FITS 2015 – Deutsches Theater Berlin, Amir Kolben și Gigi Căciuleanu revin la Sibiu!
https://www.ziarulmetropolis.ro/fits-2015-deutsches-theater-berlin-amir-kolben-si-gigi-caciuleanu-revin-la-sibiu/

Deutsches Theater Berlin revine după 5 ani la la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu cu un spectacol realizat pe un text al tinerei autoare Marianna Salzmann: „Mameloschn – limba în care să ne înţelegem cu toţii”. Reprezentaţia va avea loc în prima zi a festivalului, vineri, 12 iunie, ora 17:00, la Teatrul Naţional „Radu Stanca”.

Un articol de Petre Ivan|4 iunie 2015

Născută în 1985, Marianna Salzmann a crescut în Moscova şi a studiat Scrierea Creativă în Teatru la Universitatea de Arte din Berlin. În 2012 a primit premiul Kleist Prize acordat Tinerilor Dramaturgi pentru piesa sa „Muttermale Fenster blau”.

Spectacolul prestigiosului teatru berlinez este regizat de Brit Bartkowiak și vorbește despre trei femei, trei generaţii, trei stiluri de viaţă: bunica, mama şi fiica.

Ce însemna să fii evreu cu 50 de ani în urmă în Germania comunistă şi ce înseamnă în Germania de astăzi?

Întrebări legate de identitate, apartenenţă şi patrie sunt explorate în contextul anti-semitismului latent din Germania de Est – despre care Clara, mama, a învăţat din propria experienţă tragică.

Chiar dacă vremurile s-au schimbat şi s-au adoptat anumite libertăţi, întrebările fundamentale rămân aceleaşi.

„Charlie Mandelbaum - o poartă cât o speranţă”

„Charlie Mandelbaum – o poartă cât o speranţă”

Amir Kolben

Coregraful israelian Amir Kolben revine la Sibiu cu spectacolul „Charlie Mandelbaum – o poartă cât o speranţă”, produs de compania de dans contemporan Kolben Dance Company,  pe care a înființat-o în 1996.

Reprezentația va avea loc luni, 15 iunie, ora 18:00, la Casa de Cultură a Sindicatelor – Sala Mare. Amir Kolben semnează coregrafia, scenografia şi muzica acestui spectacol uluitor în care Charlie este Charlie Chaplin, învinsul-câştigător ce poate exista doar într-o lume în care oamenii sunt clasificaţi astfel.

Charlie este Charles Lindberg, cel care a traversat cerul şi spaţiul imaginaţiei umane cu un avion primitiv, demonstrând că temeritatea umană nu are limite.

Charlie reprezintă toţi soldaţii al căror nume ar fi putut da titlul Punctului de control Charlie din Berlin, locul de trecere dintre două regiuni adverse ale unui oraş divizat. Şi Mandelbaum? Mandelbaum suntem noi.

Este tot ceea ce Charlie poate fi. Mandelbaum visează că într-o zi va deveni Charlie. Mandelbaum este poarta din zidul ce desparte cele două părţi ale Ierusalimului, pe vremea când nu era încă din aur.

Şi acum, când zidul a devenit invizibil, dar dureros de prezent, poate Mandelbaum s-ar putea întoarce la a fi încă un om care locuieşte pe o altă stradă, într-o altă ţară ce, întâmplător, e a noastră.

Gigi Căciuleanu,

Marele creator român de spectacole de dans și teatru coregrafic, Gigi Căciuleanu, este prezent și în această ediție a festivalului, cu „Imagine all the people”, pentru care semnează regia, coregrafia, costumele și light design-ul.

„Imagine all the people”

„Imagine all the people”

Director al Centrului Naţional Coregrafic din Rennes, creatorul companiei „Studioul de Dans Contemporan le Grand Théâtre de Nancy”, director artistic al Baletului Naţional din Chile, cap de afiş la Paris, Moscova, Montevideo, Tel Aviv, Santiago, Cardiff, Hamburg, Roma, Gigi Căciuleanu a primit o stea pe Aleea Celebrităţilor în anul 2014, pentru unicitatea creaţiei sale în lumea dansului şi teatrului, sub semnul muzicii şi al poeziei.

Spectacolul produs de Opera Naţională Română Iaşi va avea loc marți, 16 iunie, ora 20:00, la Casa de Cultură a Sindicatelor – Sala Mare.

„În acest spectacol mi-am imaginat un grup de oameni, un eşantion de societate umană în acţiune. Şi care altă artă dacă nu cea a mişcării, a dansului, ar fi aptă să pună împreună aceşti atomi ai societăţii spre a da viaţă unui moment de fizică socială şi de alchimie de grup, (…) adresându-se nu numai ochiului, ci chiar gândirii şi, sper, inimii spectatorului. Mi-aş permite să-l invit pe acesta nu numai să privească, ci să participe cu imaginaţia la soarta fiecărui dans-actor. „Imagine All The People” – precum ne îndeamnă atât de frumos John Lennon.” – Gigi Căciuleanu.

Foto: FITS 2015 – sibfest.ro

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.