Filmul „O poveste siciliană”, un altfel de Romeo și Julieta, în cinematografe, din 6 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-o-poveste-siciliana-un-altfel-de-romeo-si-julieta-in-cinematografe-din-6-iulie/

Filmul „O poveste siciliană” în regia italienilor Antonio Piazza şi Fabio Grassadonia intră în cinematografele din România pe 6 iulie. Proiectat în premieră mondială în deschiderea secţiunii Semaine de la Critique, la festivalul de la Cannes, în 2017, filmul reia povestea lui Romeo şi a Julietei, plasând-o în realitatea crudă a mafiei siciliene.

Un articol de Petre Ivan|5 iulie 2018

Regizorii Antonio Piazza și Fabio Grassadonia sunt cunoscuţi pentru filmul Salvo, care a avut premiera la Festivalul de film de la Cannes în 2013, unde au câştigat premiul pentru Cel mai bun film și Premiul Révélation France 4 în Semaine de la Critique.

Cei doi au regizat în 2010, Rita, unul dintre cele mai premiate scurtmetraje italiene din ultimii ani, cu peste  40 de premii și selecții în circa o sută de festivaluri. O poveste siciliană

Noul lor film, O poveste siciliană (Sicilian Ghost Story), a deschis secțiunea Semaine de la Critique în 2017, la Cannes, și a fost distins cu Nastro d’Argento pentru imagine și decor. Recent filmul a câștigat premiul David di Donatello pentru Cel mai bun scenariu adaptat, după ce în faza de scenariu, în 2016, proiectul a câștigat Sundance Institute Global Filmmaking Award.

De această dată cei doi abordează un subiect cunoscut și mediatizat în Italia anilor ’90, dispariția lui Giuseppe Di Matteo, de 12 ani. Filmul are la bază proza scurtă a autorului Marco Mancassola, „Un cavaliere bianco” și prezintă o realitate crudă care capătă valențe de fabulă, cu ramificații profunde, „Cosa Nostra prin ochii Fraţilor Grimm” după cum apreciază Variety.

Regizorul Antonio Piazza a vizitat România anul trecut, fiind prezent la festivalul Les films de Cannes à Bucarest, atât în capitală, cât și la edițiile regionale din Arad și Brașov, unde filmul a avut proiecții în premieră în România.

Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Les Films de Cannes à Bucarest, Antonio Piazza declara: „Am avut povestea asta in minte foarte mult timp. Când ne-am apucat de scris și de regizat filme ne-am gândit la ea, dar ne-am temut că poate e prea dureros, iar o abordare realistă ar fi fost o repetare a ororii din anii 90. Singura modalitate în care puteam realiza acest film, era adăugându-i o dimensiune fantastică, care să îi aducă lui Giuseppe dragostea de care nu a avut parte.”

Sinopsis: Într-un sat sicilian aflat la marginea unei păduri, un băiat de 13 ani, Giuseppe, dispare. Luna, una dintre colegele lui de clasă, refuză să creadă că a dispărut băiatul de care este îndrăgostită și încearcă să rupă legea tăcerii. Pentru a-l găsi, cu riscul propriei vieți, pătrunde în lumea obscură în care prietenul ei este închis și către care lacul oferă o misterioasă cale de acces.

Filmul „O poveste siciliană” este distribuit în România de Voodoo Films și va rula în următoarele cinematografe: București (Hollywood Multiplex, Băneasa Grand Cinema, cinema Elvire Popesco, cinema Muzeul Țăranului, cinemateca Union).

Constanța și Sfântu Gheorghe (cinema Cityplex), Târgu Mureș (cinema Arta), Suceava (cinema Modern).

Din 27 iulie filmul va rula în București (cinema Europa), în Botoșani (cinema Unirea), Baia Mare (cinema Dacia), Pitești (cinema Sebastian Papaiani), Braila (cinema Central) și Craiova (cinema Modern).

În curând la Iași (Ateneul Tătărași) și Alexandria (cinema 3D Alexandria).

Foto: O poveste siciliană – facebook

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

18
/04
/19

Lungmetraje regizate de cineaşti precum Jim Jarmusch, Pedro Almodóvar, Ken Loach şi fraţii Dardenne au fost selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes. România este reprezentată în cursa pentru Palme d'Or de „La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, ]n timp ce Alain Delon va primi un Palme d'Or onorific.

18
/04
/19

„La Gomera / The Whistlers”, cel mai recent lungmetraj semnat de regizorul Corneliu Porumboiu, va avea premiera mondială în cadrul celei de-a 72-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes. Filmul a fost inclus în competiția oficială a prestigiosului eveniment care se va desfășura luna viitoare, în perioada 14-25 mai 2019.

16
/04
/19

"Nu sunt nostalgică, obişnuiesc să privesc înainte, dar îmi e dor de momentele magice petrecute cu Visconti şi Fellini." - Claudia Cardinale. Celebra actriţă italiană a împlinit 81 de ani.

15
/04
/19

Independența Film anunță lansarea în cinematografele din România, din 26 aprilie, a neo-noir-lui regizat de David Robert Mitchell: Under the Silver Lake. Filmul a fost prezentat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2018, unde a atras atenția criticilor de film și cinefililor prin originalitatea sa, regie, soundtrack și imagine.

14
/04
/19

CRONICĂ DE FILM Vara anului 1981, URSS – un cântăreț de rock consacrat și îndrăgit, Mike Naumenko, și soția sa Natalia îl întâlnesc pe Viktor Țoi, care va deveni o vedetă a muzicii underground sovietice din anii `80. Este punctul de pornire din „Leto” (2018), noul film al regizorului rus Kirill Serebrennikov.

12
/04
/19

Competiția celei de-a opta ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica (18 – 21 aprilie, București) reunește cele mai noi și premiate filme cu temă politică. Printre ele și Omul Roșu - regizat de Mugur Vărzariu - ce spune povestea lui Petre Ignatencu, canoist de performanță și șofer de taxi în anii ‘60, care crede cu tărie că prăbușirea comunismului în decembrie ‘89 a fost o uriașă greșeală a istoriei. 

12
/04
/19

A treia ediție a American Independent Film Festival începe vineri 12 aprilie la Cinema PRO cu Gala de deschiderea a festivalului, urmată de proiecția în premieră, de la ora 20:00 a filmului The Sisters Brothers, în prezența regizorului Jacques Audiard, unul dintre invitații speciali ai festivalului.

11
/04
/19

INTERVIU „Nu a existat o singură direcție „autoritară” în selecție. Ne-am ghidat după anumite titluri pe care am simțit nevoia să le arătăm, titluri care ne-au plăcut foarte mult și reprezentau mai multe fațete al cinema-ului american contemporan”, spune Andrei Tănăsescu, curatorul AIFF (12-18 aprilie).