„Făcut în Tîrgu Mureș” – mesajul propus Europei în candidatura pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021
https://www.ziarulmetropolis.ro/facut-in-tirgu-mures-mesajul-propus-europei-in-candidatura-pentru-titlul-de-capitala-europeana-a-culturii-2021/

Asociaţia „Tîrgu Mureş Capitală Europeană a Culturii 2021” anunţă oficial lansarea strategiei de promovare a candidaturii oraşului Tîrgu Mureş pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii. Cu mesajul Făcut în Tîrgu Mureş, campania vorbeşte despre un oraş în care înveţi pe viu despre ce este Europa: despre unitatea în diversitate.

Un articol de Petre Ivan|27 septembrie 2015

Multitudinea de limbi, obiceiuri, etnii, culturi și credințe care alcătuiesc realitatea cotidiană a orașului sunt atributele unice evidențiate de candidatură, cele care fac din Tîrgu Mureș o veritabilă sursă de experiențe unice, atât pentru români cât și pentru ceilalți cetățeni ai Europei. Orașul ca o școală vie este spațiul fizic și cultural în care poți învăța câte ceva din specificul fiecărei etnii și culturi, direct de la ele: aici înveți să trăiești Europa.

Campania este o premieră în România, fiind prima lansată în paralel în cinci limbi (română, maghiară, germană, romani și engleză) și va vorbi despre experiențele unice pe care fiecare comunitate a orașului le oferă și le trăiește aici de sute de ani.

Prezent la conferința de presă de anunțare a campaniei de promovare, Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din Guvernul României, a vorbit despre experiența dumnealui ca cetațean al orașului și a declarat că va fi în alături de Tîrgu Mureș în acest proiect ambițios.

Cu un logo sugestiv ce face trimitere la prezentarea orașului Tîrgu Mureș ca sursă unică de proveniență pentru aceste experiențe, la fel ca simbolul universal Trade Mark (marcă înregistrată), potențialul municipiului Tîrgu Mureș de a deveni Capitală Europeană a Culturii este prezentat din perspectivă academică, culturală și istorică. Strategia de promovare va include și o importantă componentă digitală,

care va putea fi urmărită pe pagina de Facebook a proiectului, mures2021, precum și pe website-ul oficial www.tirgumures2021.ro.

În 2013, când am organizat Centenarul Palatului Culturii din Tîrgu Mureș, spuneam că, după 100 de ani, le suntem datori celor care l-au construit cu un proiect cultural de recunoștință. Tot atunci, adăugam că le suntem datori și generațiilor de peste încă 100 de ani cu o faptă pe măsură. De aceea, în ultimii doi ani, am construit cel mai important proiect al județului Mureș – candidatura la titlul de Capitală Europeană a Culturii. A fost cel mai evident mesaj de unitate din ultimii 25 de ani. Fără excepție, partidele politice, organizațiile minorităților naționale și oamenii de cultură din zona publică și neguvernamentală au agreat și au susținut, încă din prima clipă, această inițiativă. A fost o lecție de respect față de valorile noastre tradiționale și o dovadă de conștientizare a apartenenței la valorile europene”, a declarat Ciprian Dobre, Președintele Consiliului Județean Tîrgu Mureș, reprezentant al Asociației „Tîrgu Mureș Capitală Europeană a Culturii 2021”.

Crearea unui spațiu de învățare și informare, redescoperirea unor tradiții, crearea unei armonii într-un context de multiculturalitate sunt principalele atuuri pe care mizează Tîrgu Mureș, alături de Sighișoara și Sovata, în competiția pentru câștigarea titlului de Capitală Europeană a Culturii în 2021.

Dosarul de candidatură a orașului Tîrgu Mureș va fi depus pe data de 10 octombrie, perioada de jurizare urmând să aibă loc în două etape: cea de preselecţie, în decembrie 2015, şi selecţia finală, în septembrie 2016.

####

Capitala Europeană a Culturii este o iniţiativă a Uniunii Europene care urmăreşte să pună în evidenţă bogăţia şi diversitatea Europei, precum şi aspectele culturale comune ale ţărilor sale cu scopul de a contribui la apropierea popoarelor europene şi de a îmbunătăţi cunoaşterea reciprocă.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.