Festivalul Enescu 2019 – parteneriat cu Muzeul Municipiului București
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-enescu-2019-parteneriat-cu-muzeul-municipiului-bucuresti-si-expozitie-dedicata-muzicii-in-avanpremiera-festivalului/

Festivalul Internaţional George Enescu şi Muzeul Municipiului Bucureşti (MMB) anunţă lansarea parteneriatului care are ca principal obiectiv să extindă interacţiunea dintreFestival şioraş şi să diversifice experienţa festivalieră pentru publicul festivalului şi cel bucureştean, deopotrivă.

Un articol de Petre Ivan|4 Aprilie 2019

Ca primă acțiune sub egida acestui parteneriat, MMB anunță proiectul expozițional ”Muzica de acasă – Cum alungăm plictiseala” –  o istorie ilustrată a muzicii în viața românilor, începând cu secolul al XIX-lea și până în zilele noastre. Expoziția va putea fi văzută la Palatul Suțu (Bd. I.C. Brătianu, nr. 2), începând cu data de 15 iulie și constituie o avanpremieră tematică pentru Festivalul Internațional George Enescu, ediția 2019.

Acest proiect expozițional al MMB se înscrie în seria de inițiative prin care muzee, instituții, galerii și diverse organizații din București dezvoltă proiecte pe tema muzicii în parteneriat cu Festivalul Internațional George Enescu cu scopul de a extinde interacțiunea acestuia cu orașul și de a diversifica experiența festivalieră a publicului.

Muzeul este o proiecție culturală a comunității. Este, prin urmare, firesc să integrăm în proiectele noastre uneveniment muzical intens al orașului cum este Festivalul Internațional George Enescu. În avanpremiera festinului muzical din sălile de concert, expoziția noastră invită publicul să vadă cum a intrat muzica în viața românilor și cum a evoluat ascultarea acesteia până în zilele noastre, de la o experiență inițial rezervată elitei urbane, la accesul pe scară largă asigurat de tehnologie”, punctează Adrian Majuru, Managerul Muzeului Municipiului București.

În cadrul expoziției ”Muzica de acasă – Cum alungăm plictiseala”, vizitatorii vor vedea exponate care ilustrează modul în care se asculta muzica la români începând cu anul 1830, când întâlnirea cu acest gen de artă avea loc, în special, acasă, în spațiul restrâns al protipendadei urbane.

Urmează o vedere de ansamblu a sfârșitului de secol XIX și a perioadei interbelice, foarte fecunde în relația românilor cu muzica, în care viitori mari muzicieni, cum ar fi Ciprian Porumbescu sau George Enescu, primesc în copilăria lor, drept cadou, un instrument muzical. În orașele românești muzica este la loc de cinste și practicarea ei coagulează elitele în orchestre ale medicilor, ale inginerilor sau avocaților.

După 1947, perioada comunistă stigmatizează practicarea muziciica obicei burghez. Apariția tehnologiei democratizează accesul la muzică, însă polarizează relația în favoarea ascultării față de practicarea ei.

Expoziția va include săli în care vizitatorii vor afla detaliidespre tehnologia pentru ascultarea muzicii și vor vedea expuse aparate, dar și afișe de epocă ale unor concerte în mare vogă. Una dintre săli va fi dedicată secolului XIX, surpriza fiind aceea că, sub supravegherea unui muzeograf, se va putea asculta muzică, de pildă, la patefon. În sala dedicată secolului XX, se vor putea face audiții la pick-up, se va asculta muzică de pe discuri vinil, sau de pe benzi de magnetofon.

Expoziția ”Muzica de acasă – Cum alungăm plictiseala” va fi accesibilă publicului pe toată durata Festivalului Internațional George Enescu 2019, fiind un prilej de a extinde experiența întâlnirii cu muzica dincolo de concertele din sălile de spectacol.

Festivalul George Enescu este un eveniment muzical major la nivel mondial și cu atât mai mult pentru București, iar noi ne dorim să conectăm cât mai mult orașul, publicul la această experiență minunată a întâlnirii cu marea muzică clasică a lumii. Am găsit deschidere și entuziasm la partenerii noștri și sperăm ca aceste inițiative să fie începutul unei construcții comune pe termen lung de care să beneficieze, în primul rând, publicul”, a spus Mihai Constantinescu, directorul Festivalului Internațional George Enescu.

Despre Festivalul Internațional George Enescu

Ajuns la cea de-a XXIV-a ediție, Festivalul Internațional George Enescu se va desfășura în perioada 31 august-22 septembrie 2019. În sălile de concerte din București, vor urca pe scenă peste 2.500 dintre cei mai valoroși muzicieni ai lumii, având 50 de naționalități și vor fi prezentate 84 de concerte și recitaluri. Ediția din acest an a festivalului totalizează 34 de prezențe în premieră în România: 25 de artiști, printre care Marion Cotillard, Kiril Petrenko, Mitsuko Uchida și nouă orchestre de talie mondială.  Ediția 2019 a Festivalului Enescu își așteaptă publicul la Sala Palatului, Ateneul Român, Sala Radio și la Sala Mică a Palatului la concerte și recitaluri grupate în jurul a șase mari secțiuni: „Mari orchestre ale lumii”, „Concertele de la miezul nopții”, „Recitaluri și concerte camerale”, „Muzica secolului XXI”, „Mozart Week in Residence” și „Forumul Internațional al Compozitorilor”. De asemenea, vor avea loc concerte și evenimente în Piața Festivalului, conferințe, lansări de discuri și de carte, spectacole extraordinare.

Mai multe detalii, aici.

Despre Muzeul Municipiului București (MMB)

Muzeul Municipiului București (MMB) este un muzeu pavilionar, care include 9 muzee și case memoriale deschise publicului în componența sa. MMB s-a afirmat ca centru informațional, cultural și educațional activ al unei rețele de organizații. Muzeul este un punct de reper pentru comunitățile culturale bucureștene, precum și pentru mediul academic și științific. Din MMB fac parte: Palatul Suțu (Bd. I.C. Brătianu, nr. 2), Muzeul Theodor Aman (Str. C.A. Rosetti nr. 8), Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151), Muzeul Dr. Nicolae Minovici (Str. Dr. Nicolae Minovici, nr. 1), Palatul Voievodal Curtea Veche ( Str. Franceză nr. 21-23, momentan închis pentru reconsolidare), Muzeul George Severeanu (Str. Henri Coandă nr. 26), Colecția de Artă Ligia și Pompiliu Macovei (Str. 11 lunie, nr. 36-38), Muzeul Victor Babeș (Str. Andrei Mureșanu, nr. 14A), Muzeul Frederic și Cecilia Cuțescu Storck (Str. Vasile Alecsandri, nr. 16)și Observatorul AstronomicAmiral Vasile Urseanu(Bd. Lascăr Catargiu, nr. 21).

Mai multe detalii, aici.

Foto: Festivalul Enescu 2019  – facebook

23
/06
/17

Hit-ul „Despacito“, cântat de Luis Fonsi şi Daddy Yankee, a stârnit isterie în întreaga lumea. Pe lângă faptul că de şase săptămâni este pe primul loc în prestigiosul top Billboard Hot 100, peste 10 milioane de persoane au ascultat, în doar 24 de ore, piesa difuzată de radiourile din Statele Unite.

22
/06
/17

În februarie 1938, vocea Mariei Tănase răsuna pentru prima dată „pe viu" la Radio România, într-un program de cântece româneşti, la emisiunea „Ora satului". Douăzeci de ani mai târziu, celebră deja, Maria Tănase era invitată din nou la microfonul Radioului, să vorbească despre locul în care s-a născut şi despre cântecele sale. Autorul interviului a rămas anonim, ca şi violonistul care cântă discret în fundal.

22
/06
/17

După o stagiune intensă, care a adus în fața publicului nume sonore ale scenei muzicale naționale și internaționale, și un program la granița între clasic și contemporan, Orchestra Națională Radio susține, alături de Corul Academic Radio, ultimul concert din acest sezon la Sala Radio vineri, 23 iunie, ora 19.00.

22
/06
/17

În ziua dinaintea prezentării spectacolului ”Naharin’s Virus” în FITS 2017, una dintre conferințele de la Librăria Habitus l-a avut ca invitat pe unul dintre cei mai aclamați coregrafi contemporani, colaborator al celor mai importante companii de dans din lume. Un om și un artist care intrigă, năucește și totodată provoacă revelații profunde despre dans, corp și mișcare.

20
/06
/17

Orchestra de Cameră Radio încheie stagiunea la Sala Radio miercuri, 21 iunie, ora 19.00, cu un concert-eveniment sub bagheta lui Jankó Ferenc - Zsolt, dirijor permanent al Operei de Stat din Cluj-Napoca, al Filarmonicii din Oradea și dirijor asistent al Budapest Festival Orchestra.

15
/06
/17

Proiectul Tango la cetate se deschide în luna iunie prin două concerte susţinute la Hunedoara (16 iunie) şi Alba Iulia (24 iunie) de binecunoscutul grup Argentango. La Hunedoara concertul va avea loc la Castelul corvinilor, în Sufrageria Bethlen pe 16 iunie de la ora 19,00 iar la Alba Iulia, proiectul va fi inclus în “Sărbătoarea muzicii” şi se va desfăşura în Piaţa cetăţii de la ora 18.00

15
/06
/17

”Captivează instantaneu... Inspirat din Keaton, Fellini și desigur Chaplin, acest spectacol atemporal despre hilare accidente minore și acrobații excepționale este încântător...Obligatoriu de văzut... Contagios, extraordinar, magic.. Adorabil...Un deliciu, mergeți neapărat să-l vedeți....” Dincolo de astfel de spicuiri din aprecierile presei internaționale la adresa acestui spectacol, exact în ziua în care o mult necesară lege a fost adoptată în România (interzicerea folosirii de animale sălbatice în numerele de circ pe tot teritoriul țării), ”Pss psss/ Chiar... fără cuvinte” a făcut istorie în multe suflete și la FITS 2017.

14
/06
/17

Față de cum au cunoscut circul multe generații, acest relativ nou tip de artă performativă, circul contemporan, împletește acrobațiile și performanțele fizice cu dansul, prezentarea unui fir narativ prin mijloace de expresie teatrală, lightning design și o estetică centrată pe om, pe sentimentele, călătoria și poveștile sale. Australia, patria celebrissimei trupe Cirque du Soleil,  este unul dintre creatorii circului contemporan, care a luat avânt în anii 1970. Este o artă care conectează corpurile și sufletele fără a avea nevoie de prea mult decor sau artificii ornamentale sau de animale. Istoria circului dar și numeroasele frământări și teme ale culturii contemporane se regăsesc în această artă măiastră, complexă, extrem de muncită și totodată simplificată până la esențe: mișcare, dans, ritm, conexiune, capodoperă a corpului uman. Doamnelor și domnilor, Circa Contemporary Circus!

13
/06
/17

Compania spaniolă Tutais a adus la FITS 2017 un spectacol cu care publicul românesc cu siguranță a rezonat puternic. ”Dansul urșilor din Pirinei” valorifică o tradiție culturală extrem de veche în multe zone montane ale Europei și ale lumii, inclusiv în România, în centrul căreia se află urșii și lumea lor de munți și păduri. Încărcătura simbolică enormă a ursului este, toată, incorporată în acest spectacol: animal totemic, heraldic, călăuză a sufletelor după moarte, vestitor ritualic al primăverii, simbol regal înțelepciunii dar și al forței brute dezlănțuite, arhetip al vindecătorului șamanic, principiu dual al adormirii și reînvierii și multe altele.

13
/06
/17

Știți unde e Guadalupe? În largul coastei vestice a Mexicului. Știți ce legătură are cu România? (Desigur, dincolo de faptul că este cel mai populat teritoriu al Uniunii Europene -întrucât aparține de Franța, face parte și din UE- din America de Nord.) Una enormă, aceeași legătură pe care o poate stabili orice loc din lume cu un altul: conexiunea prin muzică, dans, ritm, culoare, zâmbet, bucurie.

13
/06
/17

Seria de concerte SoNoRo Conac din luna iunie se va încheia săptămâna aceasta, cu concertele de la Biserica Fortificată din Cincșor, Castelul Kalnoky din Micloșoara și Castelul Daniel din Tălișoara. Concertele SoNoRo Conac se vor relua în luna septembrie.

Page 29 of 132« First...1020...2728293031...405060...Last »