Filme de top din selecția CANNES 2019, la cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/filme-de-top-din-selectia-cannes-2019-la-cinema/

Lungmetraje realizate de cineaşti precum Pedro Almodóvar, fraţii Dardenne, Ken Loach şi Elia Suleiman, selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes vor fi aduse în România de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2019

Independenţa Film, casa de distribuţie care promovează filme independente de referință, de nișă sau câștigătoare ale unor premii internaționale prestigioase, va aduce pe ecranele din România în lunile următoare unele dintre cele mai așteptate titluri din competiția oficială de la Cannes 2019: “Pain and Glory” / “Dolor y gloria”, în regia lui Pedro Almodóvar, “Young Ahmed” / “Le jeune Ahmed” al fraților Jean-Pierre și Luc Dardenne, “Sorry We Missed You” (Ken Loach), “It Must Be Heaven” (Elia Suleiman) și “The Beanpole” al regizorului rus Kantemir Balagov, selectat în secțiunea Un Certain Regard.

Lista va fi completată de alte titluri în săptămânile următoare. “Pain and Glory” / “Dolor y gloria”, filmul autobiografic al regizorului spaniol Pedro Almodóvar, care îi are în rolurile principale pe Antonio Banderas și Penelope Cruz, punctează cu emoție aspecte mai puțin cunoscute din viața autorului și este, totodată, o odă a dragostei lui pentru cinema.

De două ori recompensaţi cu Palme d’Or, fraţii Dardenne revin la Cannes cu un nou film social: “Young Ahmed” / “Le jeune Ahmed”, povestea lui Ahmed, un puști de 13 ani, prins între provocările vârstei și convingerile religioase extreme. Și tot un film social propune și regizorul britanic Ken Loach: “Sorry We Missed You” – povestea unei tinere familii care se confruntă cu datorii mari în urma crizei din 2008 și care se luptă pentru a se menține pe linia de plutire într-o piață a muncii dominată de joburi de scurtă durată.

It Must Be Heaven

“It Must Be Heaven” al regizorul palestinian Elia Suleiman, care este, de asemenea, și personajul central al filmului, explorează cu umor, prin intermediul unei călătorii în afara Palestinei, teme ca identitatea, naționalitatea și apartenența, în timp ce filmul “The Beanpole” al regizorului rus Kantemir Balagov ne poartă prin Leningradul anului 1945, pe urmele a două tinere femei ce luptă pentru a-și reconstrui viața printre ruinele celui de Al Doilea Război Mondial.

Competiția Cannes FF 2019 este completată de titluri ca “The Dead Don’t Die”, de Jim Jarmusch, “Il traditore”, de Marco Bellochio, “The Wild Goose Lake”, de Diao Yinan, „Parasite”, de Bong Joon Ho, “Roubaix, une lumiére!”, de Arnaud Desplechin, “Atlantique”, de Mati Diop, “Matthias et Maxime”, de Xavier Dolan, “Little Joe”, de Jessica Hausner, “Les misérables”, de Ladj Lee, “A Hidden Life”, de Terrence Malick, “Bacurau”, de Kleber Mendonça Filho și Juliano Dornelles, “La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, “Frankie”, de Ira Sachs, “Portrait de la Jeune Fille en Feu”, de Céline Sciamma și “Sybil”, de Justine Triet.

Foto: CANNES 2019 – facebook

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.