„Femei obișnuite”, avanpremieră la TIFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/femei-obisnuite-avanpremiera-la-tiff/

„Femei obişnuite/ Simple Women”, debutul în lungmetraj al regizoarei italiene Chiara Malta, co-produs de Ada Solomon şi cu actriţa americană de origine română Elina Löwensohn în distribuţie, va avea avanpremiera naţională în cadrul celei de-a 19-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania – TIFF.

Un articol de Liliana Matei|31 iulie 2020

Lungmetrajul, produs de Vivo Film și Rai Cinema Italia în co-producție cu microFILM și Televiziunea Română în colaborare cu nomada.solo, va fi proiectat în cadrul secțiunii Focus Italia, sâmbătă 8 august, de la ora 21:30, la Apáczai Cluj-Napoca.

Pelicula, care a avut premiera mondială în toamna anului trecut la Festivalul Internațional de Film de la Toronto, are ca personaj principal o tânără și entuziastă regizoare. Federica hotărăște să facă un film despre și cu actrița care o fascinează din copilărie – Elina Löwensohn. Lucrurile însă nu decurg chiar atât de simplu precum și-ar dori ele.

Din distribuție fac parte Jasmine Trinca, Elina Löwensohn, Francesco Acquaroli, Anna Malvica, Mirella Mazzeranghi, Betti Pedrazzi, Thomas Bradley, Michael Rodgers, Cosmina Olariu, Ozana Oancea.

„Ani de zile am fost convinsă că Elina Löwensohn e o actriță din America. O văzusem în filmele lui Hal Hartley. Nu eram o fană, dar știam cine e: Elina Löwensohn, actriță americană. Într-o bună zi ne-am cunoscut. Mi-a spus imediat că e româncă. Ce mi-a spus ea a răsunat în capul meu ca un refren obsedant: “Nu sunt o actriță americană, nu sunt cine crezi tu că sunt.” Filmul „Simple Women” a început în acel moment. Am construit filmul în jurul întrebării: “Ce se află în spatele unei imagini?”, declară regizoarea Chiara Malta.

Scenariul este scris de Chiara Malta, Sébastien Laudenbach și Marco Pettenello, imaginea poartă semnătura lui Tudor Vladimir Panduru. Sunetul a fost realizat de Gianluca Scarlata, scenografia Massimiliano Nocente, de costume s-a ocupat Loredana Buscemi iar Ioachim Stroe și Giogiò Franchini a semnat montajul. Producători sunt Marta Donzelli și Gregorio Paonessa iar coproducător, Ada Solomon.

„Femei obișnuite/ Simple Women” este o producție realizată cu sprijinul Guvernului României și finanțat de Dr. Oetker, United Romanian Breweries Bereprod, Bilka Steel, Unicredit Romania, Avon Cosmetics Romania, MediaCom, Publicis Media Groupe Bucharest.

Chiara Malta s-a născut la Roma, iar din 2002 locuiește la Paris. A absolvit studii de film, teatru și media și a participat la Ateliers Varan. Documentarul ei „Armando e la politica” (2008) a avut premiera în deschiderea festivalului de film de la Torino și a fost difuzat de ZDF și de Arte. A scris și regizat numeroase scurtmetraje, în care combină ficțiunea, animația și documentarul. „Femei obișnuite/ Simple Women”, dezvoltat în cadrul unei rezidențe artistice Villa Medici, Roma, este primul ei lungmetraj.

Elina Löwensohn e o cosmopolită actriță americană, de origine română, și care locuiește în prezent în Franța. Și-a început cariera la începutul anilor ‘90, remarcându-se în faimoasele filme ale lui Hal Hartley „Simple Men” și „Amateur”, în „Basquiat”- ul lui Julian Schnabel, în „Nadja” a lui Michael Almereyda sau în „Lista lui Schindler” de Steven Spielberg. „Femei obișnuite/ Simple Women” este cea de-a doua ei colaborare cu Chiara Malta, după scurtmetrajul din 2015, „L’existence selon Gabriel”.

„Femei obișnuite/ Simple Women”, distribuit de Hi Film Productions, ar fi trebuit să fie lansat pe marile ecrane din România la sfârșitul lunii iunie 2020, premiera fiind reprogramată pentru 2021.

Foto: Silvia Bavetta

09
/11
/13

Lucian Pintilie, unul dintre cei mai mari regizori de film din România (unii critici spun că este chiar cel mai important cineast român), împlineşte, astăzi, 80 de ani! Opozant al sistemului comunist, creator de şcoală de film, părinte al „noului cinema românesc“ (pentru că cei mai mulţi regizori au învăţat să facă film de la el, iar „Reconstituirea“ a fost făcut „înaintea timpului său“), Lucian Pintilie şi-a construit o carieră redutabilă, prin pelicule care au primit de multe ori o ştampilă fermă: „capodopere“.

07
/11
/13

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiții din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

07
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Film cu pretenţii, „O vară foarte instabilă“, noul lungmetraj al Ancăi Damian, este – prin formă şi conţinut - atipic în peisajul cinematografic românesc. Asta nu îl face un film redutabil, ci mai degrabă o experienţă insolită, incapabilă să depăşească însă unele convenţii.

07
/11
/13

Adele: Capitolele 1 și 2 (La Vie d'Adèle: titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, relaţia dintre două adolescente.