Filmele care se văd în competiție la București Docuart Fest 6
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-care-se-vad-in-competitie-la-bucuresti-docuart-fest-6/

Festivalul documentarului românesc anunţă selecţia competiţională oficială şi pregăteşte 6 zile de proiecţii, întâlniri cu regizori, dezbateri şi sesiuni de master class, în perioada 26 septembrie – 1 octombrie la Cinema Muzeul Țăranului (str. Monetăriei nr. 3), Sala ARCUB Lipscani şi Știrbei Center (str. Știrbei Vodă nr. 104 – 106).

Un articol de Liliana Matei|1 septembrie 2017

A 6-a ediție a Docuart Fest și-a ales competitorii din peste 100 de înscriși. Cei 31 de participanți finali se împart în trei secțiuni competiționale: principală, studențească și documentar TV, trecând de o comisie de preselecție formată din doi critici de film și un regizor. Vedeți lista completă a filmelor intrate în competiție.

„În acest an, secțiunea studențească a fost cea mai entuziasmantă și mai diversă: au predominat, evident, observaționalele, dar au fost și anchete și esee și exerciții de stil. Am fost fericită să constat că, pe lângă direcțiile deja „tradiționale”, au existat și documentare studențești inclasabile, care au preferat s-o ia pe drumuri puțin bătătorite”, spune criticul de film Anca Grădinariu.

Regizori din toată țara, debutanți și profesioniști, independenți și din televiziuni, se reunesc în cel mai mare spațiu dedicat documentarului românesc și vin să vorbească publicului despre producțiile lor în cadrul sesiunilor de întrebări și răspunsuri care sunt programate după fiecare proiecție. De asemenea, cineaști și specialiști vin la Docuart Fest să discute pe marginea filmului documentar. Cristian Tudor Popescu și Dan Curean sunt doar doi dintre susținătorii sesiunilor de master class, iar cadrul discuțiilor se lărgește și cu alte evenimente care vor fi anunțate în curând.

Criticul Cristi Mărculescu, membru al comisiei de preselecție, remarcă caracterul actual și distinctiv al filmelor care alcătuiesc selecția: „Întâlnim documentare de investigație și de contemplație, filme venite cu agende vizuale și politice. Competiția principală și cea de documentar TV reflectă preocupările de acum ale întregii societăți românești: recuperarea și decodarea trecutului, reconsiderarea relațiilor dintre societate și natură.”

Pe lângă filmele din competiție, Docuart Fest 6 anunță un conținut cinematografic divers. Astfel, celelalte secțiuni necompetiționale sunt:

  • Focus, dedicată regizorului Copel Moscu, din portofoliul căruia sunt prezentate 9 filme documentare;

  • La început a fost documentarul, secțiune realizată în parteneriat cu UNATC, care prezintă documentarele din studenție ale unor regizori ca Florin Iepan , Cristian Mungiu, Radu Muntean, Călin Peter Netzer, Ionuț Teianu și alții;

  • Static și dinamic, secțiune care își propune să arate moduri de includere a fotografiei în filmul documentar;

  • O secțiune cu documentare de arhivă prin care sunt marcați 90 de ani de la moartea regelui Ferdinand.

De marți până duminică, Docuart Fest lasă intrarea liberă cinefililor și amatorilor de film documentar, propunându-și să ofere o lecție despre puterea și diversitatea documentarului românesc.

Regizorul Adina Popescu și ea membră a comisiei de preselecție, vorbește despre necesitatea existenței unui eveniment dedicat acestui gen: „Cred că este important să avem un festival de documentar 100% românesc pentru că producțiile sunt puține, uneori cu low budget sau chiar no budget și merită să fie mai vizibile, să ajungă la un public, să fie încurajate”.

Evenimentul este organizat de Asociația Docuart și are ca scop susținerea și revigorarea producției de documentar românesc, odată cu familiarizarea publicului cu aceste producții. București Docuart Fest este finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul Programului cultural „București Oraș participativ” și Centrul Național al Cinematografiei.

04
/03
/21

Ziarul Metropolis vă recomandă: un film cu Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două tablouri despre lumea de azi dintr-o galerie bucureșteană, un festival de muzică clasică la Iași, un roman plin de mister al unei tinere scriitoare britanice și cartea unui istoric optimist care-și propune să redea speranța.

02
/03
/21

CRONICĂ DE FILM După o serie de filme care investigau trecutul, Radu Jude revine cu „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2021), un lungmetraj polemic care atacă în primul rând ipocrizia societăţii româneşti prezente, mai ales în privinţa sexualităţii.

26
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Problema dureroasă a tăierilor ilegale de păduri din România, pusă în legătură cu situaţii asemănătoare din alte ţări, devine în sfârşit subiectul unui documentar de cinema care îşi aşteaptă în acest an întâlnirea cu publicul larg, „Lemn” (2020), realizat de Monica Lăzurean-Gorgan împreună cu alte două cineaste, Ebba Sinzinger din Austria şi Michaela Kirst din Germania.

23
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Cu noul său film, „Servants” („Servitorii”, 2020), distribuit şi la noi în câteva din cinematografele deschise, regizorul slovac Ivan Ostrochovský pare a spune că cinema-ul este în primul rând o chestiune de stil. Însă e suficient asta?

22
/02
/21

UNATC „I.L. Caragiale” București, alături de Ambasada SUA la București, Centrul pentru Politicile Egalității de Șanse, Professional Fellows și American Council for International Education din România vă invită miercuri, 24 februarie, în intervalul orar 13:00-15:00, la dezbaterea online „De Dragobete, despre Loverboy”.

22
/02
/21

Producția Warner Bros. Pictures’ WONDER WOMAN 1984 va avea premiera pe 1 aprilie pe HBO GO. Filmul WONDER WOMAN 1984 va avea premiera în exclusivitate pe HBO GO. Regizat de Patty Jenkins și cu Gal Gadot în rolul principal, acțiunea din Wonder Woman 1984 se petrece în anii ’80, când Wonder Woman se pregătește pentru următoarea ei aventură și vrea să-și împlinească un vis, dar înainte trebuie să aibă de-a face cu Max Lord și Cheetah.

16
/02
/21

OPINIE Cinematografia română este aproape de un moment istoric – cel puţin o nominalizare la Premiile Oscar. În ciuda succesului internaţional uriaş, documentarul „colectiv” al lui Alexander Nanau a împărţit opinia publică din România. Unul dintre motivele de divizare – prezenţa lui Vlad Voiculescu. E bine, totuşi, când un film stârneşte valuri şi nu e primit cu indiferenţă.