,,Fantoma de la Operă”, premieră la Teatrul de Operetă și Musical ,,Ion Dacian”
https://www.ziarulmetropolis.ro/fantoma-de-la-opera-premiera-la-teatrul-de-opereta-si-musical-ion-dacian/

Spectacolul ,,Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, o producţie muzicală de referinţă, adaptată în 14 limbi, distinsă cu peste 70 de premii importante şi vizionată de peste 130 de milioane de spectatori din întreaga lume, va avea premiera la Teatrul de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian” în data de 24 ianuarie, ora 19.00.

Un articol de Liliana Matei|14 ianuarie 2015

Spectacolul pus în scenă la București reprezintă un dublu eveniment: premiera națională a unui musical care a scris istorie în rândul producțiilor de gen, dar și acordarea drepturilor de producţie pentru un spectacol diferit de celelalte adaptări ale versiunii originale, de către The Really Useful Group Theatre Company Ltd., compania deţinătoare a drepturilor de autor, cu sediul în Londra (Marea Britanie).

Musicalul ,,Fantoma de la Operă” este pus în scenă de către regizorul australian Stephen Barlow cu ajutorul unei echipe de creație din care fac parte artiști români și străini și are drept protagoniști actori, vedete pop și soliști de operă din România.

Stephen BarlowRenumit pentru abordările sale originale și surprinzătoare, Stephen Barlow a reconsiderat scenariul orginal al spectacolului recalibrând cele două coordonate dramatice principale și schimbând coordonatele temporale ale acţiunii pe care o plasează în prima jumătate a secolului al XIX-lea.

Noua producţie păstrează nota de dualitate care domină imaginea personajului principal şi subliniază contrastele care îi compun profilul captivant: Fantoma este un amestec indiscernabil de bine și rău, lumină și întuneric, oscilând permanent între aspiraţia sa spre iubire și lipsa de lumină la care se autocondamnă.

,,Sunt încântat de faptul că am posibilitatea să revin la București și să particip la o adevărată revoluție culturală care are loc în viața muzicală a Capitalei datorită viziunii directorului general al Operei Naționale București, Răzvan Ioan Dincă. Am trăit o poveste de dragoste cu «Fantoma de la Opera» în ultimii 28 ani, totul începând din momentul în care, copil fiind, am văzut producția West End la trei săptămâni după ce a avut premiera mondială. Am fost și atunci, și rămân și acum, captivat de povestea obsedantă și, într-un fel, erotică, scrisă de Gaston Leroux și pusă în scenă pe cea mai romantică și intimă muzică închipuită de Andrew Lloyd Webber.

Solicitarea de a pune în scenă o nouă producție a celui mai de succes spectacol de divertisment din toate timpurile este, în egală măsură, o responsabilitate uriașă dar și o oportunitate extraordinară. Cu o distribuție de excepție compusă din actori, vedete pop și soliști de operă și în colaborare cu o echipa de oameni tineri, dar extrem de talentați, de la London West End vreau să încep un nou drum, atât din punct de vedere vizual cât și psihologic, cu ajutorul poveștii și al muzicii.

Acest spectacol total nou este un omagiu adus lui Charles Garnier, arhitectul extraordinar al Operei din Paris (Palais Garnier), locul unde se desfășoară acțiunea spectacolului „, a declarat regizorul Stephen Barlow.

Succesul de care s-a bucurat ,,Fantoma de la Opera” de-a lungul timpului pe plan internațional nu s-a lasat așteptat nici la București: biletele pentru primele reprezentații au fost sold out în mai puțin de două ore de la punerea lor în vânzare.

Premiera spectacolului “Fantoma de la Operă” marchează totodată și un moment deosebit de important din istoria Teatrului de Operetă și Musical ,,Ion Dacian” și anume inaugurarea noii săli de spectacole a instituției situată pe bulevardul Octavian Goga nr.1 (lângă Bibilioteca Națională a României), aceasta fiind totodată și prima clădire de teatru construită în România, după anul 1989.
PREMIERĂ – FANTOMA DE LA OPERĂ
Sâmbătă, 24 ianuarie 2015, ora 19.00

Muzica: Andrew Lloyd Webber
Versuri: Charles Hart
Versuri suplimentare: Richard Stilgoe
Libret: Richard Stilgoe și Andrew Lloyd Webber
După romanul „Fantoma de la Operă” de Gaston Leroux
Regia: Stephen Barlow
Scenografia: Andrew Riley
Coregrafia: Ewan Jones
Lighting design: Howard Hudson
Dirijor: István Silló / Ciprian Teodorașcu
Traducerea și adaptarea: Ernest Fazekas

Regizat inițial de Harold Prince | Orchestrația de David Cullen și Andrew Lloyd Webber
Producție originală de Cameron Mackintosh Ltd. & The Really Useful Group Ltd.

Distribuția premierei:

Fantoma: Adrian Nour
Christine Daaé: Irina Baianț
Raoul, Viconte de Chagny: Florin Ristei
Monsieur André: Andrei Lazăr
Monsieur Firmin: Valentino Tiron
Carlotta Giudicelli: Gabriela Daha
Ubaldo Piangi: Samuel Druhora
Madame Giry: Dana Rotaru
Meg Giry: Alexandra Giurcă

Cu participarea Orchestrei, Corului și Baletului Teatrului de Operetă și Musical ,,Ion Dacian”.

08
/03
/22

Dirijorul britanic LEO HUSSAIN – care debuta în 2016 pe prestigioasa scenă a Operei Regale (Covent Garden) din Londra cu Oedipe de George Enescu, bucurându-se de un mare succes de public - revine vineri, 11 martie 2022 (19.00), la Sala Radio.

07
/03
/22

În 8, 9 și 10 iulie, aeroportul din Arad va găzdui din nou artiști îndrăgiți și fanii lor, iubitorii de muzică bună, distracție și dans până la răsărit. Arad Open Air Festival se află deja la cea de-a șasea ediție, oferind publicului întâlniri cu nume celebre, activități de neuitat, scene pentru toate gusturile. Festivalul promite și anul acesta trei zile magice.

03
/03
/22

Corul de cameră Preludiu dirijat de Andrei Stănculescu invită publicul la un concert special pe data de 9 martie, ora 19.00, la Sala „George Enescu” a Universităţii Naționale de Muzică din București (UNMB), concert realizat în colaborare de Centrul Național de Artă Tinerimea Română (CNATR), Radio România Muzical și Universitatea Națională de Muzică din București.

03
/03
/22

Opera Națională București continuă seria de evenimente care marchează Stagiunea Centenară „Opera 100” și organizează, în perioada 2-6 aprilie, Masterclass-ul Nelly Miricioiu, care se va încheia cu „Belcanto Gala”, în data de 6 aprilie, în cadrul căreia cursanții vor fi acompaniați de Orchestra Operei Naționale București.

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Între 13 și 19 februarie 2022, la Iași a avut loc cea de-a treia ediție a Classix Festival, un demers organizat de Asociația Industrii Creative și Showberry. Peste 60 de artiști din 13 țări au fost prezenți în cadrul celor 8 concerte care au alcătuit programul festivalului, alături de 7 proiecții de film, un vernisaj, o expoziție, o dezbatere, o prelegere și 10 masterclass-uri.

16
/02
/22

Orchestra Română de Tineret (ORT) dirijată de Cristian Măcelaru – care poate fi ascultat pentru prima oară în România după momentul în care a fost numit director artistic al Festivalului Internaţional “George Enescu” – va concerta sâmbătă, 26 februarie 2022, ora 19, la Ateneul Român, într-o seară care are în program două superbe capodopere ale muzicii ruse : Concertul pentru vioară și orchestră în Re major, op. 35 de Ceaikovski, solistă violonista franceză de origine română Sarah Nemţanu şi Simfonia nr. 10 în mi minor op. 93 de Șostakovici.

15
/02
/22

„Aller guten Dinge sind drei/Lucrurile bune vin câte trei”, spune o expresie din limba germană. Pentru a marca cel de-al treilea an al colaborării lor, Forumul Cultural Austriac și Classix Festival din Iași își duc parteneriatul la un nivel superior propunând, între 13 si 18 februarie, nu mai puțin de trei evenimente cu clasă – două concerte ale instrumentiștilor Auner Quartett și o serie de proiecții, în premieră ieșeană, ale documentarului #newTogether, regizat de Carmen Lidia Vidu.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

15
/02
/22

Joi, 17 și vineri, 18 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul britanic Alexander Walker, prezintă publicului Nocturna în si major pentru orchestră de coarde , op.40 de Antonín Dvořák, Rapsodiile pentru vioară şi orchestră nr. 1 și 2 de Béla Bartók, cu violonistul Mircea Călin în ipostaza solistică, și Simfonia nr. 7, în la major, op. 92 de Ludwig van Beethoven.

14
/02
/22

Câștigător al ultimei ediții a Concursului Internațional „George Enescu” (2021), violonistul VALENTIN ȘERBAN este un artist care atrage atenția în peisajul cultural românesc. Membru al cunoscutei orchestre Les Dissonances din Paris și concertmaestru invitat al Orchestrei Române de Tineret, Valentin Șerban a fost protagonistul proiectului inovator „Eyes Wide Shut”: 60 de minute de recital solo, cu piese semnate de mari compozitori ca Bach, Paganini sau Enescu, interpretate în întuneric complet.

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.

10
/02
/22

Sala Mare de spectacole a Operei Naționale București este gazda spectacolului de foaier „Mozart și Salieri”, spectacolelor de operă „Madama Butterfly” de Puccini, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, „Nunta lui Figaro” de Mozart, spectacolului coupé de dans contemporan „Tango. Radio & Juliet” de Edward Clug și a spectacolului de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Ceaikovski, toate făcând parte din repertoriul actual.