Filmul romanesc in 2013: Un Urs de aur și “o nouă eră”
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-romanesc-in-2013-un-urs-de-aur-si-o-noua-era/

Filmul romanesc in 2013 a strălucit prin “Poziţia copilului”, o peliculă care a adus în premieră Ursul de Aur unui lungmetraj autohton. Propus şi la Oscar din partea României, “Poziţia copilului” nu a fost inclus şi pe lista scurtă a premiilor Academiei de film americane – O analiză Mediafax.

Un articol de Petre Ivan|27 Decembrie 2013

Filmul romanesc in 2013 a strălucit prin “Poziţia copilului”, o peliculă care a adus în premieră Ursul de Aur unui lungmetraj autohton. Propus și la Oscar din partea României, “Poziţia copilului” nu a fost inclus și pe lista scurtă a premiilor Academiei de film americane – O analiză Mediafax.

Cinematografia autohtonă a primit şi în 2013 o serie de aprecieri din partea publicaţiilor de specialitate din străinătate.

The Hollywood Reporter, Variety, IndieWire, dar şi The New York Times, The Economist şi Financial Times au lăudat producţiile româneşti, în timp ce BBC a afirmat într-un articol că “noul val al filmului românesc intră într-o nouă eră”.

Cel mai important premiu al anului pentru cinematografia românescă, Ursul de Aur, primit de drama “Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, continuă să ţină filmul românesc în lumina reflectoarelor.

Regizorul Călin Peter Netzer a concurat pentru trofeul Ursul de Aur cu nume celebre din cinematografia mondială precum Gus Van Sant, Steven Soderbergh, Danis Tanovic şi Ulrich Seidl.

De asemenea, lungmetrajul regizat de Călin Peter Netzer a fost şi propunerea României pentru premiile Oscar pentru cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza.

Dar călătoria acestuia către Hollywood s-a încheiat recent, pelicula nefiind inclusă pe lista scurtă de propuneri pentru nominalizare la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin, la ediţia din 2014.

România a avut în acest an o prezenţă discretă la Festivalului de Film de la Cannes.

Deși presa internaţională de specialitate se aştepta ca România să fie reprezentată la Cannes de nume mari, precum Corneliu Porumboiu şi Nae Caranfil, filmul românesc nu a intrat în lupta pentru Palme d’Or.

Chiar şi aşa, România a punctat la Festivalul de la Cannes cu regizorul Tudor Cristian Jurgiu, care a primit pentru “În acvariu” premiul al treilea la secţiunea Cinéfondation.

“În acvariu”, unul dintre premiantele cinematografiei românești în 2013

În 2013, filmul românesc a fost prezent şi la “Oscarurile europene” prin nominalizarea Luminiţei Gheorghiu la premiile Academiei de Film Europene (EFA), la categoria “cea mai bună actriţă”, pentru rolul din lungmetrajul “Poziţia copilului”.

Totodată, Ada Solomon, producătoarea filmului “Poziţia copilului”, a primit trofeul Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

Pe de altă parte, filmul românesc a făcut în acest an şi un popas în oraşul elveţian Locarno. Astfel, cel mai recent lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu, “Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism”, a fost selectat în competiţia internaţională a Festivalului de la Locarno, acestuia alăturându-i-se “Roxanne”, de Valentin Hotea, în secţiunea “Cineasti del presente”.

Ultimul film al lui Porumboiu sau “cinema-ul românesc în cea mai pură formă”, conform IndieWire.

Deşi România nu a primit premii, publicaţiile internaţionale de specialitate au apreciat producţiile româneşti.

Filmul românesc şi-a continuat călătoria festivalieră şi a ajuns şi la Festivalul Internaţional de Film de la Varşovia.

România a fost reprezentată de filme precum lungmetrajele “O vară foarte instabilă”, în regia Ancăi Damian, “Câinele japonez”, regizat de Tudor Cristian Jurgiu, “Micul Spartan”, de Dragoş Iuga, iar peliculele “Love Building”, de Iulia Rugină, şi “La limita de jos a cerului”, în regia cineastului Igor Cobileanski, au fost proiectate în afara competiţiei.

Lungmetrajul “Câinele japonez”, apreciat de juriu “pentru sensibilitatea cu care sunt prezentate personajele şi lumea acestora”, a fost distins cu premiul pentru cel mai bun regizor (Tudor Cristian Jurgiu) în secţiunea destinată cineaştilor aflaţi la primul sau al doilea lungmetraj, la cea de-a 29-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Varşovia.

De asemenea, comedia românească “Love Building” a fost ovaţionată la Festivalul de Film de la Varşovia, primind şi un premiu special din partea juriului.

Foto cu Filmul romanesc in 2013: Poziția copilului, câștigătorul Ursului de Aur – Cinemagia

31
/10
/18

În săptămâna 6-11 noiembrie, București Docuart Fest va găzdui zeci de proiecții de documentar românesc, o serie de dezbateri, sesiuni de masterclass și două expoziții de fotografie. Festivalul se deschide marți, 6 noiembrie, printr-o gală ce urmează să aibă loc la Teatrul Național București, Sala Mică, începând cu ora 19:30.

29
/10
/18

"Nu-l costă nimic pe un om să fie blând cu un animal" - Joaquin Phoenix. Nominalizat de trei ori la Oscar pentru rolurile din Gladiator (2001), Walk the Line (2006) și The Master (2013), actorul născut în Puerto Rico a împlinit, ieri, 44 de ani. Joaquin Phoenix, cunoscut drept un activist fervent al drepturilor animalelor, este vegetarian de la vârsta de trei ani.

29
/10
/18

CRONICĂ DE FILM La fel ca în „Son of Saul” (2015), regizorul maghiar László Nemes folosește și în „Sunset” (premiul criticii la Veneția în 2018) același dispozitiv - camera de filmat urmărește îndeaproape un personaj central, pentru a crea senzația de imersiune. De această dată, suntem în Budapesta anului 1913.

28
/10
/18

CRONICĂ DE FILM „Lemonade”, debutul în lungmetraj al regizoarei Ioana Uricaru, este o dramă solidă, dar nu și inovatoare, despre cum visul american se poate transforma într-un coșmar, prin prisma întâmplărilor unei asistente medicale din România care ajunge în SUA în încercarea de a-și face un viitor.

28
/10
/18

Am văzut în sfârșit, în premieră în România la „Les Films de Cannes a Bucarest”, noul film al regizorului francez de origine tunisiană Abdellatif Kechiche, controversatul „Mektoub, My Love: Canto Uno” (2017), de aproape 3 ore. Un film erotic.

27
/10
/18

Laura (Ada Galeș) este o tânără care vrea să-și trăiască liniștită povestea alături de bărbatul pe care îl iubește. Medic, viitoare mamă și soție, e gata de o nouă etapă și de mutarea la București. Ar putea fi orice femeie.

26
/10
/18

Șapte zile de Les Films de Cannes à Bucarest au adus pe marile ecrane, în peste 60 de proiecții cu săli pline, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, focusuri de țară. Invitați speciali ca Asghar Farhadi, Carlos Reygadas, Manuel Claro, Gaspar Noé, Marin Karmitz, Natalia López, Zsófia Szilágyi, Jean-Bernard Marlin sau Guillaume Nicloux au putut fi întâlniți și ascultați la Q&A-uri și masterclassuri.

25
/10
/18

CRONICĂ DE FILM După succesul uriaș cu „La La Land”, tânărul regizor american Damien Chazelle (33 de ani) revine cu un film mai puțin exuberant dar mai matur, „First Man” („Primul om pe Lună”), în care Ryan Gosling îl joacă pe celebrul astronaut Neil Armstrong.

24
/10
/18

Toamna se numără proiecţiile la Centrul Ceh, locul unde an de an se dă startul unor noi ediţii ale Documentary Mondays şi Fiction Tuesday. Anul acesta vor putea fi văzute şase documentare şi tot atâtea filme cehe care surprind din perspective insolite problematici diverse, de la scindarea continentului în timpul Războiului Rece şi până la emergenţa inteligenţei artificiale în viaţa oamenilor.

24
/10
/18

Les Films de Cannes à Bucarest și Festivalul Național de Teatru invită spectatorii să susțină eliberarea lui Kirill Serebrennikov printr-un mesaj și o fotografie de grup înainte de proiecția filmului Leto, programat în această seară (miercuri), la ora 20:15, la Cinema PRO.

24
/10
/18

S-au împlinit anul acesta 35 de ani de la premiera "Nostalgiei" lui Tarkovski, prilej pentru a prelua un excelent eseu cinematografic, semnat de Ionuț Mareș, în urmă cu 5 ani, despre "filmul unei profunde suferinţe cu multiple faţete ce au însă o cauză unică: îndepărtarea de casă, familie şi ţară, care la Tarkovski echivalează inevitabil cu îndepărtarea de rădăcini şi de izvorul credinţei."

Page 37 of 256« First...102030...3536373839...506070...Last »