FEST-FDR2017 la final. Câteva concluzii
https://www.ziarulmetropolis.ro/fest-fdr2017-la-final-cateva-concluzii/

FEST-FDR2017 s-a încheiat. Timp de douăsprezece zile, între 14 şi 25 mai, Teatrul Naţional din Timişoara a fost liantul care a adus împreună artişti şi spectatori, poveşti şi întâmplări, zile şi nopţi de teatru, de dans, de muzică.

Un articol de Liliana Matei|28 mai 2017

FEST-FDR2017 a stat sub semnul unui singur concept, cu nenumăratele sale implicații: Identitatea. O temă generoasă, acută în societatea și în istoria noastră de zi cu zi, o temă care a făcut ca festivalul să-și transcendă valențele pur culturale și estetice și să devină un eveniment cu reale implicații etice, sociale și civice. De asemenea, festivalul a contextualizat în cel mai practic mod spectacolul de teatru pe text românesc în direcțiile artelor europene ale spectacolului, ca un punct major de convergență al acestora.

Cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local al Municipiului Timișoara, festivalul organizat de Teatrul Național din Timișoara a însumat 31 de spectacole, în cele trei săli ale teatrului, dar și în Piața Victoriei sau în Parcul Civic – spații urbane transformate în scene de spectacol. Acestora li se adaugă cinci ateliere în cadrul Concursului Național de Dramaturgie, precum și trei lansări de carte. Nu în ultimul rând, tema festivalul a dat Teatrului Național din Timișoara prilejul de a alătura festivalului o serie de spectacole din repertoriul său, subsumate aceluiași concept.

FEST-FDR2017 a oferit celor aproape 300 de artiști un spațiu generos de dialog și de întâlnire. În acest fel, Teatrul Național din Timișoara, împreună cu cei aproximativ 10.000 de spectatori care i-au umplut sălile și spațiile în aer liber, a demonstrat felul în care, prin tot ceea ce face, participă la construirea Timișoarei ca inimă a teatrului românesc și ca oraș reprezentativ pentru  cultura europeană.

Foto: Adrian Pîclișan / TNTm (imagine din spectacolul „Hamlet”)

24
/11
/23

Pe Facebook, pe whatsApp, peste tot aruncăm cuvinte în grabă, le scriem în grabă le rostim în grabă. Folosim adesea structuri gramaticale greșite, preluate multe dintre ele din mass-media și propagate cu o viteză uimitoare.

24
/11
/23

“Lacul Lebedelor”, cel mai cunoscut spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă săptămâna viitoare pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului și Orchestrei Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială, Iana Salenko și Marian Walter.

22
/11
/23

Iosif Paștina joacă în “Disco Regret”, piesă scrisă de Doru Vatavului și regizată de Irisz Kovacs. A terminat U.N.A.T.C-ul în 2020 la clasa profesorilor Marius Gîlea, Bogdana Darie, Ioana Barbu și spune că: "Am avut noroc că am terminat chiar la începerea pandemiei și am avut privilegiul de a apuca să joc de câteva ori licența până la lockdown. Alți colegi n-au fost așa norocoși”.