FESTIVALUL NATIONAL DE TEATRU 2015 – Selecţia oficială a spectacolelor
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-selectia-oficiala-a-spectacolelor/

Marina Constantinescu, directorul artistic şi selecţionerul Festivalului Naţional de Teatru a anunţat, astăzi, selecţia oficială a actualei ediţii a Festivalului, in exclusivitate pe site-ul www.fnt.ro.

Un articol de Petre Ivan|6 Iulie 2015

Cea de-a 25-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru (FNT) – eveniment organizat de UNITER, Ministerul Culturii, Primăria municipiului Bucureşti şi ARCUB – se va desfăşura la Bucureşti, între 23 octombrie şi 1 noiembrie.

Iată care sunt spectacolele de teatru selecționate (în ordine alfabetică):

#cântecdelebădă

după A.P.Cehov, regia Ferenk Sinkó, decor Carmencita Brojboiu, costume Gyopár Bocskai, Teatrul Maghiar de Stat Cluj

20 de ani în Siberia,

monolog dramatic după cartea „20 de ani în Siberia. Amintiri din viaţă” de Aniţa Nandriş-Cudla, regia şi scenografia Sorin Misirianţu, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti

Adunarea păsărilor

de Farid Uddin Attar, scenariul (după o idee de Michaela Tonitza Iordache), regia şi scenografia Cristian Pepino, costume Cristina Pepino, Teatrul de animaţie Ţăndărică Bucureşti

Ai mei erau super!,

dramatizare colectivă (scenariu colectiv bazat pe întâmplări reale ale actorilor trupei), regia Cristian Ban, scenografia şi costumele Cristina Milea, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad

Aniversarea

de Jeroen van den Berg, regia Traian Şoimu, scenografia Zsolt Fehervári, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” Timişoara

Apolodor

după Gellu Naum, spectacol-concert de Ada Milea, scenografia Cristian Rusu, Teatrul Naţional Cluj-Napoca

FESTIVALUL NATIONAL DE TEATRU

BIZONI Fabula urbană #2 după Pau Miró, regia Radu Afrim

BIZONI Fabula urbană #2

după Pau Miró, regia Radu Afrim, scenografia Dragoş Buhagiar, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu

Butoiul cu pulbere

de Dejan Dukovski, regia Felix Alexa, scenografia Andrada Chiriac, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti

Casa cu pisici,

textul şi regia Radu Iacoban, scenografia Mihaela Ularu, Teatrul Foarte Mic Bucureşti

Cea mai puternică

de August Strindberg, un spectacol-laborator condus de Antoaneta Cojocaru, scenografia Vladimir Turturică, Teatrul de Comedie Bucureşti

Cerere în căsătorie

de A.P.Cehov, regia Felix Alexa, scenografia Andrada Chiriac, Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi

Coada

de Israel Horovitz, regia Iarina Demian, scenografia Dana Istrate, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” Bucureşti

Conversaţie după înmormântare

de Yasmina Reza, regia Alexandru Darie, scenografia Octavian Neculai, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” Bucureşti

Dinte pentru dinte

după „Zeul carnagiului” de Yasmina Reza, regia Cristi Juncu, decor şi costume Cosmin Ardeleanu, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Liviu Rebreanu”

Electra

după Eschil şi Euripide, adaptarea scenică de Benedek Zsolt, regia László Bocsárdi, decor József Bartha, costume Zsuzsanna Kiss, Teatrul German de Stat Timişoara

Emigranţii

de Sławomir Mrożek, regia Tudor Lucanu, scenografia Cristian Rusu, Teatrul Naţional Cluj-Napoca

FEMEI / BĂRBAŢI

de Willy Russell, regia Vlad Massaci, scenografia / sound / light / video Andu Dumitrescu, Teatrul „Anton Pann” Râmnicu-Vâlcea

Flori pentru Algernon

după Daniel Keyes, un spectacol de Iulia Colan, Teatrul ACT Bucureşti

Iluzii

de Ivan Vyrypaev, regia Bobi Pricop, scenografia arh. Andreea Simona Negrilă, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova

Imagine all the people

după John Lennon, un spectacol de teatru-coregrafic de Gigi Căciuleanu, Opera Naţională Română din Iaşi

Karamazovii

după F.M. Dostoievski, regia István Albu, decor Tenkei Tibor, costume Bocskai Gyopár, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Tompa Miklós”

Lecţia

de Eugène Ionesco, regia Mihai Măniuţiu, decor Adrian Damian, costume Irina Moscu, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu

Mein Kampf

de George Tabori, regia Alexandru Dabija, scenografia Carmencita Brojboiu, Teatrul Naţional Cluj-Napoca

Mobilă şi durere

de Teodor Mazilu, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, scenografia Adriana Grand, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” Bucureşti

Moliendo café,

un spectacol de improvizaţie, regia Silviu Purcărete, decor şi costume Dragoş Buhagiar, co-producţie Teatrul German de Stat Timişoara şi Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara

N(AUM)

după Gellu Naum, regia Mariana Cămărăşan, scenografia Vladimir Turturică, un proiect al Teatrului UNTEATRU, preluat de Teatrul Metropolis Bucureşti, cu sprijinul Fundaţiei „Gellu Naum”

Nathan Înţeleptul

după Gotthold Ephraim Lessing, regia Armin Petras, scenografia Dragoş Buhagiar, co-producţie Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu şi Teatrul Naţional din Stuttgart

Omul cel bun din Seciuan

de Bertolt Brecht, regia Andrei Şerban, scenografia Iuliana Vîlsan, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” Bucureşti

Opera cerşetorilor

după textul omonim al lui John Gay, regia Kokan Mladenović, decor Marija Kalabić, costume Tatjana Radišić, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara

Platonov

după A.P.Cehov, regia Andreea Vulpe, scenografia Daniel Titza, Teatrul „Maria Filotti” Brăila

Spargerea

după Răzvan Petrescu, textul şi regia Dragoş Alexandru Muşoiu, scenografia arh. Andreea Simona Negrilă, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova

Steaua fără nume

de Mihail Sebastian, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, scenografia Adriana Grand, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” Bucureşti

Terorism

de Fraţii Presniakov, regia Felix Alexa, scenografia Andrada Chiriac, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti

The History Boys. Poveşti cu parfum de liceu

de Alan Bennett, regia şi scenografia Vlad Cristache, Teatrul Excelsior Bucureşti

Tihna după texte

de Attila Bartis, regia Radu Afrim, decor Adrian Damian, costume Erika Márton, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Tompa Miklós”

Trădare

de Harold Pinter, regia Sânziana Stoican, scenografia Valentin Vârlan, Teatrul UNTEATRU Bucureşti. Co-producători Primăria Sectorului 3 şi Centrul Cultural „Casa Artelor” sector 3

UbuZdup!

adaptare de Gábor Tompa după „Ubu înlănţuit” şi alte texte de Alfred Jarry, regia Gábor Tompa, scenografia Carmencita Brojboiu, Teatrul Naţional Cluj-Napoca

Variaţiuni pe modelul lui Kraepelin

FESTIVALUL NATIONAL DE TEATRU

Vestul singuratic de Martin McDonagh, regia Cristi Juncu

de Davide Carnevali, regia Alexandru Dabija, scenografia Dragoş Buhagiar, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi

Vertij

scenariul şi regia Mihai Măniuţiu, scenografia Adrian Damian, Teatrul „Aureliu Manea” Turda

Vestul singuratic

de Martin McDonagh, regia Cristi Juncu, scenografia Carmencita Brojboiu, Teatrul „Nottara” din Bucureşti

Visul unei nopţi de vară

de William Shakespeare, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, decor şi costume Adriana Grand, Teatrul Metropolis Bucureşti

Viză de clown

de Saviana Stănescu, regia Alexandru Mihail, scenografia Vladimir Turturică, Teatrul Odeon Bucureşti

Vizita bătrânei doamne

de Friedrich Dürrenmatt, regia Claudiu Goga, decor Ştefan Caragiu, costume Lia Dogaru, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi

Vizita bătrânei doamne

de Friedrich Dürrenmatt, regia Gábor Tompa, decor Helmut Stürmer, costume Carmencita Brojboiu, Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Foto: FESTIVALUL NATIONAL DE TEATRU – fnt.ro

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. 

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

07
/12
/18

Zece variațiuni pe teme de colinde româneşti compuse de zece tineri compozitori români pot fi ascultate în premieră absolută în data de 12 decembrie, în Sala “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică din Bucureşti, ora 19:00. Concertul “Dincolo de colind” va fi interpretat de ansamblul de muzică nouă SonoMania, sub bagheta Simonei Strungaru. Accesul la eveniment este gratuit.

07
/12
/18

Filmul „Vice” al lui Adam McKay, o dramă despre fostul vicepreşedinte Dick Cheney, cu Christian Bale, Sam Rockwell, Steve Carell şi Amy Adams în distribuţie, a primit cele mai multe nominalizări la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur. La categoria miniserial sau film de televiziune cele mai multe nominalizări, în număr de 4, le-a primit „The Assassination of Gianni Versace”.

06
/12
/18

În timpul Războiului Rece, undeva între Polonia stalinistă, ruinată de cel de-al doilea război mondial, și Parisul boem al anilor ’50, un muzician înnebunit după libertate și o tânără cântăreață pătimașă trăiesc o iubire imposibilă, într-o perioadă istorică imposibilă. Îi desparte totul: trecutul lor, temperamentul, caracterul, ideile lor politice, imperfecțiunile fiecăruia și inevitabilele lovituri ale sorții. Cu toate acestea, sunt în mod fatal condamnați să fie împreună.

Page 1 of 76512345...102030...Last »