„Faţetele Hiperconectivităţii”, la Muzeul de Artă Vasile Grigore
https://www.ziarulmetropolis.ro/fatetele-hiperconectivitatii-la-muzeul-de-arta-vasile-grigore/

Duminică, 10 mai, ora 16.00, va avea loc la Centrul Cultural “Palatele Brâncoveneşti” Mogoşoaia vernisajul expoziţiei colective de sculptură şi instalaţie, Faţetele Hiperconectivităţii / The Facets of Hyperconnectivity.

Un articol de Liliana Matei|3 mai 2015

Este vorba despre al treilea pas al unui complex program curatorial iniţiat în 2012 de către Asociaţia Many Colors.

Manifestarea de anul acesta presupune, asemenea celor anterioare, Human Evolution / Involution, respectiv Temporal Perceptions, dincolo de expoziţia tematică propriu-zisă, o serie de evenimente conexe: performance-uri, happening-uri, workshopuri, sesiuni de audiţii (de muzică experimentală şi contemporană) şi dans interactiv, reperele orare ale acestora regăsindu-se pe o sumă de platforme online.

Artiştii participanţi la proiectul din 2015, Faţetele Hiperconectivităţii / The Facets of
Hyperconnectivity, sunt Adrian Moise, Anamaria Pravicenco, Arcadie Rusu, Cătălin Oancea, Darie Dup, Dragoş Neagoe, Flavia Lupu, Frantz Galo (Franţa), Gabriel Brojboiu, Georgiana Cozma, Ileana Oancea, Ioana Marchidan, Irinel Moldoveanu, Octav Avramescu, Radu Dragomirescu, Simona Antoniu și Vlad Basarab. Manager de proiect este Simona Antoniu, iar Asistent Manager, Irinel Moldoveanu.

Noul proiect expoziţional Many Colors, găzduit în Lapidariu, Gheţărie şi într-o sumă
de spaţii exterioare ale Palatului în perioada 10 – 31 Mai, va fi prezentată în cadrul unei
conferinţe de presă organizate la Muzeul de Artă Vasile Grigore (Strada Maria Rosetti 23, București) marţi, 28 aprilie 2015. Cu această ocazie, cei prezenţi vor afla nu doar cine sunt artiştii participanţi, majoritatea fiind bine cunoscuţi pe scena artelor vizuale din România, ci şi ceea ce au lucrat în relaţie cu tema lansată.

Într-o lume în care calculatorul şi telefonul mobil, cu toate gadgeturile pe care le
presup un aceste obiecte indispensabile omului modern, faptul de a fi conectat, de a fi online a devenit o miză în sine, dincolo de tot ceea ce pot aduce legăturile informaţionale cu lumea, ridicate la rang de privilegii ontologice. Altfel spus, calea s-a transformat în scop, cu toate consecinţele de rigoare în plan (sub)cultural.

Tema expoziţiei propuse de Asociaţia Many Colors vizează comunicarea verbală
autentică, desfăşurată ȋn spaţiul offline, oralitatea, sondarea psihologică, empatia, intuiția, lumea interioară, cea construită pe repere non-virtuale.

Oralitatea Internetului tinde a se substitui culturii tiparului, intervenind în
mecanismele de gândire ale omului contemporan, altfel spus determinând un anumit tip de spontaneitate, dar şi de rapiditate echivalentă adeseori cu superficialitatea, oride comprimare și generalizare a mesajului transmis. Acest enunţ poate fi interpretat în cheie pozitivă ori peiorativă, după cum doreşte fiecare cititor, rolul artei nefiind unul moralizator. Importantă este, în acest caz, dimensiunea interogativă, dincolo de cele estetice şi conceptuale.

Configuraţia participanţilor la proiectele Many Colors se alcătuieşte pe baza unui
algoritm intern, fiind invitaţi artişti a căror activitate este consonantă cu intenţiile
organizatorilor. În măsura în care aceştia onorează invitaţiile, problema numitorului comun este din start rezolvată, în condiţiile în care protagoniştii sunt, de fiecare dată, extrem de diferiţi ca experienţe, tehnici şi concepţii. Mai departe, doar libertatea de creaţie, alegerile şi inspiraţia sunt cele care determină coordonatele expoziţiilor. Faţetele Hiperconectivităţii presupune abordarea temei atât prin mijloace, să le spunem clasice, cât şi experimentale sau intermediale.

Proiectul “Faţetele Hiperconectivităţii” este o iniţiativă finanțată prin Granturile
SEE 2009-2014, Programul PA17/RO13 – Promovarea diversităţii ȋn cultură și artă ȋn
cadrul patrimoniului cultural european (www.fonduri-diversitate.ro) în România. Grantul este oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Guvernul României.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.