FEST-FDR 2019 lansează noi provocări
https://www.ziarulmetropolis.ro/fest-fdr-2019-lanseaza-noi-provocari/

„Întotdeauna revoluţiile sociale, revoluţiile politice au fost subliniate de teatru: veţi descoperi întotdeauna, în forma dramatică, în forma de spectacol, un produs al evoluţiei umane. Teatrul Naţional continuă acest drum fundamental. Societatea se va dezvolta prin teatru, prin adevăr” – cu aceste cuvinte a deschis Ada Hausvater FEST-FDR2019.

Un articol de Liliana Matei|5 noiembrie 2019

Dacă primele două zile ale FEST-FDR2019 au însemnat întâlnirea cu un mare regizor, Árpád Schilling, prin intermediul incitantului spectacol Pansion Eden al teatrului croat ZKM , și premiera extrem de dinamicului spectacol al Teatrului Național din Timișoara, Sunt o babă comunistă, excepționala întâlnire cu underground-ul în concertul Pe unde umblă copilu’ ăsta?, creat în urma unei noi ediții a Atelierului Identitate și două spectacole greu de uitat – Ilegitim de Adrian Sitaru și Alina Grigore, un spectacol al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj și Despre tandrețe de Matei Vișniec, în regia lui Felix Alexa, un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români, iată că începutul de săptămână continuă să lanseze noi provocări.

Marți, 5 noiembrie, de la ora 18, Sala Mare a Teatrului Național găzduiește spectacolul50 de secunde (foto sus) de Daniel Oltean, în regia lui Eugen Gyemant, o producție a Teatrului Național București. Spectacolul 50 de secunde este un thriller incitant, o investigație lucidă și tandră asupra minții umane, un spectacol despre labirintul surprinzător al gândurilor noastre, despre empatie, singurătate și despre punctele de sprijin pe care le căutăm în alții, atunci când în noi totul se destramă.

Tot marți, de la ora 20, la Sala 2, Teatrul Național Cluj prezintă Povești de dragoste la prima vedere după Gabriel Liiceanu, Adriana Bittel, Ioana Pârvulescu, Radu Paraschivescu, Ana Blandiana, regia Tudor Lucanu, o suită de istorii de și despre iubire imaginate de cei cinci mari scriitori români și recreate cu talent, nostalgie și umor de artiștii de la Naționalul clujean, în regia lui Tudor Lucanu.

Ziua de 5 noiembrie se încheie la Studio „Uțu Strugari” unde, de la ora 21, Teatrul Luni prezintă spectacolul Această Sonia, în interpretarea Letiției Vlădescu, pe un text de Lia Bugnar care, așa cum ne-a obișnuit, semnează și regia spectacolului, povestea de viață pe cât de emoționantă, pe atât de palpitantă a unei violoniste căreia destinul i-a rezervat un cu totul alt traseu decât cel pentru care se pregătise.

Taximetriști

Cea de-a patra zi a festivalului începe în hohote de râs: Taximetriști de Bogdan Theodor Olteanu și Adrian Nicolae, un spectacol produs de Teatrul Apollo 111 din București, înghesuie pe bancheta din spate a unui taxi o lume întreagă. Spectacolul Taximetriști, în regia lui Bogdan Theodor Olteanu, este programat miercuri, 6 noiembrie, de la ora 18, în Sala Mare a Teatrului Național.

Un adevărat tur de forță propune spectacolul Legături primejdioase de Christopher Hampton, după romanul cu același nume de Choderlos de Laclos, în regia lui Cristi Juncu. Spectacolul Teatrului Mic îl readuce într-un rol redutabil pe Florin Piersic jr., în această poveste celebră despre manipularea emoțiilor și despre politica sentimentelor. Spectacolul Legături primejdioase este programat tot miercuri, 6 noiembrie, de la ora 20, la Sala 2.

Biletele pentru spectacolele FEST-FDR se găsesc la Agențiile Teatrului Național: Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, în Parcul Civic. Orar: zilnic, orele 11 – 19. Locurile pot fi achiziționate și online, pe www.tntimisoara.com.

Legături primejdioase

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.