Florin Piersic Jr., Ada Condeescu şi Irina Margareta Nistor susțin “Filme pentru Liceeni”
https://www.ziarulmetropolis.ro/florin-piersic-jr-ada-condeescu-si-irina-margareta-nistor-sustin-filme-pentru-liceeni/

Prietenii ”Filme pentru liceeni” susţin educaţia prin film şi dezvăluie ce peliculă ar prezenta ei elevilor, dacă s-ar afla pentru o oră în spatele catedrei, în calitate de profesor de arte. Printre cei care au răspuns provocării se numără actorii Florin Piersic Jr, Iulia Verdeş, regizoarea Iulia Rugină şi criticul de film, Irina Margareta Nistor.

Un articol de Petre Ivan|18 septembrie 2016

Florin Piersic Jr. recomandă Mustang (2015), debutul regizoarei Deniz Gamze Erguven, un film multipremiat, plasat în societatea tradiţională turcă.

Despre acest film, Piersic Jr. spune că este:  “o fabulă extrem de necesară, în zilele noastre. Mulți o să mă contrazică. O să spună că nu e doar o fabulă, ci realitatea anului 2016, în multe locuri de pe planeta Pământ. Iar ei o să aibă dreptate. Oricum, până acum nu știu pe nimeni care să fi văzut filmul și să nu se fi îndrăgostit de Lale (personajul principal). Cel puțin la mine pe Facebook, Lale a primit numai inimioare. Așa că – vizionare plăcută.”

Iulia Verdeş: “Le-aş recomanda să vadă Moonrise Kingdom (r. Wes Anderson, 2012). Un film despre voinţă şi Filme pentru Liceeniîncăpăţânare, trecerea de la copilărie la adolescenţă, printr-o poveste fascinantă şi emoţionantă, o întreagă aventură  a unei lumi imaginative, o poveste despre dragoste şi evadare.”

Iulia Rugină: “Daca aș fi profesor pentru o zi i-aș îndemna pe elevi să vadă Modern Times (Timpuri Noi) – Charlie Chaplin (1936). Cred că e ușor să începi să înțelegi cinema-ul dacă o iei cu pași mici de la început, atât cronologic cât și ca limbaj. Și cred că un film de Chaplin poate să servească ușor drept litera A într-un alfabet absolut fascinant care poate urma.”

Fără îndoială că aş alege Pădurea spânzuraţilor, filmul lui Liviu Ciulei (1964), impecabil cinematografic, perfect pentru a explica drama războiului şi dilemele combatanţilor, dar şi iubirea, prietenia, respectul, dragostea de ţară. – Irina Margareta Nistor

Recomandările lui Tudor Chirilă, Ada Condeescu, Jean Lorin Sterian sau Laurenţiu Calomfirescu pot fi văzute pe pagina de Facebook ”Filme pentru liceeni”

În anul școlar 2015-2016, în cadrul programului de educaţie prin film, “Filme pentru liceeni”, au avut loc 161 evenimente în 90 de licee din țară, la care au participat peste 15.000 de liceeni şi profesori,

În noeimbrie 2016, echipa ”Filme pentru liceeni” va organiza o conferință de trei zile în cadrul căruia se vor prezenta rezultatele și impactul metodei utilizate. Evenimentul va încheia prima ediție a proiectului.

Foto: Filme pentru Liceeni – facebook.com/filmepentruliceeni

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.