FNT 2013 a ajuns la final
https://www.ziarulmetropolis.ro/fnt-2013-a-ajuns-la-final/

Aseară, în cadrul ceremoniei de închidere a celei de-a 23-a ediţii a FNT 2013, Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru a acordat Premiul “Teatrul de mâine” spectacolului Un tramvai numit Dorinţă de Tennessee Williams.

Un articol de Andrada Văsii|4 noiembrie 2013

Aseară, în cadrul ceremoniei de închidere a celei de-a 23-a ediţii a FNT 2013, Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru a acordat Premiul „Teatrul de mâine” spectacolului „Un tramvai numit Dorinţă“, după Tennessee Williams.

Spectacolul premiat la FNT 2013 a fost regizat de Andrei şi Andreea Grosu, fiind o producţie UNTEATRU Bucureşti. În distribuţie: Florina Gleznea, Nicoleta Lefter, Liviu Pintileasa, Richard Bovnoczki; scenografia: Vladimir Turturică.

Originalitatea creaţiei scenice, folosirea ingenioasă a spaţiului şi exemplificarea fericită a ideii „efect maxim cu minimum de mijloace”, rafinamentul şi calitatea interpretării actoriceşti, precum şi subtila artă de a crea relaţii pe scenă au fost, conform motivaţiei juriului, calităţile care i-au impresionat pe cei trei membri ai AICT care au urmărit competiţia – Monica Andronescu (România), Ivan Medenica (Serbia) şi Michel Vaïs (Canada).

La fel ca şi anul trecut, juriul a avut în vedere spectacolele incluse în secţiunea Teatrul de mâine şi produse de tineri creatori.

Regal teatral la final de FNT 2013

„Când luminile s-au stins şi când sala goală s-a închis”, FNT 2013 şi-a luat, încă o dată, rămas-bun de la spectatorii săi. Timp de zece zile, Bucureştii s-au bucurat de spectacole, filme, concerte, expoziţii, lansări de carte, ateliere, seminarii, colocvii şi alte întâlniri teatrale.

Citiţi şi: FNT 2013 – un festival naţional cu buget redus

Spectacole mari şi mici, creatori tineri sau mai experimentaţi, artişti îndrăzneţi şi artişti înţelepţi şi-au găsit, cu toţii, locul în FNT – cea mai valoroasă ofertă anuală a teatrului românesc. Iar plăcerea jocului, entuziasmul descoperirii de noi teritorii artistice şi, mai ales, bucuria comunicării s-au regăsit în toate evenimentele incluse în program.

La ele au asistat nu doar spectatori români, ci şi specialişti din străinătate: oameni de teatru, directori de festivaluri, jurnalişti şi cronicari, în perspectiva promovării spaţiului cultural autohton.

FNT 2013 la final

Florina Gleznea în rolul din „Un tramvai numit dorinţă“, spectacol premiat la FNT 2013

Sărbătoare a talentului şi a profesionalismului dramatic, Festivalul Naţional de Teatru încearcă, în fiecare an, să le dăruiască tuturor celor ce intră în sala de spectacol câteva zeci de minute de inteligenţă a inimii şi de sensibilitate a minţii. Iar atunci când spectatorii îşi iau răgazul şi libertatea de a se bucura încă o dată, FNT se poate lăuda cu o nouă ediţie reuşită.

Până la următoarea, stagiunile sunt, însă, în plină desfăşurare, premierele se succed cu repeziciune, iar freamătul teatral nu are de ce se opri. Şi chiar dacă negura crizelor de tot felul nu s-a risipit încă, teatrul românesc îşi afirmă, cu siguranţă calmă şi bucurie detaşată, o nouă victorie asupra vremurilor pe care, cum spune Shakespeare, ar trebui să le oglindească.

Foto credit: Mihaela Marin, FNT 2013

01
/04
/20

Astăzi, 1 aprilie 2020, Teatrul EXCELSIOR împlinește 30 de ani de existență și de activitate dedicată publicului tânăr. Au trecut trei decenii de când fondatorul său, Ion Lucian, punea piatra de temelie a unui vis care, la începutul anilor '90, părea aproape himeric – acela de a construi un teatru pentru tineri.

01
/04
/20

În conformitate cu măsurile care decurg din aplicarea Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, sunt suspendate  toate spectacolele, manifestările publice și celelalte activități desfășurate în incinta Teatrului Național I.L.Caragiale București  pe toată perioada existenței stării de urgență. 

31
/03
/20

Teatrul Bulandra continuă seria difuzărilor online – pe pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro – cu trei spectacole care au rămas în memoria spectatorilor prin interpretări de excepție și puneri în scenă revoluționare.

31
/03
/20

„Eu am fost Toma. Un băiețel de nici trei ani, cu vise mari și cu o familie minunată. M-am luptat cu o boală nemiloasă, dar nu am învins.

31
/03
/20

Premiile Radio România Cultural, care ar fi trebuit să fie decernate în cadrul unei gale programată inițial să aibă loc pe scena Teatrului Odeon, au fost anunțate, luni, 30 martie 2020, în cadrul unei ediții speciale a emisiunii GPS Cultural.

31
/03
/20

Teatrul National "I.L. Caragiale" informează că, începând de marți, 31 martie 2020, va difuza zilnic câte o conferință (nu două, cum fusese anunțat inițial). Conferința va putea fi urmărită în același interval orar (14.00-18.00), fie de la ora 14.00, fie de la ora 16.00.

30
/03
/20

Ce mai citim în aceste zile? Ziarul Metropolis vă recomandă „Prăbușirea”, de F. Scott Fitzgerald. Publicată de Editura Polirom, în traducerea lui Radu Pavel Gheo, este una dintre cele mai captivante cărți apărute recent în limba română.

30
/03
/20

Centrul Cultural Clujean lansează un proiect național care implică artiștii români în lupta cu pandemia COVID-19. Platforma Artiști Împreună răspunde inițiativei Observatorului Român de Sănătate de a transmite teme și subiecte importante ale zilei către un public cât mai larg.

29
/03
/20

Avea 76 de ani. Și 29 de ani de când devenise creștin prin botez. Luna martie a fost, se pare, una aparte în destinul lui Steinhardt, căci pe 15 martie 1960, în închisoarea de la Jilava, descoperise taina botezului „din apă viermănoasă şi din duh”.

Page 2 of 87012345...102030...Last »