Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu 2019. Bilete și programul spectacolelor
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-interna%c8%9bional-de-teatru-de-la-sibiu-2019-bilete-%c8%99i-programul-spectacolelor/

Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) a anunţat programul de spectacole al ediţiei din acest an a Festivalului şi, de asemenea, a pus în vânzare primul set de bilete, celelalte două fiind programate pe 18 aprilie, respectiv 14 mai.

Un articol de Petre Ivan|28 martie 2019

Cea de a XXVI-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu se va desfășura între 14 și 23 iunie și are ca temă ARTA DE A DĂRUI. Această amplă sărbătoare a artelor spectacolului propune, în cele zece zile, 540 de evenimente, în 75 de spații de joc, la care vor participa 3300 de artiști și invitați din 73 de țări.
Programul de spectacole FITS 2019 va putea fi consultat pe www.sibfest.ro, iar biletele din primul set vor fi disponibile după ora 18:00.


„Avem o bucurie imensă și un privilegiu deosebit să prezentăm astăzi, chiar de Ziua Mondială a Teatrului, programul de spectacole al acestei ediții a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, pusă sub semnul distinctiv și asumat a ceea ce noi am numit ARTA DE A DĂRUI.
Este reverența noastră în fața unui public minunat și generos care, de 26 de ani, ne însoțește în această călătorie uluitoare prin lumea artelor spectacolului, cu încredere, iubire și pasiune, pe care le primim și i le dăruim, la rândul nostru.
Sper, împreună cu echipa și partenerii Festivalului, că și în acest an vom crea momente de desfătare artistică pentru publicul de toate vârstele și vă așteptăm cu cel mai bun program la Festival!” – Constantin Chiriac, președintele FITS.

***
Printre spectacolele ale căror bilete se pun astăzi în vânzare se află:

Venezuela – Batsheva Dance Company (Israel), un nou spectacol de superlative în dansul contemporan, în care coregraful Ohad Naharin și dansatorii săi explorează dialogul și conflictul dintre mișcare și conținutul reprezentat de aceasta. „Venezuela” are multiple fațete și pune în joc posibilitățile infinite ale artei coregrafice, împingând totodată publicul să pună sub semnul întrebării propria libertate de alegere.

Izvorul dansului / Session – Colin Dunne & Sidi Larbi Cherkaoui (Irlanda, Belgia) este o colaborare între doi artiști extrem de diferiți care au pus explorarea sunetului la baza relaționării dintre ei. Granițele dintre mișcare și muzică, dintre văz și auz se transformă în sursă ludică, creând noi modalități de exprimare sonoră între grațios și absurd.

Dama cu camelii / Li Yaxian – Chongqing Chuanju Theatre (China) propune o reinterpretare a dramei și a sacrificiului unei femei pentru bărbatul pe care îl iubește (foto jos).

Stelele circului contemporan / La Galerie – Machine de Cirque (Canada) – Sub îndrumarea regizorului Olivier Lépine, șapte artiști de circ de talie mondială și un multi instrumentist propun o incursiune către granița exterioară a acestei arte, acolo unde limitele se estompează.

Doi în unu / One, One & One – Vertigo Dance Company (Israel), un spectacol de dans contemporan de excepție, o creație artistică cu o evidentă conștiință socială, de mediu și comunitară, o reflexie a angajamentului continuu de a explora în profunzime natura umană și conexiunea noastră cu natura.

Tot din această seară vor fi la vânzare și biletele pentru unele dintre spectacolele Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu, programate în cadrul FITS 2019: „Ulciorul sfărâmat” (regia: Dominic Friedel), „Hin und Her” (regia: Alexander Riemenschneider), „Ierusalim” (regia: Bogdan Sărătean), „Un tramvai numit Popescu” (regia: Gavriil Pinte) și două producții care vor avea premieră în perioada imediat următoare – „Ivona, principesa Burgundiei” (regia: Botond Nagy) și „Cui i-e frică de Virginia Woolf” (regia: Andrei și Andreea Grosu).

***

Printre spectacolele eveniment ale acestei ediții se mai află:

Hamletul lui Dodin / Lev Dodin’s Hamlet – Maly Drama Theatre -Theatre of Europe, St. Petersburg (Rusia) – O piesă clasică, un nesecat izvor de întrebări: Oare cei care fac rău sunt conștienți că acțiunile lor sunt negative? Sunt ei oare sănătoși sau nebuni? Este posibil ca un nebun să fie conștient de nebunia lui? Ce ne motivează acțiunile: dorința de a face ceva ori imposibilitatea tragică de a face orice altceva?

Dacă nu putem rezolva misterul umanismului lui Hamlet, trebuie cel puțin să-i găsim un sens.

Bucuria / Joy – Emilia Romagna Teatro Fondazione & Pippo Delbono Company (Italia) – Orice spectacol de teatru poate deveni o călătorie, traversând diferite situații, stări de spirit și percepții, luându-ne prin surprindere. Punerea în scenă a unui spectacol despre Bucurie reprezintă căutarea acelei unice circumstanțe, traversarea unor râuri de sentimente extreme în încercarea de a surprinde, în final, explozia de Bucurie.


Furtuna lui K. / K. Tempest – Matsumoto Performing Arts Centre (Japonia) – bazat pe „Furtuna” lui Shakespeare, considerată o piesă romantică specifică perioadei sale de creație târzie. Kazuyoshi Kushida, autorul acestui spectacol, spune că „Furtuna” pare un basm, iar minunile neînțelese ale planetei și ale universului pot fi revelate doar prin metode teatrale. Spectacolul atinge mai multe teme, cum ar fi magia, trădarea, răzbunarea și familia, iar muzica evocă spiritul insulei fermecate.

Starea de asediu / State of Siege – Théâtre de la Ville, Paris (Franța) este o adaptare după Ciuma, opera lui Camus în care sunt reunite toate temele din scrierile autorului: revoltă și rezistență, libertate și manipulare, curaj și resemnare, umanitate împotriva pasivității, precum și idealul unei lumi în care femeile și bărbații beneficiază de avantajele umanismului asumat. Spectacolul propune întrebări despre prezent, dar și despre viitorul societăților noastre: ce fel de orașe și de comunități umane trebuie construite pentru viitor, cum putem conecta multiplele diversități, cum ne putem reconecta cu natura, respectând-o și preluând din ea forța de a fi umani?

Peer Gynt – Dramaten, The Royal Dramatic Theatre of Sweden (Suedia) – reprezintă o combinație unică și amețitoare între satiră, suprarealism și saga. Spectacolul de față, bazat pe o adaptare semnată de Michael Thalheimer, aduce în fața publicului o nouă versiune asupra vieții excepționale a lui Peer Gynt.
Michael Thalheimer este unul dintre cei mai renumiți regizori europeni, fiind cunoscut pentru producțiile sale intense bazate pe texte clasice și animate de imagini și sentimente puternice.


Dans la infinit / R.O.O.M./Mirror in the Mirror – Noism1, RYUTOPIA Residential Dance Company (Japonia)
, un spectacol de dans în care un bărbat și o femeie trăiesc în dimensiuni diferite și împărtășesc temeri, dorințe și sentimentul de singurătate.
Această metodă, de a stabili mai întâi spațiul, deci a permite acestuia să imprime cerințe mișcării corporale, nu invers, este una dintre cele mai importante născociri ale Zeami Motokiyo (fondator de Teatru No).

Biletele puse în vânzare pot fi achiziționate de la Agenția Teatrală (str. Nicolae Bălcescu nr. 17), de marți până sâmbătă, între 11:00 și 18:00, și duminică, în intervalul 10:00 – 14:00.

Bilete online și mai multe informații despre spectacolele FITS 2019 se găsesc pe www.sibfest.ro.

Prețul biletelor achiziționate de pe site-ul festivalului este același ca la Agenția Teatrală.   

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]