Filmul „Câini”, elogiat în Franța
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-caini-elogiat-in-franta/

„Câini”, primul lungmetraj al lui Bogdan Mirică, film care rulează acum şi în cinematografele din România, a ajuns pe 28 septembrie pe marile ecrane din Franţa, unde este elogiat în presă.

Un articol de Liliana Matei|2 octombrie 2016

În toamna aceasta, producția va fi proiectată și la festivaluri din Finlanda, Norvegia, Canada, Polonia, Israel, Spania, Portugalia, Germania, Suedia, Statele Unite și Italia.

În Franța, cotidiane importante precum Le Figaro, Libération sau Nouvel Observateur, reviste precum Paris Match și Time Out și publicații online de cultură recomandă filmul ca fiind unul dintre cele mai importante evenimente ale săptămânii.

Pentru a sublinia trăsăturile de western care au sedus presa franceză încă de la Cannes, distribuitorul BAC Films a păstrat pe afiș titlul în limba engleză, Dogs, lângă imaginea lui Gheorghe Visu în postura unui șerif local. „Câini nu e nici mai mult, nici mai puțin decât un western contemporan care transpune pe ecran arhetipuri comportamentale – un bărbat onest, bandiţi și, între cele două tabere, un șerif. Doar că aici nu e vorba de Arkansas (ca în Shotgun Stories, primul film al lui Jeff Nichols) sau de Texas (ca în No Country for Old Men al fraților Coen), ci de o Românie profundă, care face Bucureștiul să pară un Xanadu hedonist”, scrie Libération, remarcând imaginea superbă a lui Andrei Butică și rolul excelent al actorului Gheorghe Visu.

„Un neo-western care-ți taie răsuflarea”, titrează Time Out Paris și continuă: „Categoric, Noul Cinema Românesc e încă în picioare! După Corneliu Porumboiu, Cristi Puiu sau Cristian Mungiu, noua senzație a cinema-ului din Estul Europei se numește Bogdan Mirică. Mai orientat decât predecesorii săi către cinema-ul de gen, Mirică face dovada unei stăpâniri impecabile a regiei și a unui simț profund al tensiunii narative. O adevărată descoperire”.

La rândul ei, revista Paris Match notează: „Acest thriller de autor trece de la violență efervescentă la o lentoare atavică. Alternanța asta provoacă, încet-încet, o tensiune care o să sfârșească prin a vă sări la gât ca un câine turbat”.

„O Europă nebună clocotește în acest debut foarte promițător”, scrie Le Figaro.

Câini provoacă angoasă, cu tot ce are ea mai primitiv, și – de altfel – totul în film e primitiv, începând cu personajele, care par conduse doar de propriile impulsuri. Dar, pentru a produce impresia asta, sunt necesare o mare măiestrie și cunoașterea perfectă a artei cinematografice. Ceea ce ne face să ne punem speranțe mari în acest regizor de 38 de ani”, apreciază Le Nouvel Observateur.

„Un prim film percutant, în stilul capodoperei A fost odată în Anatolia, a lui Nuri Bilge Ceylan”, apreciază revista Challenges, amintind de Premiul criticii – FIPRESCI obținut la Cannes, în secțiunea Un Certain Regard. „Această recompensă e destinată unui film care-și asumă riscuri, original și personal. Iar văzând acest thriller crepuscular de o frumusețe neîmblânzită, e de neconceput să nu-i dai dreptate juriului, atât este de îndepărtată această propunere cinematografică de căile bătătorite”, continuă cronicarii, subliniind faptul că, după doar un scurtmetraj (Bora Bora) și un lungmetraj, Mirică se distinge ca o voce singulară în cinematografia actuală.

Câini este primul lungmetraj al lui Bogdan Mirică, scenaristul și co-regizorul serialului HBO Umbre. Filmul este nominalizat la European Discovery 2016, la Premiile Academiei Europene de Film, a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul de la Cannes, Trofeul Transilvania la TIFF 2016 și două premii la Festivalul de la Sarajevo: Heart of Sarajevo pentru Cel mai bun actor – Gheorghe Visu, și Mențiunea Specială a Juriului.

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.

Pagina 18 din 270« Prima...10...1617181920...304050...Ultima »