup, fie că ești în alt spațiu decât cel obișnuit. Numai că, în ultima vreme, n-aș putea spune că vreuna din aceste întâmplări au avut efecte atât de benefice, atât de profunde ca aceasta de față (…) Când am aflat că există o asociație care se numește Făuritori, și un proiect care se numește Contemporanii (….) am realizat că acestea corespund unor nevoi ale noastre: am avea nevoie ca făuritorii adevărați să fie luați în seamă, am avea nevoie să ne dăm seama ce contemporani avem. Această expoziție mă convinge că asociația, proiectul Contemporanii, că Maria Pașc, împreună cu toți colaboratorii ei, își doresc să facă ceva, iar acel ceva începe să se simtă. După aceea, în spatele lor, ca întotdeauna trebuie să stea și oameni care oferă mijloace materiale. Și aceștea sunt speciali în cazul acesta.(….) Punând la fel cum face orice galeristet etichete fiecărei lucrări, îmi permit să pun o etichetă, desigur foarte reductivă pe fiecare dintre expozanți.

Mihai Sârbulescu este un maestru al redării sumei dintre stare și realitate prin expresia directă, puternică a materiei picturale și a culorilor. Teodora Coltofean este pasiunea împlinirii desenului prin lumină și culoare într-o tradiție postimpresionistă. La Dorin Coltofeanu aburul misterios plutește, intrigă și încorporează diferit de contemplarea lui Horea Paștina, pentru că, la Dorin Coltofeanu totul este întâmplare.

Ruxandra Grigorescu avea dintotdeauna o densitate a culorii care amintește de Constantin Flondor, căruia i se adaugă un plus de senzualitate. Închinarea diferită, dar egală, în febrilitatea căutărilor. Spiritualitate ca sens profund multitudinea formelor și materiei supuse de artiști, iată ce i-ar caracteriza, atât de diferiți dar în același timp, atât de asemănători pe Christian Paraschiv și pe Ion Grigorescu.”
(Radu Boroianu, cuvinte rostite în cadrul discursului de deschidere al expoziției “Insula Eternei Primăveri” 17 iulie 2014, Biblioteca Națională a României)

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.