Filmul „3/4”, câștigătorul trofeului Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-3-4-castigatorul-trofeului-ceau-cinema-razvan-georgescu/

Filmul bulgar „3/4”, realizat de tânărul regizor Ilian Metev, a fost desemnat de juriu câştigătorul premiului „Răzvan Georgescu” pentru cel mai bun film din competiţie la cea de-a 5-a ediţie a festivalului Ceau, Cinema!, care a avut loc între 19 şi 22 iulie la Timişoara şi Gottlob şi care a adunat peste 3.000 de spectatori.

Un articol de Petre Ivan|23 iulie 2018

Juriul format din actrița Alina Grigore, criticul de film Ileana Bîrsan și regizorul Florin Iepan a decis ca trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu” să meargă la filmul „3/4”, debutul în ficțiune al regizorului bulgar Ilian Metev.

Premiul este în valoare de 1.500 de euro și este acordat de către festival.

Juriul și-a motivat alegerea prin „curajul și credibilitatea cu care regizorul împreună cu actorii ne fac martorii descompunerii unei relații dintre un tată și copiii săi, a desprinderii fiecăruia dintre ei de familie și fac din absența mamei o prezență subtilă, dar definitorie, și o sursă de emoție, fără a cădea vreo clipă în sentimentalism”.

Premiul Publicului, în valoare de 500 euro și oferit de Casa Auto Timișoara, a fost împărțit de două filme, aflate la egalitate în preferințele spectatorilor: „Căderea”, al regizoarei ucrainene Marina Stepanska, și „Comic Sans”, al regizorului croat Nevio Marasovic.

„Căderea” a fost desemnat și câștigătorul Trofeului Vitas România pentru film independent sau de debut. În valoare de 1.000 de euro, premiul a fost stabilit împreună de echipa Ceau, Cinema! și Vitas România.

Juriul Ceau Cinema

Un premiu onorific din partea festivalului a primit și cunoscutul cineast Andrei Ujică, invitatul special al ediției din acest an. Andrei Ujică a susținut un masterclass extrem de apreciat și a participat la discuții cu publicul după fiecare din cele trei proiecții din retrospectiva care i-a fost dedicată: „Videograme dintr-o revoluție”, „Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu” și „Out of the Present”, acesta din urmă fiind proiectat în aer liber, la Grădina de Vară „Capitol”, la gala de închidere.

Un foarte mare interes au stârnit și celelalte două proiecții de la Grădina de Vară „Capitol”: comedia „Povestea unui pierde-vară”, prezentat la gala de deschidere în prezența regizorului Paul Negoescu și a directorului de imagine Ana Drăghici, și documentarul „Procesul”, în prezența realizatorilor Claudiu Mitcu și Ileana Bărsan, a protagonistului Mihai Moldoveanu și a avocatei Alina Cojocaru, care au discutat cu publicul mai mult de o oră.

Ceau Cinema, proiectie competitie

De succes la public au avut parte de asemenea cele șase filme din competiție, filmul sârbesc „Afterparty”, proiectat în prezența unei părți a echipei, „W.R. Misterele organismului”, de Dušan Makavejev, „Vinovatul”, de Gustav Möller, sau documentarele „Dacii liberi”, de Monica Lăzurean-Gorgan și Andrei Gorgan, „Chipuri, locuri”,

de Agnès Varda și JR, și „Comisia de recrutare”, cu participarea regizoarei Tatiana Chistova.

 

De succes la public au avut parte de asemenea cele șase filme din competiție, filmul sârbesc „Afterparty”, proiectat în prezența unei părți a echipei, „W.R. Misterele organismului”, de Dušan Makavejev, „Vinovatul”, de Gustav Möller, sau documentarele „Dacii liberi”, de Monica Lăzurean-Gorgan și Andrei Gorgan, „Chipuri, locuri”, de Agnès Varda și JR, și „Comisia de recrutare”, cu participarea regizoarei Tatiana Chistova.

Momente speciale au fost proiecția omagială a documentarului „Testimonial” și a unui interviu video inedit, dedicată regretatului regizor Răzvan Georgescu, focusul Florin Iepan, precum și proiecția aniversară cu „Reconstituirea”, la Gottlob, în prezența unui invitat-surpriză – Emil Mateiaș, martorul întâmplării care a inspirat nuvela lui Horia Pătrașcu după care Lucian Pintilie și-a realizat capodopera.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Foto:

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.