Florin Piersic Jr.: „Sunt tot felul de demoni care pot fi scoși la iveală pe scenă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/florin-piersic-jr-sunt-tot-felul-de-demoni-care-pot-fi-scosi-la-iveala-pe-scena/

Florin Piersic Jr. crede că, în teatru, cea mai importantă e echipa. Spune că îi place meseria de actor pentru că, pe scenă, poate să facă lucruri pentru care ar fi amendat în viaţa reală…

Un articol de Ziarul Metropolis|11 August 2015

Pe 9 august, în ultima zi a festivalului de teatru Ideo Ideis, actorul Florin Piersic Jr. a ținut un masterclass pentru tinerii prezenți la evenimentul din Alexandria. Mai jos sunt câteva fragmente din discursul său:

La câțiva ani după ce am terminat Institutul, am cunoscut un om, într-un workshop, la Londra, care în zece zile mi-a deschis ochii și mi-a schimbat toată părerea despre meseria asta. El m-a făcut să înțeleg ideea de familie, de echipă. În Institut n-am fost o echipă, ăsta-i adevărul. Am fost la clasa domnului Albulescu, un profesor cu o carismă cu totul specială, dar care n-a reușit să ne unească. Eram o clasă mică, 10-11 oameni, dar niciodată nu ne-am iubit între noi foarte tare. Asta a fost greșeala.

S-ar putea ca un actor care e inegalabil, fantastic, să nu rămână pe lista mea de opțiuni, pentru că nu-și respectă și nu-și iubește partenerii. Dacă nu există respect între colegi, n-ai nicio șansă.

În anul I, am fost foarte respectuos, mă uitam la studenții de anul IV ca la niște megastaruri. „Au făcut patru ani de teatru, tre’ să știe multe lucruri…” Undeva în anul II, când coboram cu liftul (era o cușcă transparentă), mi-am aprins o țigară. O studentă din anul IV, m-a văzut și mi-a zis: „De ce fumezi, mă, în lift?!”. Am ajuns la parter, am urcat scările și… nu pot să reproduc ce i-am spus. Cred că a fost o trezire necesară. Pentru că eram mult prea naiv. Ce i-am spus fetei ăleia n-a fost prea academic, dar a fost bine. (râde)

Sunt tot felul de demoni în noi care pot fi scoși la iveală pe scenă. De asta îmi place meseria de actor, că am voie să fac lucruri pentru care aș fi amendat în viața reală. Poate chiar închis…

E foarte plăcut să vezi că ai ajuns la sufletul oamenilor; că spectacolul a evoluat așa cum ai gândit și că toată construcția a funcționat bine. Dar, când rămâne la un nivel mediocru și simți lucrul ăsta, iar lumea bate din palme și zice „da, drăguț, e ok, ne-am distrat”, e o durere mare…

Pot să-mi explic de ce actorii cad în depresie uneori. Am trăit asta și aici. Acum doi ani am fost cu spectacolul „Zi că-i bine”. A fost bine primit. Închisesem scena asta cu niște pantaloni și pusesem niște ventilatoare în spatele panourilor, ca să nu murim de cald. Ceva cu ventilatoarele alea s-a întâmplat, că nu m-am putut concentra. Și m-am simțit foarte prost la sfârșit, când a venit Marius Manole și mi-a zis „Băi, ce mișto ai fost!”. Nu înțelegeam… l-am păcălit pe Manole?!
Prietena mea m-a învățat: „Nu mai spune că ai fost prost, că nu toată lumea își dă seama că ai fost prost, când crezi tu că ai fost prost. Spune și tu «mulțumesc», nu mai comenta că ai avut o seară proastă.” (râde)

După anul 2000, nu s-a mai întâmplat să accept roluri nepotrivite. Cel puțin nu în teatru. Dacă am renunțat la mici avantaje pe care ți le oferă un salariu de mizerie, n-aveam cum să mai fac compromisuri. În 2015, adică în ianuarie anul acesta, am jucat pentru prima dată teatru în regia altcuiva; după anul 2000. Practic, de atunci până acum, am făcut – cum s-ar zice – „ce-am vrut eu”.

Mi s-a pus demisia în față, n-a fost un act de curaj. Dar aveau nevoie să elibereze un post, pentru că eu luam salariul degeaba. Mie mi se părea că la un moment dat o să vină un nene și o să zică „ce nevoie am eu de actorul ăsta!”. Fără să știe ce pot, pentru că el nu mai putea să mă vadă în nimic. Mi s-a pus eticheta de „actor dificil” tocmai pentru faptul că am refuzat niște lucruri. Dar s-a creat un zvon care îmi face rău și acum… Cristi Juncu m-a sunat în toamnă ca să facem „Vestul singuratic” și m-a întrebat după prima repetiție: „Dar n-o să renunți, nu?”

Acum încerc să scriu o piesă. Asta prin din pricina faptului că am tradus multe piese și e ușor să fac saltul. Sunt OK cu dialogul. Începe să mă intereseze din ce în ce mai puțin literatura și din ce în ce mai mult materialul care poate fi folosit în teatru, film.

Cred în actorul cu mai puțin talent, dar cu o putere de muncă extraordinară. Talentul ăla se poate umfla, se poate lucra. Dacă își dă voie, dacă nu stă pe Facebook 10 ore, dacă afectează orele alea pentru studiu… Nu mai cred în talentul lăsat acolo să lâncezească. Se pierde. E ca un organ care nu e luat în sistem – se atrofiază, efectiv.

Concluzia mea e că învăț tot timpul, învăț la fiecare proiect. Și asta-i frumos, e o meserie care nu se termină niciodată.

Foto: Facebook Florin Piersic Jr.

11
/12
/18

S-au temut că piesa nu va avea niciodată succes din cauza duratei sale de aproape şase minute, dar a devenit cel mai ascultat single al secolului. "Bohemian Rhapsody", cântrecul trupei Queen, este, de la începutul acestei săptămâni, cel mai difuzat single din secolul al XX-lea pe platformele de streaming.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

11
/12
/18

Au între 70 și 80 de ani. Sunt un cuplu. Ea vorbește, îl ghidează, îl ceartă și îl așează. El tace. Ea mă calcă de două ori pe picior, o dată se scuză, a doua oară consideră că noroiul mă prinde bine, așa că așteaptă să-i mulțumesc.

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. 

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

07
/12
/18

Zece variațiuni pe teme de colinde româneşti compuse de zece tineri compozitori români pot fi ascultate în premieră absolută în data de 12 decembrie, în Sala “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică din Bucureşti, ora 19:00. Concertul “Dincolo de colind” va fi interpretat de ansamblul de muzică nouă SonoMania, sub bagheta Simonei Strungaru. Accesul la eveniment este gratuit.

Page 1 of 76512345...102030...Last »