FEST-FDR 2019 lansează noi provocări
https://www.ziarulmetropolis.ro/fest-fdr-2019-lanseaza-noi-provocari/

„Întotdeauna revoluţiile sociale, revoluţiile politice au fost subliniate de teatru: veţi descoperi întotdeauna, în forma dramatică, în forma de spectacol, un produs al evoluţiei umane. Teatrul Naţional continuă acest drum fundamental. Societatea se va dezvolta prin teatru, prin adevăr” – cu aceste cuvinte a deschis Ada Hausvater FEST-FDR2019.

Un articol de Liliana Matei|5 noiembrie 2019

Dacă primele două zile ale FEST-FDR2019 au însemnat întâlnirea cu un mare regizor, Árpád Schilling, prin intermediul incitantului spectacol Pansion Eden al teatrului croat ZKM , și premiera extrem de dinamicului spectacol al Teatrului Național din Timișoara, Sunt o babă comunistă, excepționala întâlnire cu underground-ul în concertul Pe unde umblă copilu’ ăsta?, creat în urma unei noi ediții a Atelierului Identitate și două spectacole greu de uitat – Ilegitim de Adrian Sitaru și Alina Grigore, un spectacol al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj și Despre tandrețe de Matei Vișniec, în regia lui Felix Alexa, un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români, iată că începutul de săptămână continuă să lanseze noi provocări.

Marți, 5 noiembrie, de la ora 18, Sala Mare a Teatrului Național găzduiește spectacolul50 de secunde (foto sus) de Daniel Oltean, în regia lui Eugen Gyemant, o producție a Teatrului Național București. Spectacolul 50 de secunde este un thriller incitant, o investigație lucidă și tandră asupra minții umane, un spectacol despre labirintul surprinzător al gândurilor noastre, despre empatie, singurătate și despre punctele de sprijin pe care le căutăm în alții, atunci când în noi totul se destramă.

Tot marți, de la ora 20, la Sala 2, Teatrul Național Cluj prezintă Povești de dragoste la prima vedere după Gabriel Liiceanu, Adriana Bittel, Ioana Pârvulescu, Radu Paraschivescu, Ana Blandiana, regia Tudor Lucanu, o suită de istorii de și despre iubire imaginate de cei cinci mari scriitori români și recreate cu talent, nostalgie și umor de artiștii de la Naționalul clujean, în regia lui Tudor Lucanu.

Ziua de 5 noiembrie se încheie la Studio „Uțu Strugari” unde, de la ora 21, Teatrul Luni prezintă spectacolul Această Sonia, în interpretarea Letiției Vlădescu, pe un text de Lia Bugnar care, așa cum ne-a obișnuit, semnează și regia spectacolului, povestea de viață pe cât de emoționantă, pe atât de palpitantă a unei violoniste căreia destinul i-a rezervat un cu totul alt traseu decât cel pentru care se pregătise.

Taximetriști

Cea de-a patra zi a festivalului începe în hohote de râs: Taximetriști de Bogdan Theodor Olteanu și Adrian Nicolae, un spectacol produs de Teatrul Apollo 111 din București, înghesuie pe bancheta din spate a unui taxi o lume întreagă. Spectacolul Taximetriști, în regia lui Bogdan Theodor Olteanu, este programat miercuri, 6 noiembrie, de la ora 18, în Sala Mare a Teatrului Național.

Un adevărat tur de forță propune spectacolul Legături primejdioase de Christopher Hampton, după romanul cu același nume de Choderlos de Laclos, în regia lui Cristi Juncu. Spectacolul Teatrului Mic îl readuce într-un rol redutabil pe Florin Piersic jr., în această poveste celebră despre manipularea emoțiilor și despre politica sentimentelor. Spectacolul Legături primejdioase este programat tot miercuri, 6 noiembrie, de la ora 20, la Sala 2.

Biletele pentru spectacolele FEST-FDR se găsesc la Agențiile Teatrului Național: Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, în Parcul Civic. Orar: zilnic, orele 11 – 19. Locurile pot fi achiziționate și online, pe www.tntimisoara.com.

Legături primejdioase

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.