Florin Călinescu: „Am avut miniştri actori de meserie, care şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă“
https://www.ziarulmetropolis.ro/florin-calinescu-am-avut-ministri-actori-de-meserie-care-si-au-dovedit-incompetenta-fata-de-aceasta-breasla/

Florin Călinescu face declaraţii dure, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe postul Digi24: „de 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti“ sau „organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate.“

Un articol de Corina Vladov|6 iunie 2013

Florin Călinescu face declaraţii dure, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe postul Digi24: „de 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti“ sau „organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate.“

Interviul integral poate fi văzut sâmbătă, 8 iunie, de la ora 20.10.

Iată câteva declaraţii făcute de Florin Călinescu, directorul Teatrului Mic din Bucureşti:

Teatrul, într-o perioadă dificilă

„Probabil că de 20 şi ceva de ani încoace, nepăsându-i nimănui care a stat acolo de cultură, suntem în această situaţie. Să aplici în teatru, spre exemplu, legea 1 la 7, să aştepţi adică să se elibereze şapte posturi ca să angajezi un om, asta e ceva… Să ne înţelegem, eu n-am spus că ne trebuie mai mulţi bani… Problema este că nu ţi se dau nici ăştia şi atunci examenul de management, proiectele, astea sunt o caterincă, pentru că nu pot fi puse în aplicare. Pleci de la primărie cu un buget şi nici nu ajungi la teatru şi afli că ţi s-a tăiat 25-30%. Asta este situaţia.“

Comunişti, socialişti

„Există soluţii. Le-am scris de ani de zile pe hârtie. Dar este o incompetenţă politică şi administrativă fără seamăn. Repet, în ceea ce priveşte cultura. Acum nu discut de autostrăzi, spitale, şcoli sau de alte lucruri. Din păcate, am avut şi miniştri actori de meserie, care pur şi simplu şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă… De 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti, care nu înţeleg lucrurile astea.“

Nemulţumit de UNITER

„Organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate. Am avut vreo 10 ani Teatrul Foarte Mic axat pe experimente, pe regizori tineri, pe actori tineri, pe debuturi şi aşa mai departe.

Dar se întâmplă ceva de neînţeles pentru mine. În momentul în care încerci să faci ceva, să faci un lucru altfel, apare de undeva o gaşcă de stafii, din ăştia care scriu. Acum, spre bucuria mea, ăştia nu prea mai au pagini de ziar, au rămas doar pe internet… Slavă Domnului că eu nu mă bazez pe ei. Eu nu am treabă cu criticii, nu-i invit, sunt într-o relaţie puţin mai specială cu dumnealor. Cu toate organismele astea, cu festivalurile…“.

Destinul unui teatru

„Am parcurs cumva destinul fiecărui director care a fost înainte aici (n.r. – la Teatrul Mic din Bucureşti). Sigur că fiecare a contat foarte mult, chiar şi înainte de 1989… Dinu Săraru a fost un om potrivit la timpul potrivit, pentru că s-a bătut extraordinar de tare, şi trebuie să recunoaştem acest lucru, cu sistemul de atunci şi asta s-a văzut.

După 1990 e mult mai greu, pentru că şi la Iliescu şi la Constantinescu sau Băsescu nu ştiu dacă avem vreo şase vizite la teatru, pentru toţi… prim-miniştrii, guvernele şi aşa mai departe. Teatrul este ultima preocupare în guvern, cultura este ultima preocupare în guvern. Dar aproape toate sunt ultima preocupare acolo. Nu trebuie decât să enumerăm. În afară de răzbunări, de vendete politice, nu există un guvern care să fi intrat în istorie.“

Tunurile pe televiziune

În partea a două a interviului, Florin Călinescu a criticat modul în care se face azi televiziune. Nu a scăpat neatinsă nicio emisiune tabloid, ori „subiectele facile, piţipoancele de la ţară care fac televiziune ca să aibă bani de silicoane şi scandalurile de alcov“.

28
/01
/22

Născută pe 13 aprilie 1938, la Brăila, Cătălina Buzoianu s-a impus în teatrul românesc într-o manieră unică, dificil de surprins în câteva cuvinte. A montat peste 100 de spectacole în țară și peste hotare, a îndrumat generații de studenți, a fost admirată de colegii de breaslă și iubită de public.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

26
/01
/22

Piano STAR - Programul de excelență destinat tinerilor pianiști din segmentul preuniversitar a organizat sâmbătă, 22 ianuarie 2022, Festivalul Piano STAR, un maraton al repertoriilor studiate în întregul proiect, după 4 module de perfecționare tehnică și interpretativă, susținute de profesori de pian din importante academii de muzică din Europa.