Festivalul Geo Saizescu şi-a desemnat câştigătorii
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-geo-saizescu-si-a-desemnat-castigatorii/

Festivalul de Film Studenţesc ,,Geo Saizescu” a ajuns la final. Timp de trei zile, la Sala Union a Cinematecii Române, au putut fi vizionate 51 de producţii ale şcolilor de cinema de la UNATC, Hyperion şi Media.

Un articol de Andrada Văsii|17 noiembrie 2013

Festivalul de Film Studenţesc „Geo Saizescu” a ajuns la final. Timp de trei zile, la Sala Union a Cinematecii Române, au putut fi vizionate 51 de producţii ale școlilor de cinema de la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC), Hyperion şi Media.

Sâmbătă, 16 noiembrie, juriul prezidat de scriitorul, editorialistul și filmologul Cristian Tudor Popescu, alături de criticul de film Cristina Corciovescu, regizorul Constantin Popescu, actorul Bogdan Dumitrache și directorul de imagine Tudor Mircea, a decis că Trofeul Geo Saizescu pentru cel mai bun film din festival revine peliculei Pastila fericirii, în regia Ceciliei Felméri, de la UNATC. De altfel, cele mai multe distincții au revenit Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică.

Astfel, Premiul pentru cea mai bună regie a fost câștigat de mediu-metrajul Rev(b)elion, realizat de Matei-Lucaci Grunberg, Premiul pentru cel mai bun film de ficțiune l-a luat pelicula În acvariu, regia Tudor Jurgiu, care a luat și Premiul pentru cel mai bun scenariu.

Premii de interpretare la Festivalul „Geo Saizescu“

Sânziana Vizinteanu a luat Premiul pentru cel mai bun film documentar – 13 -, cu o mărturie a unui fost deținut din închisorile comuniste. Premiul pentru cel mai bun film experimental a revenit lui Alexandru Petru Bădeliță, pentru Pescuitorul de imagini, o interpretare extrem de interesantă a poemului omonim al lui Sașa Pană.

Universitatea Media a câștigat Premiul pentru cea mai bună imagine prin Şerban Ionescu, pentru filmul Ceasul rău, pisica neagră.

Cele mai așteptate premii au fost ca de obicei, cele de interpretare.  Premiul pentru cel mai bun rol feminin a fost  cucerit de talentata și expresiva Maria Mitu, în filmele Tati și În acvariu și, cel de interpretare masculină, lui Gabriel Costin, pentru jocul din savuroasa comedie Poc, Trosc și-un tort cu frișcă. Mențiunea specială a juriului a revenit Universității Hyperion, respectiv  documentarului Dans, în regia lui Adi Tudorache.

Geo Saizescu

Imagine din filmul „În acvariu“, de Tudor Jurgiu

Înainte de Gala de decernare a Premiilor, s-a proiectat primul mediu-metraj al maestrului Geo Saizescu, Doi vecini, realizat în 1958. Criticul de film Călin Căliman a vorbit despre această bijuterie cinematografică și despre prietenia cu marele regizor.

Din păcate, absența studenților din sala de cinema în cele trei zile de proiecție, lipsa lor de interes față de propria lor meserie, este mai mult decât îngrijorătoare. Şi nu doar studenții au absentat, dar și profesorii lor.

În ciuda acestui aspect, Festivalul Studențesc de Film „Geo Saizescu”, al cărui director a fost regizorul Cătălin Saizescu, a reușit, pe de o parte, să omagieze memoria celui care a creat comedii memorabile, de la Păcală, la Balul de sâmbătă seară, Secretul lui Bachus, Secretul lui Nemesis  sau Astă seară dansăm în familie, iar pe de altă parte,  a radiografiat nivelul școlii de film la ora actuală.

Foto credit: Festivalul Studențesc de Film „Geo Saizescu“

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

13
/03
/19

Se poate vedea în cinematografe filmul „Să nu ucizi” (scris și regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virigina Șarga, aflați la debut în lungmetraj). Filmul e inspirat din fapte reale – scandalul biocidelor diluate din spitalele românești.

13
/03
/19

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

12
/03
/19

PREVIEW Cea de-a 12-a ediție a festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania începe vineri la București. Așa că v-am propus un scurt ghid cu cele mai promițătoare proiecții, care să vă ajute la orientarea printr-un program extrem bogat, cu zeci de filme proiectate pe parcursul a zece zile.

10
/03
/19

Actriţa şi cântăreaţa Julie Andrews va fi recompensată cu Leul de Aur onorific, pentru întreaga activitate, la Festivalul de Film de la Veneţia de anul acesta. Cunoscută pentru rolurile din „Mary Poppins” şi „The Sound of Music”, Andrews a jucat în peste 40 de filme, inclusiv „Victor Victoria” (1982), regizat de fostul ei soţ, Blake Edwards.

10
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Ca în cazul oricărui gen, există melodrame bune şi melodrame proaste. În ciuda numeroaselor sale nominalizări şi premii, inclusiv la Cannes şi Oscar, „Capernaum” (2018), al treilea film al regizoarei libaneze Nadine Labaki, este din a doua categorie.

Page 30 of 259« First...1020...2829303132...405060...Last »