Florica Prevenda expune ,,Obsesia Facebook’’ la Brukenthal
https://www.ziarulmetropolis.ro/florica-prevenda-expune-obsesia-facebook-la-brukenthal/

Luna aprilie aduce o nouă expoziţie semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu.

Un articol de Andrada Văsii|8 aprilie 2013

În luna aprilie 2013, Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu găzduiește expoziția “Obsesia Facebook” a artistei Florica Prevenda. 

Curator: Adrian Luca

,, Începând cu anii ’90, Florica Prevenda și-a derulat activitatea între doi poli, unul cu referire la sinele uman, inclusiv la cel personal, celălalt cu referire la societatea “on-line” ce a marcat în mod obiectiv omenirea sfârșitului de mileniu și postmileniu, din toate punctele de vedere. În tot acest timp doamna Prevenda a încercat, prin lucrările sale, să descifreze ființa umană în sine și ca rezultat al amprentei socio-culturale date de epoca în care traiește.

Printre expozițiile realizate în trecut se numară: “Chipuri fără chip” (“Faces without a Face”), ”Timp Regăsit” (“Time Regained”), “Serenitate” (“Serenity”), “Rețeaua oamenilor” (“Net People”), “Umbre ale Prezentului” (“Shadows of the Present”). Pe lânga activitatea din țară, doamna Prevenda a organizat expoziții în importante centre culturale ale lumii, cum ar fi: Bruxelles (Belgia), Amsterdam (Olanda), Milano (Italia) sau Granvillar (Franta).

Anul 2013 ne aduce o nouă expoziție semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Arta Contemporană a Muzeului Național Brukenthal din Sibiu. Facebook-ul tinde sa devină, tot mai mult, un mod de viață. Generații întregi, îndepartate ca vârsta, sunt prinse în ceea ce este recunoscută drept cea mai mare rețea de socializare din lume, cu aproape un miliard de utilizatori zilnici. Pe ălângă părțile bune ale acestor mari rețele de socializare, trebuie sa ne întrebam însă care sunt și minusurile unei rețele care își propune să devină registrul de identitate al lumii.

În expoziție, din punct de vedere tehnic, “Facebook” este entitatea umană rezultată din “bare” cromatice în relief, compuse sugestiv de la o pânză la alta, în încercarea sugerării unui traseu ideatic. Semnul folosit este chipul uman, fragmentat, abordat volumetric pe pânză.

Expoziția se constituie în grupuri de lucrări ce vor încerca sa sugereze comunicarea virtuala cu aspectele ei pozitive dar și cele negative: pozitive pentru că vizează viteza de comunicare la scară globală, negative pentru că vizează lipsa contactului uman, dimensiune ce caracterizează ființa umană în esența ei.”

Foto credit: Florica Prevenda

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

03
/12
/19

Pentru fostele state socialiste, 2019 marchează trecerea a 30 de ani de la revoluțiile care au schimbat cursul istoriei, iar pentru cehi, la fel ca și pentru români și alte națiuni ce s-au aflat în Blocul de Est, 1989 a marcat trecerea de la dictatură la democrație. Revoluția de Catifea, așa cum a fost numit evenimentul la cehi, a avut câteva caracteristici aparte, iar bucureştenii sunt așteptați să le descopere la deschiderea expoziției „1989. The Velvet Revolution”, pe data de 5 decembrie 2019, începând cu ora 19:00, la Centrul Ceh din Bucureşti.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.

19
/10
/19

Foaierul și holul Sălii Studio a Teatrului Odeon devin, pe timpul desfășurării FNT-29, spațiul unei expoziții despre arta și viața unui artist complex și plin de elaborate viziuni. Un demers care mizează pe informația intenționat-fragmentară, amestecată cu melancolie și decadență...

19
/10
/19

Duminică, 20 octombrie, de la 18.30, la TVR 3, în emisiunea „Vizual”, Marius Constantinescu vă invită la centrul BOZAR din Bruxelles, la deschiderea celui mai mare eveniment dedicat lui Brâncuşi în ultimii 20 de ani şi primul de acest gen din Belgia: expoziţia „Brâncuşi. Sublimarea formei”.