,,Fantoma de la Operă”, premieră la Teatrul de Operetă și Musical ,,Ion Dacian”
https://www.ziarulmetropolis.ro/fantoma-de-la-opera-premiera-la-teatrul-de-opereta-si-musical-ion-dacian/

Spectacolul ,,Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, o producţie muzicală de referinţă, adaptată în 14 limbi, distinsă cu peste 70 de premii importante şi vizionată de peste 130 de milioane de spectatori din întreaga lume, va avea premiera la Teatrul de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian” în data de 24 ianuarie, ora 19.00.

Un articol de Liliana Matei|14 ianuarie 2015

Spectacolul pus în scenă la București reprezintă un dublu eveniment: premiera națională a unui musical care a scris istorie în rândul producțiilor de gen, dar și acordarea drepturilor de producţie pentru un spectacol diferit de celelalte adaptări ale versiunii originale, de către The Really Useful Group Theatre Company Ltd., compania deţinătoare a drepturilor de autor, cu sediul în Londra (Marea Britanie).

Musicalul ,,Fantoma de la Operă” este pus în scenă de către regizorul australian Stephen Barlow cu ajutorul unei echipe de creație din care fac parte artiști români și străini și are drept protagoniști actori, vedete pop și soliști de operă din România.

Stephen BarlowRenumit pentru abordările sale originale și surprinzătoare, Stephen Barlow a reconsiderat scenariul orginal al spectacolului recalibrând cele două coordonate dramatice principale și schimbând coordonatele temporale ale acţiunii pe care o plasează în prima jumătate a secolului al XIX-lea.

Noua producţie păstrează nota de dualitate care domină imaginea personajului principal şi subliniază contrastele care îi compun profilul captivant: Fantoma este un amestec indiscernabil de bine și rău, lumină și întuneric, oscilând permanent între aspiraţia sa spre iubire și lipsa de lumină la care se autocondamnă.

,,Sunt încântat de faptul că am posibilitatea să revin la București și să particip la o adevărată revoluție culturală care are loc în viața muzicală a Capitalei datorită viziunii directorului general al Operei Naționale București, Răzvan Ioan Dincă. Am trăit o poveste de dragoste cu «Fantoma de la Opera» în ultimii 28 ani, totul începând din momentul în care, copil fiind, am văzut producția West End la trei săptămâni după ce a avut premiera mondială. Am fost și atunci, și rămân și acum, captivat de povestea obsedantă și, într-un fel, erotică, scrisă de Gaston Leroux și pusă în scenă pe cea mai romantică și intimă muzică închipuită de Andrew Lloyd Webber.

Solicitarea de a pune în scenă o nouă producție a celui mai de succes spectacol de divertisment din toate timpurile este, în egală măsură, o responsabilitate uriașă dar și o oportunitate extraordinară. Cu o distribuție de excepție compusă din actori, vedete pop și soliști de operă și în colaborare cu o echipa de oameni tineri, dar extrem de talentați, de la London West End vreau să încep un nou drum, atât din punct de vedere vizual cât și psihologic, cu ajutorul poveștii și al muzicii.

Acest spectacol total nou este un omagiu adus lui Charles Garnier, arhitectul extraordinar al Operei din Paris (Palais Garnier), locul unde se desfășoară acțiunea spectacolului “, a declarat regizorul Stephen Barlow.

Succesul de care s-a bucurat ,,Fantoma de la Opera” de-a lungul timpului pe plan internațional nu s-a lasat așteptat nici la București: biletele pentru primele reprezentații au fost sold out în mai puțin de două ore de la punerea lor în vânzare.

Premiera spectacolului “Fantoma de la Operă” marchează totodată și un moment deosebit de important din istoria Teatrului de Operetă și Musical ,,Ion Dacian” și anume inaugurarea noii săli de spectacole a instituției situată pe bulevardul Octavian Goga nr.1 (lângă Bibilioteca Națională a României), aceasta fiind totodată și prima clădire de teatru construită în România, după anul 1989.
PREMIERĂ – FANTOMA DE LA OPERĂ
Sâmbătă, 24 ianuarie 2015, ora 19.00

Muzica: Andrew Lloyd Webber
Versuri: Charles Hart
Versuri suplimentare: Richard Stilgoe
Libret: Richard Stilgoe și Andrew Lloyd Webber
După romanul „Fantoma de la Operă” de Gaston Leroux
Regia: Stephen Barlow
Scenografia: Andrew Riley
Coregrafia: Ewan Jones
Lighting design: Howard Hudson
Dirijor: István Silló / Ciprian Teodorașcu
Traducerea și adaptarea: Ernest Fazekas

Regizat inițial de Harold Prince | Orchestrația de David Cullen și Andrew Lloyd Webber
Producție originală de Cameron Mackintosh Ltd. & The Really Useful Group Ltd.

Distribuția premierei:

Fantoma: Adrian Nour
Christine Daaé: Irina Baianț
Raoul, Viconte de Chagny: Florin Ristei
Monsieur André: Andrei Lazăr
Monsieur Firmin: Valentino Tiron
Carlotta Giudicelli: Gabriela Daha
Ubaldo Piangi: Samuel Druhora
Madame Giry: Dana Rotaru
Meg Giry: Alexandra Giurcă

Cu participarea Orchestrei, Corului și Baletului Teatrului de Operetă și Musical ,,Ion Dacian”.

28
/06
/20

Vești bune pentru industria muzicală și nu numai: cea de-a cincea ediție a Mastering The Music Business, primul și cel mai mare eveniment organizat în România pe teme de industrie muzicală, va avea loc în perioada 29 - 31 iulie într-un nou format.

24
/06
/20

Săptămânal, miercurea, începând din 1 iulie, seria de concerte open air cu artiști locali din zona alternative – Backyard Acoustic Season – se reinstalează pe terasa de la Expirat, la inițiativa Overground Music, într-un format reconsiderat și adaptat situației și locului, renunțând la tiparele unui concert clasic, pentru un public restrâns de aproximativ 100 de persoane per reprezentație.

24
/06
/20

După trei luni în care Qreator – Home Together Edition a fost platforma de exprimare online pentru cei mai importanți artiști din România, seria de evenimente ajunge la final. Ultima reprezentație va fi una memorabilă, un recital cu Angela Gheorghiu. Joi, 25 iunie, de la ora 18:30, marea soprană va susține un recital live transmis online pe pagina de Facebook a Qreator.

23
/06
/20

Proiectul Poveştile instrumentelor a fost conceput într-un fel şi se naşte în alt fel, în Noaptea de Sânziene a anului 2020, în vremuri în care a vrea să faci artă, oriunde în lume, a devenit neînchipuit de dificil, în vremuri în care artiştii cu şi modul lor de expresie sunt reduşi, aproape, la tăcere, în vremuri în care artiştii par, celor mulţi, neesenţiali.

22
/06
/20

Pe 21 iunie 1982, Parisul cânta și dansa pentru prima oară marcând Sărbătoarea Muzicii în ziua solstițiului de vară. Inițiativă a ministrului culturii francez de la acea dată – Jack Lang – și a compozitorului și muzicologului Maurice Fleuret, Fête de la Musique a devenit treptat o sărbătoare internațională a muzicii, marcată în peste 120 de țări din lume în fiecare an, pe 21 iunie, prin evenimente dedicate muzicii, derulate cel mai adesea în aer liber.

08
/06
/20

OAMENII MUZICII Pe 8 iunie 1810 la Zwickau, în Regatul Saxoniei, se năștea Robert Schumann, fiul unui librar care avea să devină un pianist ratat dar și unul dintre marii compozitori ai Romantismului. Un destin marcat de instabilitate psihică dar și de inspirații muzicale impresionante.

06
/06
/20

Tinerilor artişti lirici care-şi dedică viaţa Artei Sacre a Cântului, tuturor brăilenilor, ca şi publicului de pretutindeni, care împreună cu noi trăieşte de un sfert de secol bucuria imensă a marii muzici, cinstind memoria legendarei soprane Hariclea Darclée, sutelor de mii de telespectatori care îndrăgesc emisiunile consacrate Festivalului, Concursului Internaţional de Canto şi Cursurilor mele de Măiestrie Artistică le trimit acest mesaj de iubire în speranţa că ne vom reîntâlni cât mai curând.

06
/06
/20

Deschiderea teatrelor din România spre publicul lor este deja posibilă de câteva zile. Aflat printre primii care şi-au asumat curajul propunerii unor evenimente în aer liber, Teatrul Național de Operă și Balet “Oleg Danovski”, îşi invită publicul deja în acest week-end în parcul din faţa teatrului, pentru a participa la două concerte, dând semnalul reînsuflețirii vieții culturale constănțene, după o perioadă dificilă și neobișnuită în care lumea a încetat să mai funcționeze după regulile obișnuite.

Pagina 4 din 151« Prima...23456...102030...Ultima »