Festivalul internaţional al teatrului contemporan de animaţie – ImPuls, organizat de Teatrul Ţăndărică din Bucureşti, este o manifestare culturală de amploare dedicată tuturor vârstelor, tuturor gusturilor.
Un articol de Liliana Matei|17 noiembrie 2016
De la an la an, au apărut noi secţiuni, mai multe spectacole, mai multe evenimente conexe. În 2016, spectacolelor şi se alătură conferinţe, lansări de carte, lansări de proiecte şi proiecţie de film, vernisajul unei expoziţii, ateliere.
Vor avea loc 5 conferinţe (IDEEA):
- Universul miraculos al lui Ildiko Kovacs
Zsuzsa Szebeni este jurnalist, curator, cercetător, profesor de dramaturgie, conferenţiar din Ungaria şi lucrează în domeniul cultural de ani buni. Conferinţa va puncta etapele importante ale creaţiei lui Ildiko Kovacs;
- Regie, corporalitate şi animaţie în teatrul secolului XXI, Octavian Saiu
Această conferinţă va aborda problematica amplă a teatrului de autor din perspectiva relaţiei între regie şi animaţie, mereu mediată de fiinţa vie a actorului.
- Pinocchio nu este din lemn!, Franco Palmieri, Italia
Actor, regizor, scenarist, specialist în istoria teatrului, director artistic al unor manifestări de prestigiu din peninsulă, Franco Palmieri străbate lumea vorbind despre Pinocchio, despre actualitatea şi despre universalitatea lui.
- The actors centre, Louise Coles, Anglia
The actors centre este o organizaţie britanică, ce susţine actorii pe parcursul întregii lor cariere, prin crearea unor reţele naţionale şi internaţionale în cadrul cărora aceştia pot evolua din punct de vedere profesional.
- Dialog Florentina Tănase cu Mady Slabacu
Două foste colege păpuşărese, ce trăiesc pe meridiane diferite, se confesează despre artă, păpuşărie, prietenie, spectacole jucate sau visate, despre viaţă în general.
Lansările de carte au loc în foaierul teatrului, într-o ambianţă plăcută, special pregătită pentru acest festival, iar volumele sunt destinate unele celor mari, altele celor mici, după cum urmează: Liviu Ciulei, acasă şi în lume. Antologie teatrologică de Florica Ichim şi Anca Mocanu, Editura Teatrul Azi şi Fundaţia Culturală Camil Petrescu; Rostogol merge acasă de Lavinia Branişte, Editura Arthur; Commedia dell`arte de David Esrig, Editura Nemira.
Se lansează proiecte:
- DramAnima Center
DramAnima Center se constituie din ateliere de scriere dramatică, de studiu, cercetare şi experimentare în ceea ce priveşte dramaturgia pentru copii şi adolescenţi. .Atelierele de scriere dramatică din acest an au ca temă centrală temerile, angoasele, anxietatile adolescentilor şi vor fi coordonate de prof.univ.dr. Alina Nelega, iar participanţii sunt: Andreea Radu, Alexandru Macrinici, Ioana Hogman si Natalia Graur.
- Proiect SALT 2016
SALT este un proiect naţional dedicat artiştilor emergenţi în domeniul teatrului de animaţie/ vizual (actori, actori-păpuşari, regizori, scenarişti, coregrafi, scenografi, artişti plastici, sculptori-păpuşari, muzicieni, light & sound designeri, Commedia dell’Arte, ventriloci, mimi), cu vârsta maximă de 35 de ani, care are ca scop susţinerea tinerilor artişti prin oferirea unui cadru de realizare a proiectelor acestora. Există şi o proiecţie de film:
- Cabaretul Cruciadele, de Wael Shawky
Artistul egiptean de talie internaţională, Wael Shawky, a primit în cele din urmă şi recunoaşterea americană. Vom putea vedea Cabaretul Cruciadele, ambiţiosul său lungmetraj de ficţiune, realizat cu marionete.
Vor mai avea loc şi câteva ateliere inedite: Atelier de construcţie păpuşi şi marionete. Jocuri teatrale; Ţăndărică Altfel – Copilăria în siguranţă – întâlnire cu Inspectoratul General al Poliţiei Române;Ţăndărică Altfel – Prietenul meu, pompierul – întâlnire cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă; Ţăndărică Altfel – Igiena dentară – prezintă dr. Stomatolog Alexandrescu Zoe Beatrice.
Un program bogat, cu multe evenimente inedite şi după cum spune Domnul Călin Mocanu, directorul Teatrului Ţăndărică: ”În mod cert un festival este o oportunitate a comunicării. Asta am şi convenit cu colegii mei la întâlnirile pe care le-am avut. Comunicarea între noi, parteneriate care să ridice unele teatre, sau dacă nu le ridică, să le ajute să facă un schimb de experienţă la modul concret. Adică să aducă regizori şi scenografi şi să lucreze împreună două teatre la un singur proiect. Avem nevoie de comunicarea internaţională, network-ul, posibilitatea de a fi selectaţi în festivaluri.”