Festivalul Internaţional de Film de la Salonic îl va omagia pe Cristian Mungiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-international-de-film-de-la-salonic-il-va-omagia-pe-cristian-mungiu/

Cristian Mungiu va fi omagiat la Festivalul Internaţional de Film de la Salonic (2 – 11 noiembrie), în cadrul evenimentului urmând să fie proiectate filmele cineastului român, de la scurtmetrajul “Mâna lui Paulista” până la cel mai nou lungmetraj al acestuia, “După dealuri”, dublu premiat la Cannes.   Tributul adus lui Cristian Mungiu face parte […]

Un articol de |8 octombrie 2012

Cristian Mungiu va fi omagiat la Festivalul Internaţional de Film de la Salonic (2 – 11 noiembrie), în cadrul evenimentului urmând să fie proiectate filmele cineastului român, de la scurtmetrajul “Mâna lui Paulista” până la cel mai nou lungmetraj al acestuia, “După dealuri”, dublu premiat la Cannes.
 
Tributul adus lui Cristian Mungiu face parte din secţiunea “Balkan Survey” a evenimentului de la Salonic, Grecia, potrivit site-ului festivalului. Programul include prezentarea filmografiei complete a cineastului, dar şi lansarea unei cărţi cu eseuri şi cronici referitoare la filmele realizate de Mungiu.

Astfel, în programul-tribut vor rula scurtmetrajele “Mariana” (1997, 16′), “Mâna lui Paulista” (1998, 15′), “Nici o întâmplare” (1999, 17′), “Zapping” (2000, 15′), “Corul pompierilor” (2000, 30′), “Turkey Girl” 2005, 20′) şi lungmetrajele “Occident” (2002), “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007), “Amintiri din Epoca de Aur” (2009) şi “După dealuri” (2012).

“Scurtmetrajele lui Mungiu, începând cu «Mariana», în 1997, sunt o mostră fascinantă a operei sale. Sunt diferite de lungmetrajele pe care le-a realizat ulterior. În aceste prime eforturi de a regiza, Mungiu îşi arată o latură mai înclinată spre umor; de asemenea, există un grad de suprarealism în aceste filme”, se arată pe site-ul Festivalului de la Salonic.

“Elementele de bază din cinematografia sa naturalistă şi antropocentrică pot fi găsite în scurtmetrajele sale, dar regizorul pare să-şi fi solidificat ideile şi stilul, după primul său lungmetraj, «Occident». Filmele sale nu arată implicare emoţională,dar stârnesc reacţii puternice. Acestea au în centru micile poveşti ale unor oameni comuni, care se reflectă în societatea din jurul lor. Mungiu nu îi judecă, dar explorează decizii şi acţiuni, lucruri care, în universul filmelor sale, sunt singurul răspuns pe care cineva poate să îl dea loviturilor vieţii ce provin din forme corupte de autoritate”, mai scriu reprezentanţii Festivalului de Film de la Salonic.

Premiat pentru scenariu şi pentru interpretare – Cosmina Stratan şi Cristina Flutur – la Festivalul de Film de la Cannes, “După dealuri”, cel mai recent lungmetraj al lui Mungiu, numit de reprezentanţii Festivalului de la Salonic “o capodoperă”, este scris şi regizat de cineast şi inspirat de romanele non-ficţionale ale Tatianei Niculescu Bran.

“După dealuri”, care este şi propunerea României la Oscar, la categoria “cel mai bun film într-o limbă străină”, spune povestea a două fete care au crescut împreună şi care se reîntâlnesc după câţiva ani de despărţire. Alina se întoarce din Germania să o ia cu ea pe Voichiţa, prietena ei din copilărie faţă de care se simte încă foarte ataşată. Voichiţa şi-a găsit însă calea în credinţă, iar maicile printre care trăieşte la mănăstire ţin locul familiei pe care nu a avut-o niciodată. Alina luptă cu toate puterile să recâştige afecţiunea Voichiţei, făcându-i pe cei din jur să se întrebe de unde vine forţa care o animă.

În 2007, filmul lui Cristian Mungiu “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, premiat cu Palme d’Or la Cannes, a reprezentat propunerea României la Oscarul pentru cel mai bun film străin.

Programul “Balkan Survey” de la Salonic este completat de o serie de filme din această regiune, printre care se numără şi producţiile româneşti “30-40-50”, de Iulia Rugina, Eva Pervolovici & Stanca Radu, “Chefu'”, de Adrian Sitaru şi “Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude.

 

Sursa: Mediafax

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

19
/10
/20

Joi, 22 octombrie 2020, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul Lior Shambadal, va susține, de la ora 19.00, un program integral semnat de Wolfgang Amadeus Mozart, în regim live, în cadrul stagiunii online. Concertul este transmis în direct, fără spectatori, din Sala mare a Ateneului Român, pe canalele online ale instituției.

19
/10
/20

Teatrul Național Iași anunță cea dintâi premieră a stagiunii, care va avea loc pe scena Sălii Mari: „Unchiul Vanea” de A.P. Cehov, în regia lui Claudiu Goga, un eveniment care marchează 160 de ani de la nașterea dramaturgului rus, programat în două părți: prima parte vineri, pe 23 octombrie, cea de-a doua parte sâmbătă, pe 24 octombrie, ambele cu începere de la ora 19:00.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

19
/10
/20

În perioada 9–18 octombrie 2020 a avut loc editia a 10-a a festivalului Bucharest Fringe - Maratonul Teatrului Independent, unul dintre cele mai mari, îndrăgite și longevive festivaluri dedicate teatrului independent din România care are drept scop principal promovarea artiștilor independenți.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

Pagina 10 din 932« Prima...89101112...203040...Ultima »