Farhadi, Kolirin și Mertoğlu la Les Films de Cannnes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/farhadi-kolirin-si-mertoglu-la-les-films-de-cannnes-a-bucarest/

Poveşti din Orientul Mijlociu, scrise şi regizate de câţiva dintre cei mai talentaţi cineaşti ai momentului vin în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest (14 – 23 octombrie). The Salesman, în regia lui Asghar Farhadi, singurul film din competiţia oficială Cannes 2016 distins cu două trofee, va rula pentru prima dată pentru publicul din România.

Un articol de Petre Ivan|16 Septembrie 2016

Renumitul regizor israelian Eran Kolirin, multi-premiat pentru filmul The Band’s Visit, își va prezenta la București Beyond the Mountains and the Hills, iar cineastul turc Mehmet Can Mertoğlu va vorbi cu publicul despre debutul remarcabil cu Album, co-produs de o echipă românească.

The Salesman a câștigat Premiul pentru scenariu și interpretare masculină, acordat lui Shahab Hosseini și a fost unul dintre favoritele competiției la Cannes. Regizorul Asghar Farhadi, primul iranian care a obținut Oscarul pentru Cel mai bun film străin cu Nader and Simin: A Separation, a fost inclus de revista Time în topul celor mai influenți 100 de oameni din lume, în 2012.

În ritmul alert, subtil și excelent dozat care l-a consacrat, Farhadi urmărește drama unui cuplu din Teheran pentru care mutarea în casa unei foste prostituate și o vizită neașteptată duc la violență. În paralel, cei doi joacă într-un teatru de amatori rolurile din The Death of a Salesman, al lui Arthur Miller, iar asemănările cu viața lor sunt izbitoare.

Beyond the Mountains and The Hills

Beyond the Mountains and The Hills

În interiorul unei familii își face loc și Eran Kolirin, unul dintre cei mai apreciați cineaști israelieni actuali, invitat special anul acesta la Les Films de Cannes à Bucarest.

Beyond the Mountains and the Hills, proiectat în Un Certain Regard la Cannes, este un film profund, pe alocuri suprarealist, care „forțează publicul să-și chestioneze propria complicitate la disfuncționalitatea societății israeliene”, conform Variety.

Protagonist este un militar lăsat la vatră după 27 de ani. Întors în familia de care se îndepărtase, el încearcă să se adapteze la ritmul „noului Israel”, o cultură competitivă obsedată de succes și bani. Asta îl va atrage însă în plasa înșelătoare a unor forțe întunecate care domină viața Israelului.

Eran Kolirin (42 de ani) a debutat fulminant cu The Band’s Visit (2007), premiat la Cannes și proiectat în peste 50 de festivaluri prestigioase. Al doilea film al său, The Exchange (2012), a concurat pentru Leul de Aur la Veneția și a câștigat numeroase distincții.

Tot o familie se află și în centrul filmului de debut Album. Tânără speranță a cinematografiei turce, Mehmet Can Mertoğlu (28 de ani) a câștigat anul acesta France 4 Visionary Award în secțiunea Semaine de la Critique și se va întâlni cu publicul la Les Films de Cannes à Bucarest.

Clash

Clash

În film, un cuplu aflat în jurul vârstei de 40 de ani se pregătește să falsifice un album de familie a unei așa-zise perioade de sarcină, pentru a demonstra legătura biologică dintre ei și bebelușul pe care plănuiesc să-l adopte.

E o satiră socială la granița dintre realism și absurd, în stilul lui Roy Andersson, care vorbește, printre altele, despre birocrație și conflictele dintre clasele sociale în Turcia. Anterior, Mehmet Can Mertoğlu a studiat literatura turcă în Istanbul, a publicat articole despre cinema în reviste și a regizat scurtmetrajul The Slope (2008), proiectat în zeci de festivaluri.

Din Orientul Mijlociu vine și puternicul Clash, în regia lui Mohamed Diab, proiectat în Un Certain Regard. „Tulburătorul și îndrăznețul – din punct de vedere tehnic – thriller îl plasează pe spectator în interiorul unei dube a poliției egiptene, în 2013, când tensiunile post-revoluție fierb”, scrie The Guardian.

The Salesman

The Salesman

În ajunul exilului președintelui Mohamed Morsi, camionul plin de demonstranți cu diferite convingeri politice și religioase trece prin mulțimea de protestatari violenți. Pot ei să treacă peste divergențele lor pentru a avea cea mai mică șansă de supraviețuire? Mohamed Diab a mai regizat controversatul Cairo 678, un film despre hărțuirea sexuală a femeilor din Egipt.

Filmul Album este distribuit în România de Parada Film, iar The Salesman, de Asociatia Culturală Macondo.

Les Films de Cannes à Bucarest se va desfășura anul acesta între 14 și 23 octombrie 2016, cu o ediție extinsă și cu cele mai așteptate filme din selecția Festivalului de la Cannes. Pentru prima dată, vor avea loc proiecții concomitente cu filmele selectate și la Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.

Foto: Les Films de Cannnes à Bucarest – filmedefestival.ro/2016/

22
/10
/19

Anul acesta, în iulie, s-au împlinit 100 de ani de la nașterea lui Lino Ventura, unul dintre cei mai iubiti actori din ultimele decenii. Angiolino Joseph Pascal Ventura, pe numele său real, a venit pe lume la 14 iulie 1919, la Parma, în Italia și s-a stins din viață într-o zi de 22 octombrie (1987), la Saint-Cloud, în Franța.

22
/10
/19

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la București filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câștigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

21
/10
/19

Seria invitaţilor de marcă la ediţie a X-a a Les Films de Cannes à Bucarest continuă cu unul dintre cele mai promiţătoare talente ale cinematografiei braziliene: Juliano Dornelles, regizorul filmului „Bacurau”, pe care îl semnează împreună cu Kleber Mendonça Filho, peliculă câștigătoare a Premiului Juriului la Cannes 2019.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

Page 1 of 25012345...102030...Last »