Filmul „Poziţia copilului”, în competiţia pentru Ursul de Aur, la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-pozitia-copilului-in-competitia-pentru-ursul-de-aur-la-berlin/

Filmul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, este singurul lungmetraj românesc inclus în selecţia oficială a celei de-a 63-a ediţii a Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (7 – 17 februarie 2013), informează Direcţia Comunicare a Institutului Cultural Român (ICR).   Regizorul român, multi-premiat în trecut pentru filmele „Medalia de onoare” (2010) […]

Un articol de Andrada Văsii|28 ianuarie 2013

Filmul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, este singurul lungmetraj românesc inclus în selecţia oficială a celei de-a 63-a ediţii a Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (7 – 17 februarie 2013), informează Direcţia Comunicare a Institutului Cultural Român (ICR).

 

Regizorul român, multi-premiat în trecut pentru filmele „Medalia de onoare” (2010) şi „Maria” (2003), concurează pentru trofeul Ursul de Aur cu nume celebre din cinematografia mondială, precum Gus Van Sant, Steven Soderbergh sau Ulrich Seidl.

„Poziţia copilului” intră în cursă pentru trofeele Berlinalei alături de alte 18 filme, printre care „Promised Land”, în regia lui Gus Van Sant, cu Matt Damon în rolul principal, „Side Effects”, un thriller de Steven Soderbergh, „Camille Claudel 1915”, al francezului Bruno Dumont, „Closed Curtain”, regizat de Jafar Panahi, cineastul iranian aflat în închisoare, „Paradise: Hope”, ultima parte din trilogia regizorului german Ulrich Seidl, sau „An Episode in the Life of an Iron Picker” al lui Danis Tanovic, regizorul premiat cu Oscar pentru „No Man’s Land”.

Juriul va fi prezidat de renumitul cineast chinez Wong Kar-wai.

Beneficiind de prestaţiile unor actori precum Luminiţa Gheorghiu şi Bogdan Dumitrache, în ipostaza de mamă şi fiu, „Poziţia copilului” vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor, despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora.

Filmul este şi o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Scenariul este semnat de Răzvan Rădulescu şi Călin Peter Netzer, directorul de imagine este Andrei Butică, montajul şi sound design-ul îi aparţin Danei Bunescu, decorurile sunt realizate de Mălina Ionescu, sunetul de Cristian Tarnoveţchi, costumele de Irina Marinescu, iar machiajul de Dana Roseanu şi Domnica Sava.

Producătorii filmului sunt Călin Peter Netzer şi Ada Solomon.

ICR sprijină participarea echipei filmului la Festivalul de la Berlin.

 

Sursa: Agerpres

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

09
/01
/24

CARTEA DE CINEMA Neaşteptată apariţie acest “Desene mişcătoare. Dialoguri despre critică şi cinema”, pe care criticul de film Andrei Gorzo şi criticul literar Mihai Iovănel - prieteni şi colegi de generaţie şi de idei - l-au scos la finalul lui 2023 la Editura Polirom.