FOTOCRONICI ”New Energy”. Zece fotografii de Mircea Albuțiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/fotocronici-new-energy-zece-fotografii-de-mircea-albutiu/

Fotograful Mircea Albuţiu vă prezintă 10 imagini din seria de 40, numită New Energy. Seria a fost expusă la Arcade 24 în Bistriţa Năsăud în septembrie 2015; în 28 aprilie 2017 va fi vernisată la Teatro Jose Lucio da Silva din Leiria, Portugalia iar în august 2017 la sediul ICR din Lisabona.

Un articol de Cristina Enescu|20 Martie 2017

”Am lucrat cu Gigi Căciuleanu la Amor Amores, o piesă montată la Opera Națională Cluj-Napoca în 2014. Ceea ce a fost foarte interesant pentru mine în cele 3 luni de montare a piesei, a fost că dansatorii au lucrat intens și uniti la punerea în scenă a coregrafiei, dansatorii fiind obișnuiți cu dansul clasic. Gigi Caciuleanu le-a cerut să insiste pe pozițiile grele, să nu pozeze deloc, să simtă muzica și coregrafia, fără să o îndulcească”, declară fotograful Mircea Albuțiu.

Aura Poenar scrie în catalogul expoziției: Ceea ce îl preocupă pe Gigi Căciuleanu este încremenirea, statul care nu este poză, ci o formă de suspendare a momentului. Pentru el, mișcările de dans au valoare de timp, de momente privilegiate: “Cineva care sare în aer este într-un moment de culme a existenței; cineva care se duce în podea cu toată ființa nu se oprește numai la podea, se duce mult mai departe, se duce în neant…” Dansatorii sunt obligați să iasă mereu din zona lor de confort, să lucreze cu stări puternice, contrastate, mișcările și încremenirile lor implică o dificultate în plus pentru că ele sunt ieșite din ax: “Ceea ce învățăm noi la școală e să fim într-un ax, să stăm în echilibru… eu le cer niște dezechilibre… în momentul în care ți-ai găsit echilibrul să ai impresia că ești pe marginea prăpastiei și vrei să te recuperezi, să nu cazi în ea.” Dansul devine astfel tocmai acest mod de organizare a corpului în mișcare, în cădere, este un zvâc al nebuniei, al non-confortului, coregraful le cere un dans neconfortabil în care iluzia certitudinii și a controlului este spulberată: “dansatorul, în fața unui obstacol, unui pericol, face apel la această necesitate de a supraviețui. Se spune că dansul este arta vieții. Eu zic că e arta supraviețuirii.”

L1000462 L1000900 L1003039 L1003338 L1003408 L1003669 L1003793 L1005079 L1017270
 


11
/07
/14

„Călători prin manuscris”, expoziția organizată de Muzeul Națională de Artă (MNAR) la parterul Galeriei Naționale până pe 31 august, are meritul inedit de a aduce în realitate o metaforă pe care suntem obișnuiți să o considerăm doar atât, o metaforă: plimbarea printre filele unei cărți.

09
/07
/14

Centrul Cultural Românesc de la Londra/ Fundația Rațiu găzduiesc începând cu 10 iulie expoziția de fotografie „Lee Miller -  O Rapsodie Română“, care prezintă publicului lucrările uneia din cele mai importante figuri feminine ale secolului XX.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

Page 30 of 42« First...1020...2829303132...40...Last »