EYEDROPS, de la A la Z
https://www.ziarulmetropolis.ro/eyedrops-de-la-a-la-z/

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai”.

Un articol de Dan Boicea|1 martie 2022

La finalul lunii ianuarie, trupa a susținut un mini-turneu prin țară în cadrul proiectului „Pepiniera”, susținut prin programul Comisiei Europene – Music Moves Europe. Prin intermediul proiectului, organizatorii își propun să susțină artiștii cu potențial și să-i ajute să-și extindă baza de fani la nivel național. Concertele au avut loc la Bacău, Iași și Galați.

Tot la finalul lui ianuarie, trupa EYEDROPS a lansat piesa „Între timp”, o căutare a punctului de întâlnire dintre realitățile noastre. Melodia se va regăsi pe următorul material de studio al trupei. Vă invităm să îi cunoașteți într-un interviu sub formă de alfabet.

A – Atenție – pentru că sunt foarte grăbit din fire, și fără ea nu reușesc să-mi găsesc răbdarea.

B – Bistrița – pentru că îmi este ca o a doua casă. Pentru că acolo, într-un loc minunat numit Brikada, am cunoscut oameni care mi-au fost medicament, pentru că acolo s-a redefinit trupa EYEDROPS, și pentru că fără ei și curajul pe care mi l-au insuflat, nu aș putut, la un moment dat, merge mai departe. Și pentru că la Lacul Colibița am șezut și-am râs…

C – Curiozitate – pentru că Universul însuși este curiozitate pură. Cred că dacă există un Dumnezeu, și dacă El a avut vreo implicare în apariția noastră, suntem aici pentru că El a fost curios. Curios să vadă ce se întâmplă dacă ceva ca noi există…

D – Dor – dacă îți e dor, înseamnâ că a fost frumos.

Am tot alergat și n-am ajuns nicăieri. Întotdeauna „aici”, întotdeauna ancorați într-un „prezent” în permanentă schimbare, regăsindu-ne încă o dată, cu fiecare rătăcire. „Între timp” este EYEDROPS la momentul acelei guri de aer trase adânc în piept, la început de cursă. Cursa asta e spre voi și spre noi înșine. Spre locul ăla în care realitățile noastre își găsesc un punct de întâlnire, declară Paul Manolescu, solistul Eyedrops.

E – E. Doar E. Pentru că… aia e.

F – Frică – pentru că fără frică nu există curaj. Pentru că este cel mai bun indicator al relevanței: nimic din ceea ce faci nu are cum să te ducă mai departe dacă nu îți inspiră, fie și doar într-o mică măsură, teamă. La fel cum nu există erou fără antagonist.

G – Gând – pentru că aici la noi, totul este gând sau consecința lui.

H – Halucinație – pentru că doar ieșindu-ți din minte o poți înțelege.

I – Idiot – ca să nu uit că pot fi oricând unul.

J – John Lennon – pentru că a trasat drumul pe care cu toții încă pășim. Pentru că suntem toți ramurile aceluiași copac a cărui rădăcină sunt The Beatles. Pentru că a adus culoarea în lume și ne-a provocat să visăm cu mai mult curaj ca niciodată.

K – K, Special K – Pentru că piesa cu același nume de la Placebo m-a însoțit în căști mult timp, în perioada liceului.

L – Liniște – pentru că până la urmă, asta căutăm cu toții. Și pentru că uneori, e atât de frumos să o spargi.

M – MUSE – pentru că nu știu nimic mai frumos în muzică.

N – Nimic – e ceea ce mi-aș dori să îmi doresc.

O – Ordine – e ceea ce mi-aș dori să pot păstra.

Nu îmi pot imagina o lume fără umor.

P – Prezent – pentru că în prezent încerc să stau.

Q – Quantum Leap – fugeam de la școală cât de tare puteam, până acasă, ca să îl prind.

R – Revoluție – Când spun „revoluție” îmi aduc aminte de ’89 – stăteam în mijlocul sufrageriei, jucându-mă – nu știu cum și de ce – de-a revoluția. Habar n-aveam de ce se întâmpla deja afară. Loveam niște căsuțe de plastic de pe covor, cu niște matrițe de metal pentru tipar aduse de mama de la redacție, când pe ușa casei a intrat tata, zicând: deschideți televizorul, e revoluție! Dacă până la momentul respectiv amintirile mele sunt foarte puține și vagi, de atunci încolo memoria mi-a început cu adevărat să funcționeze și să înregistreze tot.

S – Simplu – pentru că așa sunt, de fapt, toate. Și pentru că așa ar trebui să fim și noi. Îmi doresc să gândesc cât mai simplu, cât mai clar, cât mai țintit.

Ș – Șifonat – pentru că așa tot umblu de când m-am mutat de la părinți.

T – Thompson – Hunter S. Thompson. Și Thompson, lupul meu, pe care l-am numit după el. Pentru că omul a trăit una dintre cele mai cuprinzătoare, relevante și curajoase vieți din câte s-au trăit vreodată. Pentru că a înfruntat demoni de care nu mulți știau până la el, arătându-ne nouă, celor care au norocul de a ajunge la munca lui, că se poate, și că avem obligația de a fi neînfricați.

Ț – Țară – “la țară” – e acolo unde aș vrea să ajung să locuiesc cândva.

U – Umor – nu îmi pot imagina o lume fără umor.

V – Vama Veche, locul. Pentru toate amintirile.

W – Wolfram – pentru că face din noapte zi, pentru că ne place să citim și să stăm până târziu, să ne vedem unii pe alții, și să găsim cu ușurință drumul până la baie. Pentru că alungă hoții și fantomele. Un mare minus, însă pentru cum atrage tânțarii.

X – “X” litera. Indicator al scopului, al locului, al țintei.

Y – Youtube-ul nostru cel de toate zilele.

Z – Zi – pentru că o prefer nopții.

31
/03
/16

Gheorghe Ifrim crede că un actor bun poate juca și divertisment, la televiziune, și roluri consistente în teatru. La Metropolis, îl puteți vedea în spectacolul „O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre deschise spre Nord”, în regia lui Mihai Constantin.

29
/03
/16

„Cahiers du Cinema” caută inovaţia, sinceritatea, un cinema liber, care nu manipulează. Suntem împotriva unui cinema prea serios, după rețetă, care răspunde aşteptărilor festivalurilor – afirmă, într-un interviu în exclusivitate pentru Ziarul Metropolis, Joachim Lepastier, critic de la celebra revistă franceză. Regizorul român favorit – Corneliu Porumboiu. 

25
/03
/16

A condus Teatrul de Artă Deva, a fost lector la Universitatea  „Lucian Blaga” din Sibiu şi prim regizor la Teatrul National „Radu Stanca” din Sibiu. În prezent este managerul Teatrului “Tony Bulandra” din Târgovişte şi conferenţiar universitar la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj Napoca. Mc. Ranin este cunoscut pe toate continentele, de unde aduce artişti din aproape toate culturile şi religiile, în consacratul Festival „Babel”, ce are loc în fiecare an între 1 și 12 iunie.

23
/03
/16

Teofia Juravle citeşte cu ochi proaspăt realitatea urbană sau rurală, identitatea naţională, apoi le transpune în tablourile sale. A expus ceva timp în ţară, apoi în străinătate şi a avut succes. Săptămâna trecută, pe o stradă în spatele Teatrului Metropolis, într-un spaţiu original numit “Gallery”, a avut loc vernisajul expoziţiei sale de pictură pe sticlă, “Identitate”, care va putea fi vizionată până în 28 martie.

17
/03
/16

Ministrul Culturii Vlad Alexandrescu este unul dintre cei mai activi miniştri din Cabinetul Dacian Cioloş. Fost ambasador în Luxemburg, nepot al marelui om de litere Tudor Vianu, profesor universitar consacrat, doctor la Paris  cu o lucrare asupra căreia nu planează suspiciuni de plagiat. Ce caută acest om în Guvernul României?

14
/03
/16

A absolvit facultatea de teatru la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, București, clasa Ion Cojar - Adrian Titieni şi un masterat de actorie la clasa profesorilor Gelu Colceag - Tania Filip, în 2011.  Sabina Brânduşe a participat la numerose proiecte de televiziune și scurtmetraje. Debutul cinematografic și l-a făcut cu pelicula "California Dreamin' ", premiat la Cannes în 2007.

03
/03
/16

Sorin are poze. Și cărți poștale, și acțiuni, și obligațiuni, și certificate de vaccinare, și monede, și insigne. Sorin este colecționar, încă de la 14 ani, și poate umple o oră și jumătate de interviu vorbind despre pasiunile sale. Asta dacă se grăbește…

25
/02
/16

De 20 de ani, Marcelo Cobzariu este actorul Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti unde poate fi văzut în spectacolele: „Butoiul cu pulbere” „Furtuna” „Revizorul” „Scrisoarea” „Vizita bătrânei doamne”. La Teatrul Metropolis joacă în comediile: “O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre spre nord” de Edvard Radzinski, în regia lui Mihai Constantin şi “Dator vândut”, în regia lui Dan Tudor.