Farhadi, Kolirin și Mertoğlu la Les Films de Cannnes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/farhadi-kolirin-si-mertoglu-la-les-films-de-cannnes-a-bucarest/

Poveşti din Orientul Mijlociu, scrise şi regizate de câţiva dintre cei mai talentaţi cineaşti ai momentului vin în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest (14 – 23 octombrie). The Salesman, în regia lui Asghar Farhadi, singurul film din competiţia oficială Cannes 2016 distins cu două trofee, va rula pentru prima dată pentru publicul din România.

Un articol de Petre Ivan|16 Septembrie 2016

Renumitul regizor israelian Eran Kolirin, multi-premiat pentru filmul The Band’s Visit, își va prezenta la București Beyond the Mountains and the Hills, iar cineastul turc Mehmet Can Mertoğlu va vorbi cu publicul despre debutul remarcabil cu Album, co-produs de o echipă românească.

The Salesman a câștigat Premiul pentru scenariu și interpretare masculină, acordat lui Shahab Hosseini și a fost unul dintre favoritele competiției la Cannes. Regizorul Asghar Farhadi, primul iranian care a obținut Oscarul pentru Cel mai bun film străin cu Nader and Simin: A Separation, a fost inclus de revista Time în topul celor mai influenți 100 de oameni din lume, în 2012.

În ritmul alert, subtil și excelent dozat care l-a consacrat, Farhadi urmărește drama unui cuplu din Teheran pentru care mutarea în casa unei foste prostituate și o vizită neașteptată duc la violență. În paralel, cei doi joacă într-un teatru de amatori rolurile din The Death of a Salesman, al lui Arthur Miller, iar asemănările cu viața lor sunt izbitoare.

Beyond the Mountains and The Hills

Beyond the Mountains and The Hills

În interiorul unei familii își face loc și Eran Kolirin, unul dintre cei mai apreciați cineaști israelieni actuali, invitat special anul acesta la Les Films de Cannes à Bucarest.

Beyond the Mountains and the Hills, proiectat în Un Certain Regard la Cannes, este un film profund, pe alocuri suprarealist, care „forțează publicul să-și chestioneze propria complicitate la disfuncționalitatea societății israeliene”, conform Variety.

Protagonist este un militar lăsat la vatră după 27 de ani. Întors în familia de care se îndepărtase, el încearcă să se adapteze la ritmul „noului Israel”, o cultură competitivă obsedată de succes și bani. Asta îl va atrage însă în plasa înșelătoare a unor forțe întunecate care domină viața Israelului.

Eran Kolirin (42 de ani) a debutat fulminant cu The Band’s Visit (2007), premiat la Cannes și proiectat în peste 50 de festivaluri prestigioase. Al doilea film al său, The Exchange (2012), a concurat pentru Leul de Aur la Veneția și a câștigat numeroase distincții.

Tot o familie se află și în centrul filmului de debut Album. Tânără speranță a cinematografiei turce, Mehmet Can Mertoğlu (28 de ani) a câștigat anul acesta France 4 Visionary Award în secțiunea Semaine de la Critique și se va întâlni cu publicul la Les Films de Cannes à Bucarest.

Clash

Clash

În film, un cuplu aflat în jurul vârstei de 40 de ani se pregătește să falsifice un album de familie a unei așa-zise perioade de sarcină, pentru a demonstra legătura biologică dintre ei și bebelușul pe care plănuiesc să-l adopte.

E o satiră socială la granița dintre realism și absurd, în stilul lui Roy Andersson, care vorbește, printre altele, despre birocrație și conflictele dintre clasele sociale în Turcia. Anterior, Mehmet Can Mertoğlu a studiat literatura turcă în Istanbul, a publicat articole despre cinema în reviste și a regizat scurtmetrajul The Slope (2008), proiectat în zeci de festivaluri.

Din Orientul Mijlociu vine și puternicul Clash, în regia lui Mohamed Diab, proiectat în Un Certain Regard. „Tulburătorul și îndrăznețul – din punct de vedere tehnic – thriller îl plasează pe spectator în interiorul unei dube a poliției egiptene, în 2013, când tensiunile post-revoluție fierb”, scrie The Guardian.

The Salesman

The Salesman

În ajunul exilului președintelui Mohamed Morsi, camionul plin de demonstranți cu diferite convingeri politice și religioase trece prin mulțimea de protestatari violenți. Pot ei să treacă peste divergențele lor pentru a avea cea mai mică șansă de supraviețuire? Mohamed Diab a mai regizat controversatul Cairo 678, un film despre hărțuirea sexuală a femeilor din Egipt.

Filmul Album este distribuit în România de Parada Film, iar The Salesman, de Asociatia Culturală Macondo.

Les Films de Cannes à Bucarest se va desfășura anul acesta între 14 și 23 octombrie 2016, cu o ediție extinsă și cu cele mai așteptate filme din selecția Festivalului de la Cannes. Pentru prima dată, vor avea loc proiecții concomitente cu filmele selectate și la Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.

Foto: Les Films de Cannnes à Bucarest – filmedefestival.ro/2016/

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

13
/03
/19

Se poate vedea în cinematografe filmul „Să nu ucizi” (scris și regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virigina Șarga, aflați la debut în lungmetraj). Filmul e inspirat din fapte reale – scandalul biocidelor diluate din spitalele românești.

13
/03
/19

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

12
/03
/19

PREVIEW Cea de-a 12-a ediție a festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania începe vineri la București. Așa că v-am propus un scurt ghid cu cele mai promițătoare proiecții, care să vă ajute la orientarea printr-un program extrem bogat, cu zeci de filme proiectate pe parcursul a zece zile.

10
/03
/19

Actriţa şi cântăreaţa Julie Andrews va fi recompensată cu Leul de Aur onorific, pentru întreaga activitate, la Festivalul de Film de la Veneţia de anul acesta. Cunoscută pentru rolurile din „Mary Poppins” şi „The Sound of Music”, Andrews a jucat în peste 40 de filme, inclusiv „Victor Victoria” (1982), regizat de fostul ei soţ, Blake Edwards.

10
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Ca în cazul oricărui gen, există melodrame bune şi melodrame proaste. În ciuda numeroaselor sale nominalizări şi premii, inclusiv la Cannes şi Oscar, „Capernaum” (2018), al treilea film al regizoarei libaneze Nadine Labaki, este din a doua categorie.

07
/03
/19

METROPOLIS SPECIAL Din 8 martie o redescoperim pe Nina Cassian prin intermediul documentarului „Distanța dintre mine și mine”, semnat de Mona Nicoară și Dana Bunescu, ocazie cu care vă propunem o incursiune în viața poetei cu ajutorul notelor sale de jurnal.

Page 1 of 23012345...102030...Last »