Festivalul Internaţional de Teatru Clasic Arad, la cea de a XXII-a ediţie
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-international-de-teatru-clasic-arad-la-cea-de-a-xxii-a-editie/

Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad organizează, în perioada 12-20 noiembrie 2016, cea de a XXII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru Clasic, Arad. Selecţionerul festivalului este şi în acest an criticul de teatru Maria Zărnescu.

Un articol de |2 noiembrie 2016

„Un festival este un creuzet alchimic, în care, an de an, adăugăm elemente noi, doar-doar om descoperi piatra filosofală şi elixirul vieţii.”, spune Maria Zărnescu – selecţionerul Festivalului Internaţional de Teatru Clasic, Arad, 2016

Formula celei de-a XXII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru Clasic cuprinde o doză consistentă de Shakespeare, la 400 de ani de la trecerea sa în nefiinţă.Se mai adaugă intenţiile şi strădaniile unor regizori de renume, apoi se presară muzici, cât să hrănească dragostea. Focul scenei şi arderea actorilor vor desăvârşi această poţiune magică. spune (Maria Zărnescu)

SELECŢIA

A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, decorul şi costumele Adriana Grand, Teatrul Metropolis, Bucureşti

Cafeneaua de Carlo Goldoni, regia Silviu Purcărete, scenografia Dragoş Buhagiar, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi

Domnul Jurdan, rescriere dramatică de Victor Ioan Frunză, după „Burghezul Gentilom” de Molière şi „Jourdain cel scrântit” de Mihail Bulgakov, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, decorul şi costumele Adriana Grand, Teatrul „Regina Maria” Oradea

Hamlet după William Shakespeare, tradus şi remixat de Peca Ştefan, un spectacol de Ada Lupu Hausvater, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” TimişoaraTeatru Clasic Arad

Îmblânzirea scorpiei, un spectacol muzical după William Shakespeare, direcţia de scenă Gelu Colceag, decorul Puiu Antemir, costumele Ioana Pashca, Teatrul de Comedie, Bucureşti

Metoda Grönholm de Jordi Galceran, regia Ádám Horgas, decorul Péter Horgas, costumele Nóra Bujdosó, Teatrul Naţional Pécs, Ungaria / SPECTACOL INVITAT

Omul cel bun din Seciuan de Bertolt Brecht, coregrafia şi instructajul actoricesc Andrei Şerban, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” Bucureşti

Romeo şi Julieta după William Shakespeare, adaptarea şi regia Tudor Lucanu, scenografia Alina Herescu, Teatrul Naţional „Lucian Blaga” Cluj-Napoca

Solo Goya, spectacol de teatru-nonverbal. Un scenariu colectiv. Regia Miklós Bács, Irina Wintze, Camelia Curuţiu-Zoicaş, coregrafa Adrian Strâmtu şi Györgyjakab Enikő, Facultatea de Teatru şi Televiziune – Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca

Svejk după Jaroslav Hašek, regia Alexandru Dabija, decorul şi costumele Andrada Chiriac

Biletele şi abonamentele au fost puse în vânzare începând din 26 octombrie şi se pot achiziţiona online, accesând platforma www.biletmaster.ro, precum şi de la agenţia teatrală.

Foto: Festivalul Internaţional de Teatru Clasic Arad – facebook

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.