Filmele care se văd în competiție la București Docuart Fest 6
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-care-se-vad-in-competitie-la-bucuresti-docuart-fest-6/

Festivalul documentarului românesc anunţă selecţia competiţională oficială şi pregăteşte 6 zile de proiecţii, întâlniri cu regizori, dezbateri şi sesiuni de master class, în perioada 26 septembrie – 1 octombrie la Cinema Muzeul Țăranului (str. Monetăriei nr. 3), Sala ARCUB Lipscani şi Știrbei Center (str. Știrbei Vodă nr. 104 – 106).

Un articol de Liliana Matei|1 septembrie 2017

A 6-a ediție a Docuart Fest și-a ales competitorii din peste 100 de înscriși. Cei 31 de participanți finali se împart în trei secțiuni competiționale: principală, studențească și documentar TV, trecând de o comisie de preselecție formată din doi critici de film și un regizor. Vedeți lista completă a filmelor intrate în competiție.

„În acest an, secțiunea studențească a fost cea mai entuziasmantă și mai diversă: au predominat, evident, observaționalele, dar au fost și anchete și esee și exerciții de stil. Am fost fericită să constat că, pe lângă direcțiile deja „tradiționale”, au existat și documentare studențești inclasabile, care au preferat s-o ia pe drumuri puțin bătătorite”, spune criticul de film Anca Grădinariu.

Regizori din toată țara, debutanți și profesioniști, independenți și din televiziuni, se reunesc în cel mai mare spațiu dedicat documentarului românesc și vin să vorbească publicului despre producțiile lor în cadrul sesiunilor de întrebări și răspunsuri care sunt programate după fiecare proiecție. De asemenea, cineaști și specialiști vin la Docuart Fest să discute pe marginea filmului documentar. Cristian Tudor Popescu și Dan Curean sunt doar doi dintre susținătorii sesiunilor de master class, iar cadrul discuțiilor se lărgește și cu alte evenimente care vor fi anunțate în curând.

Criticul Cristi Mărculescu, membru al comisiei de preselecție, remarcă caracterul actual și distinctiv al filmelor care alcătuiesc selecția: „Întâlnim documentare de investigație și de contemplație, filme venite cu agende vizuale și politice. Competiția principală și cea de documentar TV reflectă preocupările de acum ale întregii societăți românești: recuperarea și decodarea trecutului, reconsiderarea relațiilor dintre societate și natură.”

Pe lângă filmele din competiție, Docuart Fest 6 anunță un conținut cinematografic divers. Astfel, celelalte secțiuni necompetiționale sunt:

  • Focus, dedicată regizorului Copel Moscu, din portofoliul căruia sunt prezentate 9 filme documentare;

  • La început a fost documentarul, secțiune realizată în parteneriat cu UNATC, care prezintă documentarele din studenție ale unor regizori ca Florin Iepan , Cristian Mungiu, Radu Muntean, Călin Peter Netzer, Ionuț Teianu și alții;

  • Static și dinamic, secțiune care își propune să arate moduri de includere a fotografiei în filmul documentar;

  • O secțiune cu documentare de arhivă prin care sunt marcați 90 de ani de la moartea regelui Ferdinand.

De marți până duminică, Docuart Fest lasă intrarea liberă cinefililor și amatorilor de film documentar, propunându-și să ofere o lecție despre puterea și diversitatea documentarului românesc.

Regizorul Adina Popescu și ea membră a comisiei de preselecție, vorbește despre necesitatea existenței unui eveniment dedicat acestui gen: „Cred că este important să avem un festival de documentar 100% românesc pentru că producțiile sunt puține, uneori cu low budget sau chiar no budget și merită să fie mai vizibile, să ajungă la un public, să fie încurajate”.

Evenimentul este organizat de Asociația Docuart și are ca scop susținerea și revigorarea producției de documentar românesc, odată cu familiarizarea publicului cu aceste producții. București Docuart Fest este finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul Programului cultural „București Oraș participativ” și Centrul Național al Cinematografiei.

01
/12
/20

CRONICĂ DE FILM Difuzat în premieră de PRO TV de 1 Decembrie și realizat la inițiativa și cu finanțarea unei bănci, documentarul „3 mm” (2020), despre Simona Halep, m-a interesat nu doar datorită numelui protagonistei, dar și din curiozitatea de a vedea ce iese dintr-o astfel de „comandă” atunci când regia aparține unui autor de cinema, în acest caz Radu Muntean.

01
/12
/20

Conrad Mericoffer, actorul român care interpretează personajul principal din filmul CÂMP DE MACI/POPPY FIELD (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat Premiul pentru cel mai bun actor în secțiunea oficială Retueyos la Festivalul Internațional de Film Gijón din Spania. De asemenea, și juriul Festivalului de Film de la Torino a decis să-l premieze pe Conrad Mericoffer cu Best Actor în cadrul ediției cu numărul 38 a evenimentului din Italia.

30
/11
/20

Insula 42 are plăcerea de a vă invita să participați astăzi, luni, 30 noiembrie, ora 16:00, live pe pagina oficială de Facebook, la un nou „Salon Insula 42”.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.