Florin Zamfirescu: „Sunt revoltat de ce se întâmplă în ţară“
https://www.ziarulmetropolis.ro/florin-zamfirescu-sunt-revoltat-pana-la-dumnezeu-de-ce-se-intampla-in-tara/

„Sper să nu apuc să trăiesc să văd cum se vinde tot“, spune Florin Zamfirescu, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“. Actorul este dezamăgit că România este incapabilă să iasă din „degringoladă“

Un articol de Dan Boicea|11 aprilie 2013

„Sper să nu apuc să trăiesc să văd cum se vinde tot“, a spus Florin Zamfirescu, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“. Actorul este dezamăgit că România este incapabilă să iasă din „degringoladă“.

Întors din turneul de promovare a filmului „Poziţia copilului“, actorul Florin Zamfirescu a acceptat invitaţia Iulianei Ciugulea în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, la Digi 24.

Iată câteva declaraţii date de Florin Zamfirescu:

Dezamăgirile unui cetăţean

„Sunt oameni care ne conduc, aleşi din patru în patru ani, care vin din alte zone, alte meserii şi care habar n-au de cultură. Şi vine câte unul, se scarpină în cap şi îi vine o idee. Şi după aia, când vine peste patru ani altul, are o idee exact opusă. Şi aşa ne dăm noi mereu cu stângul în dreptul… Ideea e că într-o degringoladă poţi să faci ce vrei. Ea convine cui trebuie să convină. Şi celor care ne conduc din afara României“.

„Eu sunt revoltat până la Dumnezeu de ce se întâmplă în ţara asta. Adică noi împrumutăm miliarde de euro şi nu avem milioane de euro să facem forări la Roşia Montană. Noi nu putem şi vine unul de nicăieri, care are o firmă de apartament în Canada şi ăla poate să facă ceva ce un stat nu poate. Şi atunci mă întreb, când voiam să intrăm în UE, ce promisiuni am făcut domnule? Sper să nu apuc să trăiesc să văd cum se vinde ţara asta“.

Marile întâlniri

„Lucrul la filmul «De ce trag clopotele Mitică» a fost un adevărat masterat. Am văzut un regizor care lucra diferit cu fiecare actor, în funcţie de temperamentul acestuia. La un actor dacă răcneşti îl poţi trezi şi scoate ce-i mai bun de la el. La altul însă dacă ţipi îl blochezi. Lucian Pintilie ştia să facă diferenţierea asta. Era o măiestrie fabuloasă“.

„Octavian Cotescu m-a luat de pe stradă, în 1974, şi m-a întrebat: «Tu nu te-ai gândit să predai? Nu ţi-e dor? Hai cu mine!». Şi m-a împins pur şi simplu într-o clasă… Apoi, după o vreme, mi-am dat seama că îmi place şi că pot“.

Despre educaţie

„Eu sunt profesor de şcoală şi am fost foarte şocat când meşterul Beligan, pe care îl respectăm cu toţii, m-a întrebat odată: «Ce mai e dragă pe la şcoala aia a voastră?» Avea aşa un ton peiorativ… adică ceva de genul: s-a ales praful de tot. Şi eu eram rector atunci la UNATC şi i-am zis: «De ce nu veniţi să vedeţi?»… Eu cred că nu e bine să vorbeşti aşa despre şcoala asta care ne e mamă şi tată tuturor.

„România are talente. Este zestre naţională talentul ăsta. Doar că sunt prost organizaţi cei de care depindem. Şitiţi că Bucureştiul care avea 600.000 de locuitori avea tot atâtea teatre câte are şi acum? E normal când statul finanţează 12 şcoli de teatru în toată ţara şi termină anual 200-300 de actori, să nu ne gândim şi mai departe, la un fel de dezvoltare?“

Despre teatru

„Pentru mine, orice repetiţie, orice rol, orice întâlnire cu un regizor a fost un mare chin. Pentru că nu veneam la repetiţie relaxat, fără nicio grijă. Eu veneam distrus de emoţie şi de spaimă. Eu niciodată nu am fost mulţumit de mine şi aşa, pe cai mari. Eu credeam că multă lume se întreabă: ce mai caută şi ăsta în această meserie“.

Fotografii: Cos Aelenei/„Poziţia copilului“ şi captură din emisiunea „Conversaţii esenţiale“

09
/12
/19

Ajuns la ediția a 23-a, festivalulul de film studențesc CineMAiubit, care a avut loc între 3 și 7 decembrie la Cinemateca Eforie din București, a scos în prim-plan câțiva tineri cineaști foarte promițători, care merită urmăriți și de care foarte probabil vom mai auzi în anii care vin.

09
/12
/19

Muzeul Național de Artă al României invită publicul, pe 12 decembrie, de la ora 19.00, la o seară de film cu o proiecție specială: un moment rar de confesiune în care Corneliu Baba, acest pictor singuratic, a acceptat prezența celorlalți în atelierului său.

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

Pagina 20 din 273« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »