Florin Călinescu: „Am avut miniştri actori de meserie, care şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă“
https://www.ziarulmetropolis.ro/florin-calinescu-am-avut-ministri-actori-de-meserie-care-si-au-dovedit-incompetenta-fata-de-aceasta-breasla/

Florin Călinescu face declaraţii dure, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe postul Digi24: „de 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti“ sau „organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate.“

Un articol de Corina Vladov|6 iunie 2013

Florin Călinescu face declaraţii dure, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe postul Digi24: „de 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti“ sau „organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate.“

Interviul integral poate fi văzut sâmbătă, 8 iunie, de la ora 20.10.

Iată câteva declaraţii făcute de Florin Călinescu, directorul Teatrului Mic din Bucureşti:

Teatrul, într-o perioadă dificilă

„Probabil că de 20 şi ceva de ani încoace, nepăsându-i nimănui care a stat acolo de cultură, suntem în această situaţie. Să aplici în teatru, spre exemplu, legea 1 la 7, să aştepţi adică să se elibereze şapte posturi ca să angajezi un om, asta e ceva… Să ne înţelegem, eu n-am spus că ne trebuie mai mulţi bani… Problema este că nu ţi se dau nici ăştia şi atunci examenul de management, proiectele, astea sunt o caterincă, pentru că nu pot fi puse în aplicare. Pleci de la primărie cu un buget şi nici nu ajungi la teatru şi afli că ţi s-a tăiat 25-30%. Asta este situaţia.“

Comunişti, socialişti

„Există soluţii. Le-am scris de ani de zile pe hârtie. Dar este o incompetenţă politică şi administrativă fără seamăn. Repet, în ceea ce priveşte cultura. Acum nu discut de autostrăzi, spitale, şcoli sau de alte lucruri. Din păcate, am avut şi miniştri actori de meserie, care pur şi simplu şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă… De 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti, care nu înţeleg lucrurile astea.“

Nemulţumit de UNITER

„Organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate. Am avut vreo 10 ani Teatrul Foarte Mic axat pe experimente, pe regizori tineri, pe actori tineri, pe debuturi şi aşa mai departe.

Dar se întâmplă ceva de neînţeles pentru mine. În momentul în care încerci să faci ceva, să faci un lucru altfel, apare de undeva o gaşcă de stafii, din ăştia care scriu. Acum, spre bucuria mea, ăştia nu prea mai au pagini de ziar, au rămas doar pe internet… Slavă Domnului că eu nu mă bazez pe ei. Eu nu am treabă cu criticii, nu-i invit, sunt într-o relaţie puţin mai specială cu dumnealor. Cu toate organismele astea, cu festivalurile…“.

Destinul unui teatru

„Am parcurs cumva destinul fiecărui director care a fost înainte aici (n.r. – la Teatrul Mic din Bucureşti). Sigur că fiecare a contat foarte mult, chiar şi înainte de 1989… Dinu Săraru a fost un om potrivit la timpul potrivit, pentru că s-a bătut extraordinar de tare, şi trebuie să recunoaştem acest lucru, cu sistemul de atunci şi asta s-a văzut.

După 1990 e mult mai greu, pentru că şi la Iliescu şi la Constantinescu sau Băsescu nu ştiu dacă avem vreo şase vizite la teatru, pentru toţi… prim-miniştrii, guvernele şi aşa mai departe. Teatrul este ultima preocupare în guvern, cultura este ultima preocupare în guvern. Dar aproape toate sunt ultima preocupare acolo. Nu trebuie decât să enumerăm. În afară de răzbunări, de vendete politice, nu există un guvern care să fi intrat în istorie.“

Tunurile pe televiziune

În partea a două a interviului, Florin Călinescu a criticat modul în care se face azi televiziune. Nu a scăpat neatinsă nicio emisiune tabloid, ori „subiectele facile, piţipoancele de la ţară care fac televiziune ca să aibă bani de silicoane şi scandalurile de alcov“.

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

22
/10
/20

Asociația Culturală Control N a lansat în această săptămână prima ediție a programului educațional De Trei Ori (Poveste. Monolog. Scenariu) – ateliere de autocunoaștere prin scris, care se va desfășura în perioada 19 octombrie – 6 noiembrie, în varianta online, cu 30 de elevi din clasele a VI-a și a VII-a din trei școli bucureștene: Școala Gimnazială Nr. 197, Școala Gimnazială Nr. 169 și Școala Gimnazială “Sfinții Constantin și Elena”.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

Pagina 1 din 92412345...102030...Ultima »